Strona 2 z 2

: 2009-12-28, 10:37
autor: dessire_62
Próbujemy klecić artykuł o Otsu Gata, ale poza historią operacyjną i podstawowymi danymi wszelkie inwigilacje w głębsze opisy rozbijają się o brak źródeł. Poza FOW i kilkoma książkami anglo- i sowieckojęzycznymi nie mamy nic.
Cześć.
Fajnie będzie coś poczytać na ten temat.

Interesuje was po francusku?, bo właśnie ostatnio przeglądałem w sieci ichniejszy magazyn lotniczy "Air... coś tam", cały poświęcony przede wszystkim samolotom bazującym na jap.OP. Są też opisy samych okrętów. Masa ciekawych zdjęć, rysunków, samolotów jak i OP.

: 2009-12-28, 11:16
autor: Shinano
dessire_62 pisze:
Próbujemy klecić artykuł o Otsu Gata, ale poza historią operacyjną i podstawowymi danymi wszelkie inwigilacje w głębsze opisy rozbijają się o brak źródeł. Poza FOW i kilkoma książkami anglo- i sowieckojęzycznymi nie mamy nic.
Cześć.
Fajnie będzie coś poczytać na ten temat.

Interesuje was po francusku?, bo właśnie ostatnio przeglądałem w sieci ichniejszy magazyn lotniczy "Air... coś tam", cały poświęcony przede wszystkim samolotom bazującym na jap.OP. Są też opisy samych okrętów. Masa ciekawych zdjęć, rysunków, samolotów jak i OP.
Jasne! Lzinęło sie trochę w liceum :-D

: 2009-12-28, 17:49
autor: dessire_62
Jasne!
Nie mogę znaleźć w sieci, ale mam u siebie.
Jak chcesz to spróbuje przesłać, tylko podaj adres.

: 2009-12-29, 00:17
autor: Tzaw1
Air Magazine Hors Serie No 4, Avions japonais sur Sous-marins

dla potrzeb artykułu chcemy znaleźć możliwe bliską wartość całkowitej masy paliwa na Otsu Gata.
Dla I-400 podane jest 0,87.
I-400. Japan's Secret Aircraft-Carrying Strike Submarine, Hikoki

: 2009-12-29, 07:42
autor: Shinano
Tzaw1 pisze:Air Magazine Hors Serie No 4, Avions japonais sur Sous-marins

dla potrzeb artykułu chcemy znaleźć możliwe bliską wartość całkowitej masy paliwa na Otsu Gata.
Dla I-400 podane jest 0,87.
I-400. Japan's Secret Aircraft-Carrying Strike Submarine, Hikoki
Z tym się zgadzam w większości, co napisali panowie od monografii I-400, ale na "ich" okręt wchodziło znacznie więcej paliwa niż nawet na dwa zatankowane pod korek I-15. I teraz sprawa jest taka: raport ONI podaje, że można zabrać na pokład Otsu Gata do 800 ton paliwa, jakaś ruska pozycja, że 200 ton, a raport NTJ, że między 200 a 400 ton; komu wierzyć?
Zaznaczam, że nie mam również żadnych danych o pojemności zbiorników jakichkolwiek, inaczej nie byłoby problemu. :wink:

: 2009-12-29, 14:30
autor: dessire_62
Tzaw pisze:Air Magazine Hors Serie No 4, Avions japonais sur Sous-marins
To jest właśnie to o czym pisałem. Cały numer na temat samolotów japońskich zaokrętowanych na OP.

: 2009-12-29, 21:37
autor: domek
Posiadają Panowie tę knige.


Z tej serii "Maru Graphic Hardcover" o japońskich op.


pozdrawiam :)