Generalnie OK.
Robiąc małą wyliczankę na temat waletów i zadów

:
Walety

:
- Frames - ramki to przeżytek w tworzeniu stron WWW. Od kilku lat próbuje się to wytępić ze specyfikacji HTML. Być może już całkiem nie długo się to wreszcie dokona. Nie mówię, że strona jest zła tylko zastosowana technika jest trochę archaiczna. Można wykorzystać tabele lub kaskadowe arkusze stylów. Podstawowa przewaga tabel nad wszystkimi innymi metodami, to że strona WWW wygląda identycznie (lub niemal) we wszystkich browserach; wada - rozrasta się kod pojedyńczej strony (co można obejść kompresując kod).
- Kolory - naprawdę wiele kolorów wygląda lepiej na czarnym niż czerwień. Bordo jako tło dla głównej ramki też wydaje się chybionym rozwiązaniem. Generalnie tekst powinien mocno kontrastować z tłem, ale nie może pojawiać się wrażenie zlewania tekstu (zbyt jasny tekst w stosunku do tła). Inna kwestia związana z kolorystyką to zbyt jasne tło. Trzeba wziąść pod uwagę, że jasne tło bardzo szybko męczy oczy (zwłaszcza w nocy). Dlatego nie zgadzam się tutaj z przedmówcami o zbyt ponurej kolorystyce. Czerń jest doskonałym tłem, tak samo kolor typu: Navy. Na Twoim miejscu poszedłbym drogą chłodnych barw, nie męczących oczu z rozjaśnionym szarym jako tekst. Oczywiście kwestia wyboru należy do Ciebie, choć mówię to z praktyki własnej. Do tej pory miałem trzy witryny w sieci (nie związane z marynistyką) i takie są właśnie wnioski z relacji między tworzącym a oglądającym stronę.
- Fotki 1, etc... - w tekście o King George V prawdopodobnie wykorzystałeś szkic z Conway'a (jeśli się pomyliłem to biję się w piersi

). Jeśli wykorzystałeś czyjeś dane i podpisałeś się swoją xywką pod tym, to nie zdziw się jeśli dostaniesz ciekawy mail, któregoś dnia. Nie bój się zastosować czegoś od innych, ale pierwsze miejsce zajmuje zawsze uczciwość w sensie posiadania zgody na wykorzystanie i umieszczenie zapisu w stylu: wszystkie znaki zastrzeżone należą do tych czy innych wydawnictw, itp. Czyli podpisujesz to tym skąd to wziąłeś i jesteś czysty - bez tego każdy może się doczepić. Wiem to również z własnego doświadczenia kiedy zamieściłem klip wideo, ale nie załączyłem informacji, że dostałem to dzięki uprzejmości pewnej angielskiej stacji TV (Sky Sports żeby nie trzymać tego w tajemnicy). Reasumując: nie musisz dla jednego zdjęcia pisać elaboratów do wydawnictwa. Nie w tym rzecz. Podpisz to źródłem skąd to masz + formułka, która przytoczyłem wcześniej i spokój.
- Fotki 2 - nie umieszczaj pełno wymiarowych fotek na stronie. Zniechęcisz ludzi do czekania aż się zawartość wczyta. Standardowy internauta wg badań czeka nie więcej niż 5 sekund aż się coś zacznie dziać. Powinny być miniaturki. Jak ktoś bedzie czymś konkretnym zainteresowany to sobie kliknie. Wczoraj przebadałem stronę na modemie i wierz mi na słowo, że nie polecam nikomu wczytywania strony z kilkoma dużymi fotkami.
Oj wyszło sporo na walety..., to teraz czas na zady

:
- Opera - zjednałeś mnie tym, że uwzględniłeś najlepszą przeglądarkę na świecie jako testową. Pisze to jako już wiekowy user tego programu od wersji 2.0. Wielki >>>RESPECT<<< jakby Ali G rzekł
- Cześciowo stonowane kolory, w chłodnych barwach.
- Całkiem ostre fotki, co nie często się trafia.
- TEMATYKA - no comment
Zbierając to razem do qpy

ocena mimo wszystko pozytywna (wybrałem opcję nr 2 jakby się kto pytał

). To dopiero wczesna wesja strony więc nie ma co oceniać tego jako produktu końcowego. Zapowiada się bardzo dobrze, tylko trzeba trochę popracować nad stroną techniczną, ot tyle. Keep IT Real - żeby zacytować znów Ali'ego G
I już zupełnie na koniec: trzymaj się zasady trzech kliknięć. Zgodnie ze statystykami studiującymi zachowanie internautów, "oglądacz" witryny klika nie więcej niż trzy razy żeby znaleźć coś co go interesuje. Wierz mi, nie jest to proste!
