Strona 12 z 12

: 2005-09-11, 20:14
autor: Mitoko
jareksk pisze:2. Gdzie były ustawione działka 42 mm i jakie były ich dane ?
Kaliber wskazuje raczej na działka zdjęte z jakiś starych okrętów - moim zdaniem to muszą być jeszcze jakieś modele IXI-wieczne z początków działek półautomatycznych

: 2005-09-11, 20:37
autor: AvM
Nazwa wziela sie z francuskiego statku KANGAROO do transportu OP
Zbud w 1912 dla Schneider & Co. do transportu peruwianskich OP
FERRE i PELACIOS. nastepnie greckie Delphin i Xiphias.
Potem przewozil OP typu Laurenti ze Spezia do Rio de Janerio

Stocznia: Chantiers et Ateliers de la Gironde, Bordeaux
Maszyny: S.A. Dyle & Bacalan, Bordeaux
Wod 12.04.1912
2493brt/1720nrt 5640t-wypornosc 3900t-nosnosc
92,995m x11,89x5,79m
maszyna potrojnej ekspansji 10w.
ladownia na OPO do 57,91m
Menagerem byl 1913/14 Lamgstaff , Ehrenberg & Pollak
Zatopiony 3.12.1916 w porcie Funchal (Madeira) przez U-38
Po podrozy:Bordeaux-Madeira

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

AvM

: 2005-09-12, 10:20
autor: jareksk
Śliczne zdjęcia. Dziękuję AvM. Zastanawia mnie jednak kształt dziobu hiszpańskiej jednostki. Brakuje też niektórych danych np. o załodze.

: 2005-09-12, 13:39
autor: AvM
jareksk pisze:Śliczne zdjęcia. Dziękuję AvM. Zastanawia mnie jednak kształt dziobu hiszpańskiej jednostki. Brakuje też niektórych danych np. o załodze.
1. Nie mam zadnej informacji o przebudowie
2. Dziwi , krotki okres sluzby . Roczniki juz kolo 1940 nie wymieniaja KANGURU.
Skreslony w 1943m , a kiedy wycofany ? Nie wiem czy nie byl czasem uszkodzony w czasiem Wojny Domowej. Wedlug
Jose Luis Alocfar Nassaes
"Las Fuerzas Navales en la Guerra Civil Espanola"
przezyl wojne ale jego motory zostaly w czasie wojny i zamontowane na innych jednostkach.
Czyli istnial jako hulk, najprawdopodobniej opuszczony. Kwestja skreslenia z listy
byla tylko formalnoscia.

AvM

: 2005-09-16, 23:43
autor: AvM
Nastepny okret tego typu
Zbud: Aleliers et Chantietrs de la Loire, St.Nazaire (# 89)
dla floty francuskiej na liscie stoczniowej "Dock de hissagle"
Wodowany: 22.09.1911
Ukonsczony : 2.03.1912
2430 98.4oa x 25.58m (6,20 -kazdy pontom) x 1.45/2.45m/3,35m (z 1000t obciazenia)
Danue poprawilem wg. spisu stoczniowego
Podnoszony ciezar do 1000t
Bez napedu !
1 kocial Niclousse 120m2 powierzchni grzewczej
dla napedu 2 dynamo po 85kW

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

AvM

: 2005-09-17, 08:38
autor: jareksk
Imponujący! Jak przebiegała jego "kariera" ?