Strona 2 z 5

: 2005-06-30, 13:54
autor: AvM
have found her:

rs GROSSHERZOG FRIEDRICH FRANZ MDLQ
/Juni 1885 F. Schichau, Elbing (253)
247/165 701/467 -
51,83-6,15-3,46 m
Verb. 760x1400/1100 650 2 6,5 214
Werft 17
GROSSHERZOG FRIEDRICH FRANZ Deutsch Nordischer Lloyd, Eisenbahn-&
Dampfschiffs AG, Rostock (DEU).
1894 Grossherzogliches Ministerium des Inneren, Schwerin.
1896 SASSNITZ A. Spruth, Greifswald.
(30.6.1903) J. Lackmann, Altona.
4.7.1903 F. W. C. Suhr.
(1.7.1904) ANNITA Anna Villa, Genoa (lTA).
1905 G. Villa.
1907 in Lloyd's Register gestrichen.

And also in LLoyd:

LRS 1908/9 MALDONADO Gonzales & Cavallo Hnos, Monte Video (URU)
263grt/126nrt 171.6x20.2x11.5
C2Cy 30"&55"-13 1/4" 166nhp

Yard List #253
Engine #948 650ihp
Boliers #1190/91

AvM

: 2005-07-05, 13:45
autor: fdt
@AvM

Coś sugerujesz? Że niby co... GFF IV = Anita = Maldonado ??

;/

: 2005-07-05, 18:37
autor: AvM
Oczywiscie:

The ship "Barón de Rio Branco" (ex-Maldonado) was out of naval service in 1931 and was given to a sport club ( Club N?utico Pocitos) an later to another club (Club
Neptuno) . She was used for many years anchored near the beach until a storm landed the ship in the coast.

Unfortunatly, I don't have more accurate data of this ship. I copy from my book the following data:

" Transporte Maldonado
Ex- yatch a rueda "Anita", construido en Elbing (Alemania) en 1886, de unas 400 ton. de desplazamiento, 53.45m de eslora; 6.17 de manga, 3.50 de
puntal y 2,59 de calado m?ximo; casco de acero, propulsado por dos m?quinas oscilantes de doble expansión alimentadas por igual n?mero de calderas
horizontales a llama de retorno, 660 hp; 10 nudos de crucero; 40 ton de capacidad de carboneras, 35 hombres de tripulació

Obrazek

Mam teraz tez troche dokumentacji niemieckiej.
Plany ????

AvM

: 2005-07-05, 21:40
autor: fdt
Skąd oznaczenie yacht? Kto to przebudowywał z promu kolejowego, gdzie, kiedy i po co?

Prom to prom a ten na twoich fotkach ma rasową sylwetkę jachtu.

: 2005-07-06, 13:42
autor: RyszardL
Mam teraz tez troche dokumentacji niemieckiej.
Plany ????

AvM

Gdybyś coś zamieścił tutaj z planów, lub przesłał, to niezly rysunek można by zrobić, bo jednostka jest przeurocza.

Pozdrawiam
Ryszard

: 2005-07-27, 14:27
autor: AvM
Jeszcze jeden obrazek!

Obrazek

AvM

: 2005-07-27, 14:57
autor: fdt
@AvM... a masz jakieś szkice/rysunki/zdjęcia oryginalnego GFF? Z okresu kiedy pływał jako prom...? Jeżeli rzeczywiście chodzi tu o jeden i ten sam statek, to zaiste zakres przeróbek musiał być baaardzo znaczny. :shock:

: 2005-07-27, 15:32
autor: fdt
Jedyne zdjęcie GFF, które udało mi się znaleźć to:

Obrazek

Trochę mało podobny... :?

: 2005-07-28, 22:08
autor: AvM
Fähre ist Bau-Nr. 697

Bernd Schwarz

: 2005-07-28, 22:50
autor: fdt
AvM pisze:Fähre ist Bau-Nr. 697

Bernd Schwarz
Czyli podpis był do bani... Aktualna pozostaje prośba i pytanie czy masz jakieś zdjęcie GFF kiedy pływał jako prom... Statek o sylwetce prawie jachtowej w takiej roli? ...

: 2005-08-02, 08:09
autor: fdt
Dziś dla odmiany to ja mam dwie malutkie zagadki. Obie mają w temacie pogłębiarki.

1. Pogłębiarka "Herkules" na pewno zbudowana u Schichaua z tym, że ani u Boie ani u Schmelzkopfa jej nie znalazłem.

2. Pogłębiarka "Fruhling" (bez numeru rzymskiego) dla Kanady... i znowu który to baunummer?

: 2005-08-02, 09:40
autor: AvM
Podaj przynajmniej lata budowy, moge poszukac .
AvM

: 2005-08-02, 09:52
autor: fdt
Jest jeszcze jedna "tajemnicza" pogłębiarka nazywa się Carl Kuhn ( Bn 28 ). Została ponoć zbudowana dla elbląskiego Hafenverwaltung, ale w materiałach reklamowych prezentowana jest jako jednostka dla Rumunii. Czy to ten sam statek, który jako używany został sprzedany do Rumunii czy dwa różne o tej samej nazwie (np. 847 lub 848 pod inną nazwą)?

Lata budowy tego i dwóch poprzednich- przed 1913 rokiem wszystkie.

PS: Co do kanadyjczyka to będzie prawdopodobnie 888.

: 2005-10-04, 20:53
autor: fdt
Kolejna zagadka...

Obrazek

źródło: Handbuch der Schiffbau-Industrie............. 1925 !?

: 2005-10-04, 21:28
autor: AvM
Gdzie tu jest zagadka ?

AvM

: 2005-10-04, 22:53
autor: fdt
F.Schichau, Riga Muhlgraben, ... itd.

w 1925 roku?