Najlepszy europejski szybki pancernik

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Najlepszy europejski szybki pancernik

King George V
9
18%
Bismarck
11
22%
Scharnhorst
2
4%
Vittorio Veneto
3
6%
Richelieu
24
49%
Sowietskij Sojuz
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 49

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Przeciążenie o 10 % jest możliwe, ale o 25 % - wątpię.
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

No Iowa moze :)
20% standard, a chwilowo pewno i wiecej :)
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Powiem tak, S & G mialy powazne klopoty z utrzymywaniem duzej predkosci.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Z tymi przeciążeniemi siłowni to trochę delikatna sprawa :wink: Z tego co wyczytałem do tej pory o kotłach i turbinach (przyznaje, ze zostało mi jeszcze troche do poczytania, aby osiągnąć chociażby wiedzę dostateczną :cry: ) to:
jedne można przeciążać bez szkody dla układu kocioł - turbina, inne znoszą przeciążenia już znacznie gorzej. Przeciążając kocioł - wytwarzamy parę o gorszych parametrach, która uszkadza bądź sam kocił, bądź łopatki turbiny, takie przeciążenie możemy zwykle utrzymywać przez krótki czas. Przeciązając turbinę (mając pod dostatkiem tzw. dobrej pary o odpowiednich parametrach) - dodajemy jej tylko obrotów i patrzymy kiedy to wszystko sie rozleci :lol: . Zdaje się, ze Niemcy sami dokładnie nie wiedzieli jak bardzo mogli przeciążyć turbiny. Ich kotły mogły produkować duzy nadmiar pary i sobie eksperymentowali podczas normalnej eksploatacji. Nie chce mi się szukać w innych źródłach ale w/g jednego z nich nominalna moc Scharnhorsta to zaledwie 125 000 KM, przy przeciązeniu osiągano ponad 160000 KM i prędkośc ponad 32węzły - tyle wyciągali podczas ataku na Gloriousa http://www.scharnhorst-class.dk/scharnh ... njuno.html ("At 17:38, speed was 30 knots on board Scharnhorst. Gneisenau kept on speeding up at more than 32 knots moving in the wake of Scharnhorst moving from port side to the wake of the leading German battleship..." ). Przeciązenie mogli utrzymywać bardzo długo - podobnie jak na Iowkach, a moze nawet dłużej niz na Iowkach :wink: Chociaż prawdą jest, że czasami przedobrzali... "At 18:02, Scharnhorst was making 27 knots. The ship was having engine problems, boiler 1.1 out, probably due to split tube. Gneisenau with more speed was engaging Glorious and Acasta having surpassed Scharnhorst and now sailing fast on Scharnhorst's starboard side..."
Gość

Post autor: Gość »

Jeszcze jedna rzecz, ktora moze cos podpowie, albo i nie. Przypomnialem sobie, ze poczas poscigu za konwojem (a wlasciwie obejsciem go), po pierwszej potyczce z Norfolkiem i reszta plynal z maksymalna predkoscia 28 wezlow. Swiadczylo by to ze napewno forsowal maszyny podczas ucieczki przed Duke of York, chyba ze wtedy byly gorsze warunki pogodowe.
Wstyd sie przyznac, ale moje studia sa zwiazane z kotlami i turbinami, jak bede mial czas to pojde pogadac z jakims profesorem na temat tych Wagnerowskich. Tak czy inaczej czym wieksze cisnienie tym wieksza temperatura. Nalezy stosowac chodzenie miedzy stopniowe, przynajmniej tak jest w elektrowniach.
Gość

Post autor: Gość »

Jakby ktos podal strone z pelnym ukladem silowni (tzn schemat) to bardzo bylbym wdzieczny.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

MiKo pisze:dashiki,
wypowiedzi karola sa często dośc frywolne więc nie ma zbytnio co komentować... bez obrazy of course karol..... ;)
:piwo:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

seawolf pisze:Niedalby rady, przeciazac mozna o 10-15% a nie o 30 :)
gdy masz nóz na gardle? spox miko zeskanuję ksiązkę i umieszczę na swojej stronie... ale któregoś z Polaków w Wydawnictwie Morskim wydane
Ostatnio zmieniony 2004-04-15, 06:59 przez karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

dashiki pisze:Morze na bank bylo wzburzone pozadnie, bo na doscigniecie go przez brytyjskie niszczyciele i krazowniki nie bylo co liczyc.
nie tylko z powodu wzburzenia oceanu, różnica szybkości była zbyt wielka
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

seawolf pisze:dla 34w S. potrzebuje 200.000KM
to Yamato do 27 co najmniej 350 000
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
ms1981
Posty: 231
Rejestracja: 2004-04-08, 15:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ms1981 »

Z tym dochladzaniem miedzy stopniami (sprezarek) chodzilo mi oczywiscie o turbiny gazowe. Zeby nie bylo, ze takie herezje szerze na TP :P Ten schemat co podal CIA jest malo przejzysty. Jest ok, ale o cos innego mi chodzilo. Dokladne okreslenie na rysunku jakie elmenty sa do siebie pokolei przylaczone w silowni. Bardziej chodzi o schemat ideowy a nie gdzie to bylo umiesczone w okrecie bo to mniej wazne.
Awatar użytkownika
ms1981
Posty: 231
Rejestracja: 2004-04-08, 15:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ms1981 »

Odczep sie od Yamato. Jemu delfiny pomagaly ;)
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

nigdy się nie odczepię od najwiekszego pancernika w historii i proszę nie próbować przekonać me, że to krążownik liniowy, nie da się... :P
ps. go przerobić oczywista :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

No cóż ewidentny okręt liniowy i ewidentny dinozaur. Zginął jak i one.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

nie mów hop, ma słaby pancerz i kilka punktów pasujacych w klasyfikacji do krążownika liniowego, weźmy chociaż kaliber głowny, który nie mieści się w traktatowym 406 :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ