: 2004-04-15, 15:31
Ale Renown 2x mniejszykarol pisze:a Renown, tylko 1,5 szybszy
Warship Discussion Board
https://www.fow.pl/forum/
Ale Renown 2x mniejszykarol pisze:a Renown, tylko 1,5 szybszy
Dreadnaught byl opalany sprasowanymi wodorostami.Nala pisze:/..../
A Dreadnought to czym byl opalany ?
Roznicy wielkosci D i Y tez zapewne nie widac...
ROTFL.Nala pisze:W porzadku Michal.MiKo pisze:Co Ci Nala zniknęło ?!?Nala pisze:O ! widze ze czesc moich postow poszla w pizdu !
No gratuluje. Widze, ze to forum akceptuje tylko tresci poprawne politycznie. No, no - a mowia, ze ja prowadze klub twarda reka. HAHAHAtu mogę kasować ja albo Nicpoń a zapewniam że żadnemu z nas nie bardzo się chce kasować cudze posty. Za duże z nas leniwce
Jest ok. Po prostu ktos sobie wzial i przeniosl pol tematu do nowego watku... U mnie takie chocki klocki moge tylko ja robic lub moj zastepca (jak mnie nie ma). BTW, mna sie nie przejmujcie, nie zabawie dlugo...
Jeszcze porownajmy to z maca ciezkich krazownikow, japonskich...CIA pisze:Jeszcze co do potrzebnej mocy dla danego przyrostu prędkości - ciekawostka![]()
Scharnhorst:
80000SHP = 26 knots
160000SHP = 30 knots
Czyli tylko 4 węzły przyrostu prędkości przy dwukrotnie większej mocy !
100 mm powiadasz. Po kolei.SmokEustachy pisze:Wlasnie o tym pisalem.Nala pisze:Ze jak ?SmokEustachy pisze:
A jakby taki pocisk walnal w belt Bismarcka, to by nie bylo ani dziury...
320 mm pionowego pancerza i nie byloby dziury ???
Trafienie czymkolwiek w okolice linii wodnej Iowki daje dziure, nawet setka z Hunta.
I o to sie rozchodzi.
Tak myslalem ze nie wiesz.SmokEustachy pisze:Dreadnaught byl opalany sprasowanymi wodorostami.Nala pisze:/..../
A Dreadnought to czym byl opalany ?
Roznicy wielkosci D i Y tez zapewne nie widac...
A nawet jak przebije, to efekt będzie niewielki - odrobinę wody więcej.100 mm powiadasz. Po kolei.
1. 100 mm zrobi dziure i na tym koniec. Odlamkow nie bedzie, wiec sie nic nie rozchodzi.
2. 100 mm by przebic burte na linii wodnej musialo by byc wystrzelone z duzej odleglosci a z duzej odleglosci 100 mm pociski nie sa w stanie przebic 38 mm stali STS.
3. 100 mm trafiajace w linie wodna lub tuz pod woda napotka dodatkowy opor w postaci wody. Wowczas nie ma juz kompletnie szans na przebicie 38 mm STS.
Oczywiście każde przeciążenie jest niekorzystne, ale najbardziej niekorzystne jest przeciązenie kotła, bo zacznie produkować parę o nieodpowiednich parametrach. Para taka niszczy sam kocioł, np. wzrasta możliwośc powstawania osadu w rurkach przegrzewacza - para wilgotna, może dojść także do przepalenia ich - przy zbyt wysokiej temperaturze pary, o ciśnieniu chyba nie muszę wspominaćeSDe pisze:Na wstepie, jako ze jestem pierwszy raz witam wszystkich
Szanownych Forumowiczow.
Mam pytanie do CIA dotyczace przeciazen w silowni. CIA napisal, ze przeciazajac silownie:"przeciaza sie glownie kotly co nie jest szczegolnie korzystne".
Szczerze mowiac jedyne "korzystne" przeciazenia jakie pamietam wystepowaly w miejscu zwanym potocznie "wesole miasteczko" albo lunapark.
Ale pytanie zasadnicze brzmi: co sie moze stac kotlom przy przeciazeniu silowni,kiedy w dodatku to obsluga podnosi wydajnosc kotlow nie zmieniajac przy tym parametrow pary???
Dodatkowo obok obliczen na temat teoretycznego zapotrzebowania na moc dla danego wzrostu predkosci, proponuje nie mniej fascynujace obliczenia dotyczace zuzycia paliwa - recze, ze ta krzywa jeszcze bardziej bedzie zapierac dech w piersiach.
Pozdrawiam.