Strona 12 z 42

: 2005-05-12, 11:15
autor: W. K.
Żur pisze:
Pytanie teraz, dlaczego musiał zwolnić do zaledwie 22 w.
Aby zmniejszyć ciśnienie wody wdzierającej się do kadłuba...
Czy aby tylko dlatego? :P

: 2005-05-12, 11:16
autor: CIA
W. K. pisze:
CIA pisze:
W. K. pisze:Prędkość 28 w. dotyczy tylko "Prinz Eugena". "Bismarck po walce z "Prince of Wales" zwolnił do 22 w.

M. Skwiot i A. Jarski „Bismarck”, AJ-Press, Gdańsk 1993 r., str. 14

Pozostałym dyskutantom także zalecam podawanie bibliografii i motywowanie swoich tez czymkolwiek innym, niż luźne liczby ściągnięte z przypadkowych internetowych forów.
Dlaczego zwolnił do 22 węzłów - bo chcieli mu założyć plaster na wyrwę... świadomie ograniczyli prędkość!!!!!!!
Oczywiście! BRAWO!
Tak trzeba było od razu napisać, a nie że sobie dalej hulał jak wyścigówka na torze. :-D
Pytanie teraz, dlaczego musiał zwolnić do zaledwie 22 w.
Po założeniu plastrów, prędkość zwiększono do 27 w. Przy pierwszej próbie rozdzielenia "Bismarck" starał się utrzymać tę prędkość, zaś "Prinz Eugen" powiększył ją do 28 w.
A przed założeniem plastrów ile mógł?

: 2005-05-12, 11:17
autor: CIA
W. K. pisze:
Żur pisze:
Pytanie teraz, dlaczego musiał zwolnić do zaledwie 22 w.
Aby zmniejszyć ciśnienie wody wdzierającej się do kadłuba...
Czy aby tylko dlatego? :P
Tak tylko dlatego!

: 2005-05-12, 11:18
autor: CIA
W. K. pisze:
CIA pisze:
W. K. pisze:
A jaka pojawia się w jej miejsce? :-D
Szukaj moze znajsdziesz jakieś źródło, które mówi o 20 stopniowym przychle - pewnie wówczas je wykorzystasz...
Jeśli będzie wydane w formie książkowej, to nie omieszkam wspomnieć je w przypisie podczas dyskusji na forum :-D
Nie wątpię w to!

: 2005-05-12, 11:20
autor: CIA
W. K. pisze:
CIA pisze:
W. K. pisze:
A jaka pojawia się w jej miejsce? :-D
cyfra się nie pojawia, bo trudno ująć cyfra nieznaczny
Każdą wartość można określić cyfrą.
Skąd ten termin "nieznaczny"?
Ktoś tak napisał, czy to "dedukcja"? :-D
A skąd te 9 stopni? To dedukcja Skwiota, czy ktos tak wcześniej napisał i na jakiej podstawie tak napisał?
A jeśli chodzi o sformułowanie
Adam Śmigioelski "Ostatnie niemieckie pancerniki Bismarck Tirpitaz" Wydawnictwo Magnum X Warszawa 1999...
cytat strona 43 ....
"Okręt miał przegłębienie na dziób ok. 2 stopnie i lekki przechył na lewą burtę"

: 2005-05-12, 11:20
autor: W. K.
CIA pisze:
W. K. pisze:
Żur pisze:
Aby zmniejszyć ciśnienie wody wdzierającej się do kadłuba...
Czy aby tylko dlatego? :P
Tak tylko dlatego!
Moim zdaniem miało to także związek z innymi naprawami prowadzonymi na pokładzie. Np. w kotłowniach... ale może się mylę. ;-)

: 2005-05-12, 11:20
autor: karolk
CIA pisze:
W. K. pisze:
CIA pisze:
Dlaczego zwolnił do 22 węzłów - bo chcieli mu założyć plaster na wyrwę... świadomie ograniczyli prędkość!!!!!!!
Oczywiście! BRAWO!
Tak trzeba było od razu napisać, a nie że sobie dalej hulał jak wyścigówka na torze. :-D
Pytanie teraz, dlaczego musiał zwolnić do zaledwie 22 w.
Po założeniu plastrów, prędkość zwiększono do 27 w. Przy pierwszej próbie rozdzielenia "Bismarck" starał się utrzymać tę prędkość, zaś "Prinz Eugen" powiększył ją do 28 w.
A przed założeniem plastrów ile mógł?
hmm, zastopować, bo plastra nie założysz w biegu, nie ma takiej mozliwości, no ja bynajmniej nie słyszałem o takich mozliwościach

: 2005-05-12, 11:20
autor: MiKo
Garzke i Dulin piszą :"Bismarck took a 9-degree port list and a trim down by the bow of 2 meters. "

: 2005-05-12, 11:21
autor: W. K.
CIA pisze:
W. K. pisze:
CIA pisze: cyfra się nie pojawia, bo trudno ująć cyfra nieznaczny
Każdą wartość można określić cyfrą.
Skąd ten termin "nieznaczny"?
Ktoś tak napisał, czy to "dedukcja"? :-D
A skąd te 9 stopni? To dedukcja Skwiota, czy ktos tak wcześniej napisał i na jakiej podstawie tak napisał?
Pytanie skierowane do Pana M. Skwiota :-D
CIA, puszczają ci nerwy :-o

: 2005-05-12, 11:22
autor: W. K.
MiKo pisze:Garzke i Dulin piszą :"Bismarck took a 9-degree port list and a trim down by the bow of 2 meters. "
No proszę...
Mikesz jak zwykle szybka kontra.
A zaczynało sie robić ciekawie... :x

: 2005-05-12, 11:23
autor: karolk
tylko dwa metry? kurna jak przechylisz taką długość 9 stopni i dasz 3 stopnie przegłębienia, wychodzi 4 metry w góre Miko, kalkulator graficzny to pokazuje! :? no chyba, że zamiast 255 metrów nalezy wpisać 25% mniej :oops:

: 2005-05-12, 11:26
autor: karolk
dobra, już nic nie mówię, bo pewnie źródło potrzebne, a ja tradycyjnie nie mam go przy sobie :x zapomnijcie, że coś liczyłem kalkulatorem, nie umiem wcale tego obsługiwać, w ogóle nie wiem co to jest :cry:

: 2005-05-12, 11:31
autor: CIA
MiKo pisze:Garzke i Dulin piszą :"Bismarck took a 9-degree port list and a trim down by the bow of 2 meters. "
No to mamy winowajcę :D
Teraz sie zastanówmy,. czy 9 stopni jest mozliwe i dlaczego w późniejszych opracowaniach ta wartosc sie nie pojawia...

: 2005-05-12, 11:33
autor: W. K.
CIA pisze:śmigielski pisze o nieznacznym przechyle...czy w/g Ciebie niznaczny to 9 stopni?
To już jest jakiś argument.
Przydałby się jeszcze tytuł dzieła i numer strony.

: 2005-05-12, 11:35
autor: W. K.
CIA pisze:
MiKo pisze:Garzke i Dulin piszą :"Bismarck took a 9-degree port list and a trim down by the bow of 2 meters. "
No to mamy winowajcę :D
Teraz sie zastanówmy,. czy 9 stopni jest mozliwe i dlaczego w późniejszych opracowaniach ta wartosc sie nie pojawia...
Hmm...
Naciski miłośników "Bismarcka"
tudzież zwykłe niedbalstwo (skleroza)?
A może strach? :-o "Bismarckczycy" biją! :x

: 2005-05-12, 11:35
autor: CIA
W. K. pisze:
CIA pisze:śmigielski pisze o nieznacznym przechyle...czy w/g Ciebie niznaczny to 9 stopni?
To już jest jakiś argument.
Przydałby się jeszcze tytuł dzieła i numer strony.
Napisałem powyzęj, ale jeszcze raz powtórze
Adam Śmigioelski "Ostatnie niemieckie pancerniki Bismarck Tirpitaz" Wydawnictwo Magnum X Warszawa 1999...
cytat strona 43 ....
"Okręt miał przegłębienie na dziób ok. 2 stopnie i lekki przechył na lewą burtę"