Trałowce francuskie
Jareksk - a masz może jakiś rysuneczek albo zdjęcia?
MiKo - jedno ze zdjęć - 4 od góry - przedstawia chyba typ Buckley lub Cannon i jest podpisane Surprise - ale WFr nie mieli Cannona o tej nazwie, natomiast mieli fregatę La Surprise br. typu River (mowa o przekazanych okrętach z USA i WBr w 43 - 44 r.). Jeżeli to zły podpis to który to okręt? I jeszcze pytanie - co to za okręt na zdjęciu 3 od dołu - Air France 1?
Ze zdjęć wynika że typ Elan i Chamois różniły się znacznie w wyglądzie. Nie wiem dlaczego w takim razie są zaliczane do typów zbliżonych... Czy może to jakaś wojenna lub powojenna przebudowa?
Za wszelkie info będę wdzięczny. I dzięki MiKo i Seawolf za zdjęcia
MiKo - jedno ze zdjęć - 4 od góry - przedstawia chyba typ Buckley lub Cannon i jest podpisane Surprise - ale WFr nie mieli Cannona o tej nazwie, natomiast mieli fregatę La Surprise br. typu River (mowa o przekazanych okrętach z USA i WBr w 43 - 44 r.). Jeżeli to zły podpis to który to okręt? I jeszcze pytanie - co to za okręt na zdjęciu 3 od dołu - Air France 1?
Ze zdjęć wynika że typ Elan i Chamois różniły się znacznie w wyglądzie. Nie wiem dlaczego w takim razie są zaliczane do typów zbliżonych... Czy może to jakaś wojenna lub powojenna przebudowa?
Za wszelkie info będę wdzięczny. I dzięki MiKo i Seawolf za zdjęcia
1. ok, okMiKo pisze:mcwatt,
1. ja się na tym nie znam...
2. Za Conway's:
La Surprise (ex Bambaro sunk 8.11.42) typ Chamois
La Surprise (ex Torridge) typ River
to ze zdjęcia chyba bardziej przypomina River
3 Air France - nie wiem - tak miałem podpisane
2. oj, chyba jednak nie - zwróć uwagę na uskok i uzbrojenie - River miał 2x102, Cannony 3x76.
3. Ciekawy jestem ponieważ już to widziałem - i to chyba na forum. Może ktoś wie?
Udało mi się rozpoznać:
W Repertoie des Navires de Guerre Francais (xero I wydania z "Tritonów" z końca lat 50.) jest:
Air France I, patrolowiec pomocniczy (1940 cokolwiek ta data znaczy) stacjonował w Dakarze we wrześniu 1940 r. [brak innych losów]
anciens avisos de la Cie [Compagnie???] Air France utilises par la Marine comme patroilleurers.
Były jeszcze na tej liści Air France III i Air France IV. Też były wtedy w Dakarze.
Poleca się tu chyba "francuski Groener" Lecalve'a i Roche'a, ale z tego co wiem nikt z PT. forumowiczów go nie ma, nawet AvM i Marek S..
moim zdaniem służyło to jakimś transatlantyckim łodziom latającym Dakar-Brazylia lub Gujana Fr.
Andrzej J.
W Repertoie des Navires de Guerre Francais (xero I wydania z "Tritonów" z końca lat 50.) jest:
Air France I, patrolowiec pomocniczy (1940 cokolwiek ta data znaczy) stacjonował w Dakarze we wrześniu 1940 r. [brak innych losów]
anciens avisos de la Cie [Compagnie???] Air France utilises par la Marine comme patroilleurers.
Były jeszcze na tej liści Air France III i Air France IV. Też były wtedy w Dakarze.
Poleca się tu chyba "francuski Groener" Lecalve'a i Roche'a, ale z tego co wiem nikt z PT. forumowiczów go nie ma, nawet AvM i Marek S..
moim zdaniem służyło to jakimś transatlantyckim łodziom latającym Dakar-Brazylia lub Gujana Fr.
Andrzej J.
Nie mam AJ nie mam ala mam:
Le Masson "The French Navy" Vol I i II (navies of the 2nd WW) MacDonald
Labayle Couhat "French Warships of WW I" Ian Allan
Labayle Couhat "French Warships of WW II" Ian Allan
Francja zarekwirowala na poczatku WW II szereg okretow. Na oficjlnej liscie bylo przewidzianych
krazownikow - 22 "X" - oznaczenie
transportowcow - 34 "X"- oznaczenie
sloopow i duzyh patrolowcow - 99 "P"
tralowcow i malych patrolowcow - 176 "P" i "AD"
malych statkow portowych 250 "VP"
P.126 AIR FRANCE I (1930) -> W.72 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
P.128 AIR FRANCE III(1930) -> W.73 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
P.129 AIR FRANCE IV (1930) -> W.74 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
Masz racje Dakar-Bahia .
Jesli ktos chce reszte danych sluze.
AvM
Le Masson "The French Navy" Vol I i II (navies of the 2nd WW) MacDonald
Labayle Couhat "French Warships of WW I" Ian Allan
Labayle Couhat "French Warships of WW II" Ian Allan
Francja zarekwirowala na poczatku WW II szereg okretow. Na oficjlnej liscie bylo przewidzianych
krazownikow - 22 "X" - oznaczenie
transportowcow - 34 "X"- oznaczenie
sloopow i duzyh patrolowcow - 99 "P"
tralowcow i malych patrolowcow - 176 "P" i "AD"
malych statkow portowych 250 "VP"
P.126 AIR FRANCE I (1930) -> W.72 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
P.128 AIR FRANCE III(1930) -> W.73 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
P.129 AIR FRANCE IV (1930) -> W.74 w 1943, zwrocony wlascicielom 10.1946
Masz racje Dakar-Bahia .
Jesli ktos chce reszte danych sluze.
AvM
- Kazimierz Zygadło
- Posty: 257
- Rejestracja: 2004-07-29, 19:05
- Lokalizacja: Gliwice
I wydanie była nawet tanie - bodaj 30 euro za chyba 700 stron. Kiedys szukałem go na www.bookfinder.com, ale nie znalazłem - żapewne trzeba by pochodzić po francuskich antykwariatach w Paryżu i Hawrze etc.
Zapomniałem zauważyć, że na burcie Air France I jest znak 'W 72', który potwierdzają źródła (opracowania - jak mnie kiedys sprostował Trawicki) AvM. Data 1940 w nawiasie to chyba data rekwizycji.
Andrzej J.
Zapomniałem zauważyć, że na burcie Air France I jest znak 'W 72', który potwierdzają źródła (opracowania - jak mnie kiedys sprostował Trawicki) AvM. Data 1940 w nawiasie to chyba data rekwizycji.
Andrzej J.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Jesli to kogos interesuje trzeba zajzec do Bureau Veritas albo LLoyda:
AIR FRANCE I (FNAQ) ex Aero Postale I (OSHG) -1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers Mariti. du Sud Ouest, Bordeaux #31
Aero Postale II (OSHI) -
zbud 1930 Societe Anonyme des Chantiers Generaux, Sete
wyplynal 9.8.1932 z Natal w Brazylii do Dakaru
ostatnia lacznosc radiowa 12.8.32 350 mil od Dakaru, zaginal
AIR FRANCE III (FNAS) ex Aero Postale III (OSHK)-1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes
AIR FRANCE IV (FNAT) ex Aero Postale IV (OSHL)-1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes
wlasciciel 1934: Cie. generale Aero-Postale, Dakar
wlasciciel 1939: Air France , Dakar
LLoyd 1949/50 nie ma ich juz.
480brt/37nrt
maszyny Sulzer Bros., Winterthur
Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes to byla
de la Brosse et Fouche przejeta 1909. Budowala do I wojny
min kanonierki i niszczyciele. Zalozona 1895
Bylbym wdzieczny jesli ktos ma prospekty i listy ww. stoczni.
AvM
AIR FRANCE I (FNAQ) ex Aero Postale I (OSHG) -1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers Mariti. du Sud Ouest, Bordeaux #31
Aero Postale II (OSHI) -
zbud 1930 Societe Anonyme des Chantiers Generaux, Sete
wyplynal 9.8.1932 z Natal w Brazylii do Dakaru
ostatnia lacznosc radiowa 12.8.32 350 mil od Dakaru, zaginal
AIR FRANCE III (FNAS) ex Aero Postale III (OSHK)-1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes
AIR FRANCE IV (FNAT) ex Aero Postale IV (OSHL)-1934
zbud 1930 Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes
wlasciciel 1934: Cie. generale Aero-Postale, Dakar
wlasciciel 1939: Air France , Dakar
LLoyd 1949/50 nie ma ich juz.
480brt/37nrt
maszyny Sulzer Bros., Winterthur
Ateilers et Chantiers de Bretange, Nantes to byla
de la Brosse et Fouche przejeta 1909. Budowala do I wojny
min kanonierki i niszczyciele. Zalozona 1895
Bylbym wdzieczny jesli ktos ma prospekty i listy ww. stoczni.
AvM