Strona 2 z 2

: 2008-01-15, 22:40
autor: nek
Janusz Kluska pisze:Poproszę o podanie sygnatur zamówień nastepujących okrętów:
a) typ O`Byrne - Henri Fournier (SC-6), Louis Dupetit-Thouars (SC-7) (tutaj co oznaczają te sygnatury)
b) typ Lagrande - Lagrande, La Place, Ramazotti, Regnault
c) Maurice Callot
d) Pierre Chailley
e) Surcouf
a) SC-6 ,SC-5 , O'Byrne miał SC-7
b) Q-112,Q-111,Q-114,Q-113
c) NN-1
d) NN-2
e) NN-3

: 2008-01-15, 23:04
autor: Andrzej J.
hipoteza AMJ: SC - Schneider [-Creusot?], Chalon-sur-Seine

ex-greckie
Amazone SD 4
Antigone SC 3
ident., ale ex-jap.
Armide SC 2

ex-rum.
HF SC 6
LDT SC 7
O'B SC 5

pytanie AMJ: co było SC 1 ???

hipoteza AMJ: to NN 1 - NN 3 to tak jak na nagrobkach w Polsce bez nazwiska, oficjalnie chyba tak nie było
Na dzien dzisiejszy kłaniają się tomy 2-4 Garriera (nie znam ich)

To wszystko wg moich starych badań z okazji Conway 1906-1921

: 2008-01-16, 16:23
autor: Marek S.
A jakie numery miały peruwiańskie Ferré i Palacios? Zbudowano je we Francji.

: 2008-01-16, 16:35
autor: nek
Andrzej J. pisze:hipoteza AMJ: SC - Schneider [-Creusot?], Chalon-sur-Seine

ex-greckie
Amazone SD 4
Antigone SC 3
ident., ale ex-jap.
Armide SC 2

ex-rum.
HF SC 6
LDT SC 7
O'B SC 5

pytanie AMJ: co było SC 1 ???

hipoteza AMJ: to NN 1 - NN 3 to tak jak na nagrobkach w Polsce bez nazwiska, oficjalnie chyba tak nie było
Na dzien dzisiejszy kłaniają się tomy 2-4 Garriera (nie znam ich)

To wszystko wg moich starych badań z okazji Conway 1906-1921
Maleńkie wyjaśnionko :
Armide - SD-1
Antigone - SD-3
Amazone - SD-4
Wszystkie zarekwirowane w 1915
Louis Dupetit-Thouars - SC-5
Henri Fournier - SC-6
zarekwirowane Turcji w 1917
O'Byrne - SC-7
zarekwirowany Rumunii jw.
- więcej wie na ten temat "crolick"
Poza tym wszystkie trzy SC miały położoną stępkę w ten sam dzień w tej samej stoczni Schneidera de la Gironde w Bordeaux 18.04.1917 , w tej samej stoczni były budowane i SD , u Schneidera w de la Saone tylko SD-1
NN nie miały tylko NN-1-3 , ale także Diane,Meduse,Argonaute i Arethuse NN 4-7 z początku lat trzydziestych , żaden z nich nie miał Q jak pozostałe OP budowane dla MW Francji we Francji do chwili obecnej , poniemieckie miałe E , brytyjskiej produkcji typu Safari - P , brytyjskie typów Uproar,Venturer i włoskiego Platino - T

: 2008-01-16, 17:36
autor: Marek S.
nek pisze: ... Louis Dupetit-Thouars - SC-5
Henri Fournier - SC-6
zarekwirowane Turcji w 1917
O'Byrne - SC-7
zarekwirowany Rumunii jw. ...
A to ciekawe bo ja kiedyś czytałem (nie wiem tylko w czym) że wszystkie trzy były zamówione dla Rumunii i dlatego tak późno je zarekwirowano. Natomiast zamówienie na dwa tureckie okręty anulowano już na początku listopada 1914 r.

: 2008-01-17, 18:58
autor: Janusz Kluska
A czy można wiedzieć co było przyczyną zatopienia okrętu podwodnego Promethee (wod. 23.10.1930) i czy były inne tego typu przypadki we flocie francuskiej, bo z tego co wiem to był tylko ten jeden właśnie Promethee.
Janusz

: 2008-01-17, 20:42
autor: mcwatt
Tutaj jest artykuł na temat jego zatonięcia - po francusku. Zresztą stronka na której się znajduje również jest godna polecenia, sporo materiałów o francuskich op.

: 2008-01-18, 01:46
autor: crolick
Marek S. pisze:
nek pisze: ... Louis Dupetit-Thouars - SC-5
Henri Fournier - SC-6
zarekwirowane Turcji w 1917
O'Byrne - SC-7
zarekwirowany Rumunii jw. ...
A to ciekawe bo ja kiedyś czytałem (nie wiem tylko w czym) że wszystkie trzy były zamówione dla Rumunii i dlatego tak późno je zarekwirowano. Natomiast zamówienie na dwa tureckie okręty anulowano już na początku listopada 1914 r.
Nek ma rację. Zarówno Louis Dupetit–Thouars, Henri Fournier zostały zamówione przez Turcję i zarekwirowane z tego co wiem w październiku 1914 roku. Natomiast O'Byrne zarekwirowano chyba jeszcze w 1917 roku, ale to wszystko bez tak naprawdę porządnej podpórki źródłowej :?
nek pisze:Poza tym wszystkie trzy SC miały położoną stępkę w ten sam dzień w tej samej stoczni Schneidera de la Gironde w Bordeaux 18.04.1917
Hmm wg moich danych 11 IV 1917 Rumuni złożyli zamówienie na 1 OP, więc złożenie stępki po tygodniu od zamówienia wydaje się wątpliwe :roll:

Generalnie - burdel na potęgę :x

: 2008-01-19, 20:03
autor: Janusz Kluska
A czy można uzyskać jakieś bliższe dane co do planowanych okrętów podwodnych typu Phenix lub Phoenix (12-13 jed.) sygnat. Q 215-226 i w jakich stocznich miały być budowane.

: 2008-01-20, 21:32
autor: mcwatt
Z oznaczeniami Q trzeba uważać - także op zamówione w Stoczni Marynarki w Cherbourgu mają takie numery, a także oznaczenia Q z odpowiednim numerem mają (po 1954 roku) wszystkie wycofane ze służby okręty MN. Tak więc niektóre op mogą mieć nawet potrójną numerację.

Phenix miał sygnaturę Q 227, ale nie kojarzę w jakich stoczniach miały być budowane okręty tego typu...

: 2008-01-20, 21:53
autor: mcwatt
crolick pisze:Hmm wg moich danych 11 IV 1917 Rumuni złożyli zamówienie na 1 OP, więc złożenie stępki po tygodniu od zamówienia wydaje się wątpliwe :roll:

Generalnie - burdel na potęgę :x
Rumuni zlecili budowę jednego op 11 lipca 1914 roku.

: 2008-01-20, 22:52
autor: Marek S.
mcwatt pisze:Phenix miał sygnaturę Q 227, ale nie kojarzę w jakich stoczniach miały być budowane okręty tego typu...
Normand, Le Havre - Brumaire, Frimaire, Nivose, Vendemiaire
Ch. Worms, Le Trait - Floreal, Germinal, Pluviose, Ventose
Schneider, Chalon-sur-Saone - Fructidor, Messidor, Prairial, Thermidor
Toulon (stocznia floty) - Phenix
Dane za Le Masson "The French Navy" (vol. 1)

: 2008-01-21, 18:38
autor: mcwatt
Chantiers Francais Worms, Le Trait? Czy nie tam były budowane ścigacze okrętów podwodnych typu CH, w tym chyba jeden z przejętych przez PMW w trakcie wojny?

: 2008-01-21, 19:51
autor: Marek S.
Ta sama.

: 2008-01-22, 21:55
autor: Janusz Kluska
A jak brzmiała pełna nazwa stoczni w Rochefort.