Pod biało-czerwoną - zdjęcia
- pothkan
- Posty: 4532
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Przyszła 'Polonia' jeszcze jako 'Kursk':
http://radikal.ru/F/i022.radikal.ru/080 ... 7.jpg.html
http://radikal.ru/F/i022.radikal.ru/080 ... 7.jpg.html
- pothkan
- Posty: 4532
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Duży zestaw z Riversea 
MORSKA WOLA
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... la1925.htm
ŚLĄSK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... sk1932.htm
WARYŃSKI
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ki1936.htm
NARWIK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ik1942.htm
TOBRUK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... uk1942.htm
PRZYSZŁOŚĆ
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... sc1942.htm
MICKIEWICZ
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... cz1947.htm
PAWEŁ FINDER
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... er1948.htm
STEFAN OKRZEJA
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ja1957.htm
MORSKA WOLA
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... la1925.htm
ŚLĄSK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... sk1932.htm
WARYŃSKI
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ki1936.htm
NARWIK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ik1942.htm
TOBRUK
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... uk1942.htm
PRZYSZŁOŚĆ
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... sc1942.htm
MICKIEWICZ
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... cz1947.htm
PAWEŁ FINDER
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... er1948.htm
STEFAN OKRZEJA
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... ja1957.htm
- pothkan
- Posty: 4532
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Jeszcze więcej na Riversea, na dole strony:
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... /cards.htm
http://www.riverseainternational.co.uk/ ... /cards.htm
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
LUBUSZANIN
TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964 r.; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/57
WYMIARY
długość:15,12 m; szerokość:3,22 m, zanurzenie:0,72 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ?koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby
PRZEBIEG SŁUŻBY
1965: LUBUSZANIN - Powiatowy Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku w Sławie Śląskiej.
- statek pływa po jez. Sławskim.
1975 : LUBUSZANIN - Lubuskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Turystycznej. Lubtour, Zielona Góra. port mac. Sława Śląska
198. : LUBUSZANIN - Karaś Stanisław, Sława Śląska.
statek pływał po Zalewie Pilichowickim.
199.: KORAL - Horodejuk Tadeusz i Adam Rysiew, Wrocław.
eksploatowany we Wrocławiu.
1995: KORAL - Retman - Żegluga Pasażerska-Tadeusz Horodejuk, Wrocław.
1996: - zakupiony do Czorsztyna, we Wrocławiu przebudowa obejmująca przebudowę pokładu rufowego i dziobowego. Wymiana silnika na typ SW 266 Krab produkcji WSW Andrychów; moc: 70 KM. Statek może zabierać 45 osób. Projekt przebudowy opracowało Biuro Projektowe Flis z Wrocławia.
1998: BIAŁA DAMA - Żegluga i Turystyka S.C., Niedzica.
2005: - w eksploatacji.
TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964 r.; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/57
WYMIARY
długość:15,12 m; szerokość:3,22 m, zanurzenie:0,72 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ?koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby
PRZEBIEG SŁUŻBY
1965: LUBUSZANIN - Powiatowy Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku w Sławie Śląskiej.
- statek pływa po jez. Sławskim.
1975 : LUBUSZANIN - Lubuskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Turystycznej. Lubtour, Zielona Góra. port mac. Sława Śląska
198. : LUBUSZANIN - Karaś Stanisław, Sława Śląska.
statek pływał po Zalewie Pilichowickim.
199.: KORAL - Horodejuk Tadeusz i Adam Rysiew, Wrocław.
eksploatowany we Wrocławiu.
1995: KORAL - Retman - Żegluga Pasażerska-Tadeusz Horodejuk, Wrocław.
1996: - zakupiony do Czorsztyna, we Wrocławiu przebudowa obejmująca przebudowę pokładu rufowego i dziobowego. Wymiana silnika na typ SW 266 Krab produkcji WSW Andrychów; moc: 70 KM. Statek może zabierać 45 osób. Projekt przebudowy opracowało Biuro Projektowe Flis z Wrocławia.
1998: BIAŁA DAMA - Żegluga i Turystyka S.C., Niedzica.
2005: - w eksploatacji.
W.DANIELEWICZ
Na tym zdjęciu jest dawny statek PŻM typu Kopalnia Wirek ale który to z nich może być ? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... ?lid=39779
- pothkan
- Posty: 4532
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
No przecież to CHOPOL armatora tej samej nazwy (taki Chipolbrok, tylko że z Koreą Północną).
Do 1992 r. KOPALNIA SOŚNICA:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=628609
Do 1992 r. KOPALNIA SOŚNICA:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=628609
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... ?lid=41260
Tu ten sam Chopol z innego ujęcia. Zdjęcia wiszą już na Shipspotting od lat, ostatnio "odświeżone" przy przebudowie galerii.
W ogóle warta jest polecania cała galeria tego użytkownika - sporo zdjęć zrobionych w latach na początku lat 90. i w końcu 80.. W tym dużo statków, ale też i okrętów Wielkiego Brata, jak i sporo"poloników". Czym bliżej "końca" galerii tym więcej ciekawostek, choć przy przebudowie portalu zdjęcia zostały "wymieszane".
Tu ten sam Chopol z innego ujęcia. Zdjęcia wiszą już na Shipspotting od lat, ostatnio "odświeżone" przy przebudowie galerii.
W ogóle warta jest polecania cała galeria tego użytkownika - sporo zdjęć zrobionych w latach na początku lat 90. i w końcu 80.. W tym dużo statków, ale też i okrętów Wielkiego Brata, jak i sporo"poloników". Czym bliżej "końca" galerii tym więcej ciekawostek, choć przy przebudowie portalu zdjęcia zostały "wymieszane".
pothkan pisze:No przecież to CHOPOL armatora tej samej nazwy (taki Chipolbrok, tylko że z Koreą Północną).
Do 1992 r. KOPALNIA SOŚNICA:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=628609
łezka się w oku kręci... jako dzieciak odbyłem na tym statku rejs

- pothkan
- Posty: 4532
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Ano, przy tych zdjęciach mam podobne odczucia :polsteam pisze:łezka się w oku kręci... jako dzieciak odbyłem na tym statku rejs

http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=563347
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=410370
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=112045 (jako że ex-fiński... miał saunę

http://www.plo.com.pl/flota/max435.jpg
Polska nazwa WIGRY czy to przypadek, skąd u tego armatora ta nazwa? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 595&cid=59
Piotr S. pisze:Polska nazwa WIGRY czy to przypadek, skąd u tego armatora ta nazwa? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 595&cid=59
Statek eksploatowany jest przez gdyńską, tajniaczącą się (unikającą kontaktów z mediami) spółkę Rem-Service, o której istnieniu (w kontekście posiadania przez nią jakichkolwiek statków) szersza publiczność dowiedziała się kilka lat temu z "Namiarów" (maczałem w tym palce), a potem najwięcej informacji podawał o aktualnym stanie floty tego armatora Kolega A.W. w "Naszym MORZU", a ostatnio chyba też w "Morzu, Statkach i Okrętach"... (przy dorocznych przeglądach floty polskich armatorów).
Do nich (do Rem-Service) należał też (chyba ostatnio już odsprzedany) Ajax - były mpp cargo ship POL-Ameryki (wcześniej w Chipolbroku, po chińskiej stronie) - chyba największy statek towarowy w rękach polskiego prywatnego armatora po wojnie - o ile się nie mylę... no, ale dawniej statki były w ogóle mniejsze, więc przynajmniej co do nośności, to chyba największy statek w historii prywatnych polskich armatorów "w ogóle"... no, chyba, że nie największy, bo o jakims przypadku innym może zapomniałem
Dawna nasza Silesia w nowym malowaniu http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 3603&cid=9