Adam pisze:polsteam pisze: "złomowanie statków"... czyli to, o czym kiedyś przebąkiwano w kontekście planów SMW - zaczyna się wprowadzać w życie...
niestety nie ma to wielkiego sensu... (chodzi mi głównie o ekonomiczny sens)
- - - - - - - -
także w Szczecinie ktoś (niezbyt rozgarnięty) proponował złomowanie statków zorganizować...
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/2 ... polityczna
Niemniej zakłady złomujące statki w Europie nie mają się tak źle, najbardziej znany to ten w duńskiej Greena, działają też zakłady w Belgii i Holandii. Oczywiście to nie ta skala działalności co stocznie w Indiach, ale to działa i można odnieść wrażenie, że biznes ten wręcz się rozwija (np. rośnie ilość, a także wielkość statków złomowanych w Greena). Owszem złomowanie dotyczy statków mniejszych, a podobne firmy działają też w Polsce (w Gdańsku i Szczecinie), ale można spodziewać pewnego rozwoju tego rodzaju działalności, tyle, że dla stoczni w rodzaju SMW to może być co najwyżej działalność dodatkowa a nie zasadnicza.
nie za dużo ich wszystkich... a dla przykładu taka Greena to prawie wyłącznie małe statki (przeważnie "rybaki")...
te, co działąją w Polsce - to takie bardzo "niecywilizowane" złomowanie... prymitywnymi metodami, z cięciem na wodzie do 20 cm powyżej linii zanurzenia... (do wykoszenia taka działalność, gdy ktoś zacznie stosować u nas jakieś obostrzenia unijne związane ze złomowaniem)... często działalność poboczna firm (jak w PRCiP)