Pozdrawiam Andrzej K.
Piorun A.D. 1937
-
Andrzej Kliszewski
- Posty: 252
- Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ale właśnie te 60 % to dotyczy min. konstrukcji kadłuba jego sztywności itp. podczas gdy wojenna produkcja była dosyć pośpieszna i nie tak dobra jakościowo jak bysmy tego chcieli. Wystarczy popatrzeć co działo się ze zbudowanym w latach 20-tych OURAGANEM. A był to przeciez zbudowany w pokojowych warunkach okręt bez wojennych oszczędności i pośpiechu (no co jak co ale Francuzom pośpiech w budowie okrętów trudno było wtedy zarzucić
) albo nasze perypetie z ptaszkami (I).
Pozdrawiam Andrzej K.
Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
-
Andrzej Kliszewski
- Posty: 252
- Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
Generalnie rzecz biorąc prezentowałem wówczas stanowisko, że torpedowce jednokominowe uzyskane przez PMW po I wojnie swiatowej nie mogły być modernizowane, gdyż były budowane w czasie wojny, w warunkach ostrego deficytu, z materiałów zastępczych.
Z kolei MAZUR był modernizowany i utrzymywany, gdyz był prawdopodobnie w lepszym stanie - do jego budowy mogły być użyte materiały zgromadzone jeszcze w czasie pokoju.
Mitoko - porównywanie okrętów niemieckich i V/W jest niesprawiedliwe. Myślę, że Anglicy nie mieli takich ograniczeń materiałowych, jak Niemcy.
A zielonego Forum nigdzie nie znajdziesz, bo był pad generalny i wszystko poszło w cho#&rę, bo Twój Net nie zrobił kopii zapasowych.
Z kolei MAZUR był modernizowany i utrzymywany, gdyz był prawdopodobnie w lepszym stanie - do jego budowy mogły być użyte materiały zgromadzone jeszcze w czasie pokoju.
Mitoko - porównywanie okrętów niemieckich i V/W jest niesprawiedliwe. Myślę, że Anglicy nie mieli takich ograniczeń materiałowych, jak Niemcy.
A zielonego Forum nigdzie nie znajdziesz, bo był pad generalny i wszystko poszło w cho#&rę, bo Twój Net nie zrobił kopii zapasowych.
-
karolk
-
karolk
ale co się działo z Ouraganem, poza niestarannym remontem angielskiej stoczni niezdolnej dać sobie rady z systemem metrycznym...Andrzej Kliszewski pisze:Ale właśnie te 60 % to dotyczy min. konstrukcji kadłuba jego sztywności itp. podczas gdy wojenna produkcja była dosyć pośpieszna i nie tak dobra jakościowo jak bysmy tego chcieli. Wystarczy popatrzeć co działo się ze zbudowanym w latach 20-tych OURAGANEM. A był to przeciez zbudowany w pokojowych warunkach okręt bez wojennych oszczędności i pośpiechu (no co jak co ale Francuzom pośpiech w budowie okrętów trudno było wtedy zarzucić) albo nasze perypetie z ptaszkami (I).
Pozdrawiam Andrzej K.
- SmokEustachy
- Posty: 4677
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Moze ktos to ma?Marek T pisze:Generalnie rzecz biorąc prezentowałem wówczas stanowisko, że torpedowce jednokominowe uzyskane przez PMW po I wojnie swiatowej nie mogły być modernizowane, gdyż były budowane w czasie wojny, w warunkach ostrego deficytu, z materiałów zastępczych.
Z kolei MAZUR był modernizowany i utrzymywany, gdyz był prawdopodobnie w lepszym stanie - do jego budowy mogły być użyte materiały zgromadzone jeszcze w czasie pokoju.
Mitoko - porównywanie okrętów niemieckich i V/W jest niesprawiedliwe. Myślę, że Anglicy nie mieli takich ograniczeń materiałowych, jak Niemcy.
A zielonego Forum nigdzie nie znajdziesz, bo był pad generalny i wszystko poszło w cho#&rę, bo Twój Net nie zrobił kopii zapasowych.
Ja poszukam.
Ale to co mialem to wrzucilem tu raczej...
-
Andrzej Kliszewski
- Posty: 252
- Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
BURZA była również zbudowana w systemie metrycznym a jednak do tego 42-43 jakoś dawała sobie radę, a OURAGAN non toper wracał do stoczni tak że w przeciągu swojej służby pod polską (i nietylko
) banderą spędził tam 6 razy więcej czasu niż na morzu. Zresztą byl o tym całkiem ciekawy artykuł w pierwszym i niestety ostatnim numerze czasopisma wojennomorskiego którego tytuł uciekł mi niestety z pamięci.
Pozdrawiam Andrzej K.
Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
-
Andrzej Kliszewski
- Posty: 252
- Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
karolk