Strona 13 z 14
: 2004-09-20, 18:58
autor: Marek T
Nala pisze:... BTW, lubisz Wasc zupe z karaluchow ?

Myślę, że karaluchy świadczą o higienie, a nie o konstrukcji.
: 2004-09-20, 19:00
autor: Nala
Marek T pisze:Nala pisze:... BTW, lubisz Wasc zupe z karaluchow ?

Myślę, że karaluchy świadczą o higienie, a nie o konstrukcji.
To akurat tak tylko na marginesie

Swoja droga wcale nie swiadcza wylacznie o higienie. Swiadcza przede wszystkim o szczelnosci okretu i o systemie wentylacji... Co do szczelnosci... koszmar ! Pojedyncze, cieniutkie wlazy, niebezpieczne zejsciowki (mozna sie zabic !). Wszedzie pelno smaru. Okrety wewnatrz obite drewnem (lub wylozone plyta pilsniowa), a z zewnatrz poszycie nadbudowek z aluminium. Wiadomo co to oznacza, a ze OPA lezy i kwiczy, wiec....
: 2004-09-20, 21:11
autor: Andrzej Kliszewski
Nala krytykujesz mnie że nie czytałem Twojej książki ale z Twoich słów wynika wprost że Ty po prostu zupełnie nie znasz radzieckich okrętów. Ba nawet nie próbujesz czegokolwiek się o nich dowiedzieć. Przypuszczam że ja mimo wszystko lepiej znam amerykańskie konstrukcje niźli Ty radzieckie.
Tekst o karaluchach pominę choc Swoją drogą poczytaj może o amerykańskiej flocie tam również to się zdarzało i przeprowadzano odrobaczanie jednostek. Ale to naprawdę nie ma tu nic do rzeczy.
Uciekasz od problemu tj. wrażliwości tych wpsniałych amerykańskich lotniskowców skonstrułowanych przez genialnych nieomylnych amerykańskich konstruktorów. Nie masz czasu na zajrzenie do kilku książek by zobaczyć że SARZE po jednej torpedzie zalało dwie kotłownie wysiadł napęd i była niczym innym niźli holowanym celem i że ponad 33 000 okrętu nie zdołano uratować po trafieniu dwiema lotniczymi torpedami i dwiema bombkami. Podałeś przykład HORNETA. On był o 1/3 mniejszy a wytrzymał znacznie więcej. Nie wiem nie znam dokładnie konstrukcji tych okrętów a z chęcią bym poznał ale za opublikowaną niedawno pracę chyba się nie wezmę

a innych nie mam, ale coś mi tu nie daje spokoju i mam spore wątpliwości co do efektywności obrony biernej okrętu.
Spróbuje poczytać może coś się dowiem bo Twoje posty raczej nie rozwiały moich wątpliwości
Pozdrawiam Andrzej K.
Może poczytaj o próbach na kesonie STALINGRADA. Jeśli oszukiwano to jak Mithell z OSTFRIESLANDEM na niekorzyść okrętu.
: 2004-09-20, 21:24
autor: Emden
: 2004-09-20, 21:30
autor: Andrzej Kliszewski
No ale NOWIK nie dość że na prywatne (vel społeczne) zamówienie był zbudowany u Niemca to też miał 4 kominy (i rekord prędkości

). Mi mimo włoskiego rodowodu podoba się KIROW (bo TASZKIENT ruski to raczej nie był) no i oczywiście te z przełomu XIX/XX wieku choćby słynny KNIAŹ POTIEMKIN TAWRICZESKIJ a zupełnym faworytem jednak byłbt STALINGRAD (ale wolę że go nie dokończono a Stalin zmarł wcześniej niz później) 30 były całkiem ciekawe jak na II wś niestety w latach 50-tych był to juz anachronizm
Pozdrawiam Andrzej K.
: 2004-09-20, 21:47
autor: Emden
Ale czterofajkowiec a Nowik... w sumie ile było Nowików?
Charkow mi sie podoba

w swoim czasie tylko Mogador silniejszy...
: 2004-09-20, 22:12
autor: Nala
Andrzej Kliszewski pisze:Nala krytykujesz mnie że nie czytałem Twojej książki ale z Twoich słów wynika wprost że Ty po prostu zupełnie nie znasz radzieckich okrętów. Ba nawet nie próbujesz czegokolwiek się o nich dowiedzieć. Przypuszczam że ja mimo wszystko lepiej znam amerykańskie konstrukcje niźli Ty radzieckie.
Dlaczego twierdzisz ze nie znam ruskich okretow ???

Nawet na nich bywalem... i wiem co sa warte...
: 2004-09-20, 22:12
autor: Andrzej Kliszewski
NOWIK po prawdzie był jeden ale później budowane inspirowane jego konstrukcją kontrtorpedowce kilku serii . Różniły się od prototypu posiadaniem trzech kominów różnym uzbrojeniem i wieloma elementami z uwagi na różnych producentów.
Pierwsze radzieckie lidery nie były jednakże do końca udanymi jednostkami. Rozmieszczenie artylerii nie do końca szczęśliwe. Jestem ciekaw jak wyglądałyby zbudowane według pierwotnych założen z uzbrojeniem złożonym z 4 dział 181,4 mm
Pozdrawiam Andrzej K.
: 2004-09-20, 22:13
autor: janik41
Chyba troche mniej kominów
Był jeszcze jeden Nowik ale wcześniejszy.
: 2004-09-20, 22:16
autor: Emden
Lidery z 181,4mm

przeciez to potęga!
Co do Leningradów chodzi Ci o to działo na sródokręciu?
Jakie te dział miały właściwości?(Czy nadawały sie do obrony przeciwlotniczej)
: 2004-09-20, 22:27
autor: Andrzej Kliszewski
To jest prawdziwy NOWIK. POliczcie kominy
Niestety te działa miały zbyt niski kąt podniesienia 30-35 stopni za to miały spory zasięg 25,6 km
Pozdrawiam Andrzej K.
: 2004-09-20, 22:28
autor: Andrzej Kliszewski
Aha żeby nie było zdjęcie pochodzi ze strony :
http://www.navycollection.narod.ru/
Pozdrawiam Andrzej K.
: 2004-09-20, 22:38
autor: Boruta
Andrzej Kliszewski pisze:No ale NOWIK nie dość że na prywatne (vel społeczne) zamówienie był zbudowany u Niemca to też miał 4 kominy (i rekord prędkości

).
Swift casem szybszy nie byl?
: 2004-09-20, 22:49
autor: Andrzej Kliszewski
Nie

21 sierpnia 1913 roku przy 645 obr/min turbin okręt ten rozwinął 37,3 w.!!!a średnia prędkość z trzech przebiegów wyniosła 36,92 w.
27 sierpnia powtórzono próby i osiągnięto prędkość max 37,15 w. a srednią z trzech prób 36,86 w.
To chyba więcej niźli "Pożeracz ropy"
Pozdrawiam Andrzej K.
: 2004-09-20, 22:52
autor: jareksk
Mam pytanie co do "Nowików". Ile było wersji tych okrętów. Nowik vel Jakow Swierdłow był samotny, a później ?
: 2004-09-20, 23:14
autor: Marek S.
A później - Biespokojnyj (4), Sczastliwyj (5), Orfiej (8), Kapitan Izylmietiew (3+2 uk. w SSSR+3 nieukończone), Gawrił (3+3 nieukonczone), Iziasław (2+1 uk. w SSSR+2 nieukończone), Kercz (5+3 uk. w SSSR), Gogland (9 nieukończone), Tenedos (12 nieukończone). Kercz i Tenedos określane też jako tup "Uszakowski" i "ulepszony Uszakowski" na cześć zwycięskich bitew adm. Uszakowa. Grupowane w trzy serie - seria I (Biespokojnyj, Sczastliwyj, Orfiej), seria II (Kapitan Izylmietiew, Gawrił, Iziasław, Gogland), seria III (Kercz, Tenedos).