Polskie pancerniki - fanfic dla Karola

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

To na początek

Großes Torpedoboot Design 1918M Divisionstorpedoboot (Division torpedo boat)
- V170 – V175 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni w 1-ej fazie budowy)
- V176 – V177- Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Nigdy nie zaczęte)
- S178 - Vulcan Stettin, 1918/1919/1920 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Franziska Kiemme. sprzedany do Brazylii w 1926 („Captain Alfreso Kling II”, później „Kapitän”, „Ajuricaba” , „Gonza”. Złom. po 1935)
- S179 - Vulcan Stettin, 1918/1919/06.1919 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Georg Kimme. Od 1927 “Anneliese Rathjen”. W 1928 sprzedany do Francji „Zazpiakbat”. W 1944 zdobyty przez Nm., zatop. 21.08.1944.)
- S180 – S185 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- H186 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hansdorf w 1921. Od 1924 “Dietrich Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas II”), Rozbity w sztormie 28.11.1935)
- H187 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hoisdorf w 1921. Od 1924 “ Hermann Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas ”), Rozbity 22.04.1933)
- H188 – H202 Howaldtswerke Kiel, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- 21 następnych jednostek zamówionych w 1918

1523-1563 t = ok. 1268 ts; 86,0 - 91,0/92,5-93,4/9,10/3,60 - 3,70 m; 117 os
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan lub Germania); 34000-38000 KM
35w; 1850-2000 Mm/20w 4x150/L45 (S178-S185); 4x105/L45 (pozostałe); 4 km; 6 rt500, 40 min

Großes Torpedoboot Design 1916 Zerstörer (Destroyer)
- S113 Schichau Elbing, 1916/01.1918/08.1919 (Przekazany Francji 23.05.1920 – “Amiral Sénès”. W sł. do 1936, Zatopiony jako cel 19.07.1938)
- S114 Schichau Elbing, 1917/04.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- S115 Schichau Elbing, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- V116 Vulcan Stettin, 1916/03.1918/07.1918 (Przekazany Włochom 01.06.1920 – „Premuda”, W sł. do 01.01.1939, złom. w La Spezia)
- V117 Vulcan Stettin, 1917/05.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Hamburg w 1921)
- V118 Vulcan Stettin, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Hamburg w 1921)
- G119 Germaniawerft Kiel, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 90 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G120 Germaniawerft Kiel, 1916/12.1920/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G121 Germaniawerft Kiel, 1916/---/--- (Got. w ok. 68 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B122 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1917/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B123 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
- B124 Blohm & Voss Hamburg, 1916/06.1919/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)

2354-2415 t = ok. 1772 ts; 105,4 - 106,5/106,0 - 108,8/10,2 - 10,4/4,11 - 4,85 m; 176-188 os.
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan, Marine lub Germania); 55300-56000 KM
34,5 - 36,9w; 2500 Mm/20w 4x 150/L45, 4km, 4 rt600; 40 min

Obrazek
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

te wyporności co takie duże? :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

dzieki mitoko, jeszcze moze tak chameleon ? :roll:
a co powiesz na wiesbadena 6x150 na podwojnych stanowiskach (nie wiezach), dwie na rufie???
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

karol pisze:te wyporności co takie duże? :)
Faktyczne - dlatego podałem przelicznik na ts - żeby można je było odnieść do późniejszych jednostek
seawolf pisze:dzieki mitoko, jeszcze moze tak chameleon ? :roll:
a co powiesz na wiesbadena 6x150 na podwojnych stanowiskach (nie wiezach), dwie na rufie???
Jeszcze nie skończyłem czyszczenia Chameleona.

A a'propos układu 6x150 - powiem ci coś śmiesznego - spytałem kiedyś Alt_Navala skąd u niego taki pomysł na 8x150 w układzie 4 lekkich wież (choć to wg. mnie za ciężko) (http://www.geocities.com/alt_naval/germ ... reslau.htm) - wg. jego danych Niemcy planowali pierwotnie Emdena z podwójnymi działami - ale Komisja Aliancka nie wyraziła na to zgody
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

istotnie mitoko, to fakt historyczny z tym brakiem zgody na wieże dwudziałowe, nie mniej jednak wciąż nie rozumiem dlaczego odmówiono Niemcom? :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Proste - Emden był robiony na bazie klasy Konigsberg (II) / Coln (II) - zakaz użycia dział podwójnych wymusił ich burtowe ustawienie (choć moim zdaniem Niemcy powinni sobie odpuścić 8 luf i dać Emdenowi tylko 5-6 w osi podobnie jak na brytyjskich "D"
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4530
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

karol pisze:istotnie mitoko, to fakt historyczny z tym brakiem zgody na wieże dwudziałowe, nie mniej jednak wciąż nie rozumiem dlaczego odmówiono Niemcom? :)
Bo musieli by je wyprodukowac, na co sie nie chciano zgodzic.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

dlaczego nie? :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Gość

Post autor: Gość »

Poczytajcie o sobie pod tym adresem:
http://warshipprojects.board.dk3.com/2/ ... .php?t=786
Marek S.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

A jak oni nas wychwycili ??
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4530
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Mitoko pisze:A jak oni nas wychwycili ??
Ponoc jeden gostek uzywa translatora automatycznego

Slawni jestesmy.
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

Smoku, czyżbyś jednak lubił Dunkerque? :wink:
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

hehe, widze, ze smok wyplywa na szersze wody :)
teraz nalezaloby pisac zgodnie z polska gramatyka i ortografia, bez skrotow i jezyka potocznego, uzywajac ż,ć,ś itd. Inaczej ten translator sie im nie przyda.

Mitoko, co do 6 armat. Tyle miały Trompy, mniejsze przecież od Wiesa. Nie sądzę aby były problemy, należałoby za to zlikwidować ciężki maszt z dalocelownikiem (typowo francuski, ale za duży/ciężki).
Gość

?

Post autor: Gość »

Były wszelki tych statków rzeczywiście kiedyś zaplanował albo zaprojektował (zaprojektowany)? Wszelkie źródła dla tego (to) informacja (informacyjny; informacja)?
Gość

Re: ?

Post autor: Gość »

Były wszelki tych statków faktycznie zaplanował (zaplanowany) albo przeznaczać (projektować; projekt; projektowany) studiuje dla Polskiej Floty? Wszelkie poradniki na tym (to) albo informacja (informacyjny; informacja) dostępny w Języku angielskim? Tam jest równoległy (paralela; równoleżnik) pokład (komisja) do tego który rzeczywiście doceniałby wszelki Język polski (polski; blask) przedwojna (wojenny) morski budownictwo (budowniczy) propozycje.
See http://warshipprojects.board.dk3.com/2/
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

żeby było jasno, szczególnie dla osób tłumaczących moją stronę, oprócz galerii zamieszczającej realnie istniejące okręty wojenne reszta jest moim własnym wymysłem, gdyż od lat piszę dla własnej przyjemności literaturę warshiploverską, a za namową przyjaciół z Bundes Republik Deutschland pewne jej fragmenty eksponuję w serwisie Na kotwicy, który został powołany do tego celu, natomiast otoczka regionalna serwisu wynika z tego, że jestem dumny ze swojej małej ojczyzny (to jest Tczew oczywiście) i postanowiłem coś dla niej zrobić najlepiej jak umiem...pozdrawiam karol keane
aha, jezyków nie znam i nie bedę się uczył, o nie, jak ktoś chce ze mną gadać, to niech wysili się na polskie teksty, na angielskie, hiszpańskie, rosyjskie i niemieckie nie odpowiadałem i nie zamierzam, więcej! traktuję je jak wirusy... :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ