szafran pisze:Mitoko pisze:Z drugiej strony samodzielne działania Bumaru można uznać za dobrze wycelowane pod potrzeby rynku nie tylko polskiego.
Loara i Krab również takie były.
A tu Cię mam

:
Loara:
- 1991 - wstępne ZTT
- 1992 - umowa z Radwarem na prace rozwojowe
- 1994 - Strategiczny Program Rządowy rozwoju systemu oplot.
- i dopiero w 1995 do tworzonego wokół programu konsorcjum dołącza Bumar
Krab:
- 1994 - ZTT i negocjacje z .......... HSW
- 1997 - pierwszy przetarg (na całe działo) - unieważniony
- 1997/98 - nowe ZTT z założeniem nośnika na bazie MT-S/SPG-1
- 1998 - drugi przetarg (na system wieżowy)
A teraz Anders:
- koniec 2007 - umowa WAT, OBRUM i WZM Siemianowice na lekki czołg na wielozadaniowej platformie
- 2009 - dołącza BUMAR, który wykłada (obok wsparcia Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego) pieniądze na prototyp i rozwój.
- ZTT ze stron MON - brak
Tak więc mamy tu całkowicie odwrotną sytuację - tak jakby SMW wybudowała Gawrona na własne ryzyko bez zamówienia.