Strona 14 z 42
: 2005-05-12, 12:00
autor: karolk
nikt nie wątpi, że istnieje wiele fotografii niemieckich pancerników klasy Bismarck

: 2005-05-12, 12:02
autor: MiKo
Teraz sie zastanówmy,. czy 9 stopni jest mozliwe i dlaczego w późniejszych opracowaniach ta wartosc sie nie pojawia...
CIA w jakich późniejszych się nie pojawia?
: 2005-05-12, 12:02
autor: CIA
karolk pisze:nikt nie wątpi, że istnieje wiele fotografii niemieckich pancerników klasy Bismarck

24 maja chcialem dodać...

: 2005-05-12, 12:03
autor: karolk
hmm, akurat tych nie ma, bo kto miał niby je zrobić?
: 2005-05-12, 12:04
autor: CIA
MiKo pisze:Teraz sie zastanówmy,. czy 9 stopni jest mozliwe i dlaczego w późniejszych opracowaniach ta wartosc sie nie pojawia...
CIA w jakich późniejszych się nie pojawia?
U Skwiota się pojawia?... nie wiem.. pobierznie przeleciałem i nic takiego nie znalazłem...
: 2005-05-12, 12:05
autor: W. K.
CIA pisze:Przy 9stopniach przechyłu cały burtowy pancerz główny jest z jednej burty ponad wodą, a z drugiej pod wodą...
Niewątpliwie.
Tak samo niewątpliwie udało się to później (lub nawet dość szybko) w pewnym stopniu wyrównać.
Pytanie na ile.

: 2005-05-12, 12:09
autor: karolk
ok CIa, sorry nastapiła bład, istotnie pokazałeś jedną z dwu ostatnich fotek Bismarcka wykonanych z Eugeniusza
http://www.kbismarck.com/bismarck3s.jpg
a druga więcej mówi

: 2005-05-12, 12:10
autor: karolk
fotka z Cataliny, 24 knots?
http://www.kbismarck.com/bismarck755.jpg
czy lotnik to okreslił?

: 2005-05-12, 12:11
autor: MiKo
CIA
Skwiot mógł tego nie napisac z 1000 powodow. W tygrysku o Bismarcku też o tym nie pisało

Co nieznaczy że tak nie było. Garzke napisal że było. Pewnie widziałeś bibliografię do tego artukułu... nie wymyślił sobie tego z głowy.
: 2005-05-12, 12:13
autor: karolk
z tego samego źródła 9 i 3 stopnie
As a result of these hits, the top speed of the Bismarck was reduced to 28 knots. The battleship was 3? down by the bow and had a 9? list to port. Because of this, the blades tips of the starboard propeller were out of the water at times. Therefore the starboard void tanks in sections II and III were flooded to reduce the bow trim and list. The damage was not especially serious, the Bismarck maintained intact her fighting capability, good speed, and
: 2005-05-12, 12:14
autor: karolk
niech no kto przetłomaczy z tem propelerem, bo ja słabo barbarzyński

: 2005-05-12, 12:16
autor: nicpon
taki przechyl 9' wygladalby tak:

: 2005-05-12, 12:17
autor: MiKo
chyba należało użyć "ten przechył wyglądał tak"
: 2005-05-12, 12:19
autor: karolk
i sruba mu robiła out of water przy tak małym skłonie? no w to nie uwierzę

: 2005-05-12, 12:21
autor: nicpon
z dziennika wojennego Prinz Eugena
0950 / 0950 hours- 24 may 1941
Semaphore signal from Bismarck:
Commander [Lindemann] to commander [Brinkmann], for your information only. I have received
two heavy strikes. One in compartment XIII-XIV. Hence, loss of generator 4, boiler room
portside is taking on water but can be contained. Second hit in compartment XX-XXI in forward
ship section. Penetration portside, exit starboard above the armored deck. Third strike through a
boat, without consequence. Otherwise I am fine. 5 light casualties.
: 2005-05-12, 12:22
autor: W. K.
Powiedzmy sobie tak:
Trafiony bardzo silną torpedą USS North Carolina nabrał do kadłuba 970 ton wody.
Mimo efektywniejszego względem "Bismarcka" systemu ochrony podwodnej, okręt przechylił się na burtę 5-7 stopni. Efektywny system ochrony podwodnej oraz system balastowania wchodzący w jego skład pozwoliły na redukcję przechyłu do zera.
Dla kontrastu, trafiony "pod pancerz" pociskiem kalibru 356 mm "Bismarck" nabrał 1000 ton wody do kadłuba i dodatkowo 1000 ton wody po pierwszym trafieniu w część dziobową, po tej samej stronie. Razem 2000 ton wody w kadłubie z jednej strony. Powątpiewa się przy tym w możliwość przechyłu okrętu o 9 stopni, co i tak świadczyłoby o znakomitej stateczności niemieckiego okrętu).
Coś nie tak... Ach, już wiem co – „Bismarck” był niezatapialny!:-D