A swoją drogą - o dużych jeszcze coś jest, a o małych - choćby dozorowce - były całkiem zgrabne, ale informacji o nich malućko. W sieci ubożuchno (dziwne - Szwedzi tacy nowocześni niby). O OP prawie nic - to coś to przy ich ilości prawie nic. A przecież to sąsiad i flotę miał sporą.
Szwecja
W oczekiwaniu na skany podaję e-mail - jareksk@poczta.onet.pl
A swoją drogą - o dużych jeszcze coś jest, a o małych - choćby dozorowce - były całkiem zgrabne, ale informacji o nich malućko. W sieci ubożuchno (dziwne - Szwedzi tacy nowocześni niby). O OP prawie nic - to coś to przy ich ilości prawie nic. A przecież to sąsiad i flotę miał sporą.
A swoją drogą - o dużych jeszcze coś jest, a o małych - choćby dozorowce - były całkiem zgrabne, ale informacji o nich malućko. W sieci ubożuchno (dziwne - Szwedzi tacy nowocześni niby). O OP prawie nic - to coś to przy ich ilości prawie nic. A przecież to sąsiad i flotę miał sporą.
Mógłbyś Karol pracować u Wyszyńskiegokarol pisze:ciekawe zjawisko, niby cacy, a agresja słowna? czyżby kolegę Szwedzi czymś zbulwersowali, czy nachalność proszweckiej propagandy zaczęła razić? oj uważaj na słówka, bo tu niektoore to mają pedagogiki i psychologie pokończone

Okręty podwodne mam - ale na Fylgię to się piszę mtkowalewski@kaskada.gda.pl
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Z tej serii Marineliteratur to są jeszcz książki
- ścigacze torpedowe
- scigacze rakietowe
- trałowce
- latarniowce
O wsp. OP był art. w latach 90. w brytyjskim Warshipie.
widziałem też ks. o OP budowanych przez Kockums do roku 1954, ale było to wydane przez stocznię i nie sądzę, by ktoś to w Polse posiadał (chyba że AON, CBW lub inne służby w ramach szpiegostwa lat 50.)
Andrzej J.
- ścigacze torpedowe
- scigacze rakietowe
- trałowce
- latarniowce
O wsp. OP był art. w latach 90. w brytyjskim Warshipie.
widziałem też ks. o OP budowanych przez Kockums do roku 1954, ale było to wydane przez stocznię i nie sądzę, by ktoś to w Polse posiadał (chyba że AON, CBW lub inne służby w ramach szpiegostwa lat 50.)
Andrzej J.
Podeślij jeśli możesz - pleaseMitoko pisze:Okręty podwodne mam - ale na Fylgię to się piszę mtkowalewski@kaskada.gda.pl
O ludzie małej wiary!
Szwedzi swoje OP opisali pięknie i tylko gdyby jeszcze zrobili to w jakimś "normalmym" języku to byłaby już pełnia szczęścia.
Wnoszę że jeszcze tu nie byliście, a wartohttp://www.ubatsvapnet100.com/
ZH
Szwedzi swoje OP opisali pięknie i tylko gdyby jeszcze zrobili to w jakimś "normalmym" języku to byłaby już pełnia szczęścia.
Wnoszę że jeszcze tu nie byliście, a wartohttp://www.ubatsvapnet100.com/
ZH
Ostatnio zmieniony 2004-07-22, 06:19 przez ZH, łącznie zmieniany 1 raz.
Szwedzkie trawlery planowane do mobilizacji (jako dozorowce pomocnicze), ale paln anulowano:
Concord
Gōran (eks „Semiramis”)
Ibis (eks „Ibis VI”)
Mats (eks „Vesper I”)
Skagen
Stig
Titania (eks „Ostrich II”)
Viros (eks „Anglia”)
Zmobilizowano tylko 4 trawlery:
(WBr., 1902; 1939) - 198 BRT; 37.03 x 6.62 x 3.67 m; 10 w; VTE, 350 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; 1x57pl/55, 1 km 8, 2 wbg; z. 4+12;
Alexander (4.9.39-31.12.41 i 1.1.43-28.2.46 eks TY „Gretha”; 1904 eks br. „George Grimmer”)
jw., lecz – (Nm., 1906; 1939)
229 BRT; 36.18 x 6.80 x 3.70 m; 10 w; VTE, 400 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-75 t; 3000-.
Falken (5.9.39-23.11.41 i 1.1.43-16.5.44 eks TY bzn; eks nm. „Alte Liebe”)
jw., lecz – (WBr., 1908; 1939)
231 BRT; 36.95 x 6.54 x 3.52 m; 10 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-130 t; 5200-.
Norman (18.9.39-26.9.40 jw.; eks br. „The Norman”)
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939)
247 BRT; 36.20 x 6.54 x 3.51 m; 9 w; VTE, 300 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-50 t; 2400-.
Uttern (5.9.39-27.9.40 i 8.1.45-21.9.45 eks „Gamen”; eks „Comte Horace van der Burgh”)
Jako trałowce pomocnicze zmobilizowano dwa trawlery:
(WBr., 1906; 1939) - 244 BRT; 39.38 x 6.66 x 3.78 m; 11 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-125 t; 1x57, 1 km 6.5, 2 wbg; z. 4+12; 5900-.
1942 – 1x40pl/60, 1 km 8, 1 km 6.5
Ocean (2.9.39-10.12.42 i 12.6.44-15.8.45 eks TY bzn)
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939)
250 BRT; 37.06 x 6.72 x 3.57 m; 10 w; VTE, 420 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-140 t; 5600-.
1942 – jw.
Gretha (2.9.39-12.12.42 i 12.6.44-29.8. 45 jw.; eks br. „Kidwelly Castle”)
Marek S.
Concord
Gōran (eks „Semiramis”)
Ibis (eks „Ibis VI”)
Mats (eks „Vesper I”)
Skagen
Stig
Titania (eks „Ostrich II”)
Viros (eks „Anglia”)
Zmobilizowano tylko 4 trawlery:
(WBr., 1902; 1939) - 198 BRT; 37.03 x 6.62 x 3.67 m; 10 w; VTE, 350 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; 1x57pl/55, 1 km 8, 2 wbg; z. 4+12;
Alexander (4.9.39-31.12.41 i 1.1.43-28.2.46 eks TY „Gretha”; 1904 eks br. „George Grimmer”)
jw., lecz – (Nm., 1906; 1939)
229 BRT; 36.18 x 6.80 x 3.70 m; 10 w; VTE, 400 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-75 t; 3000-.
Falken (5.9.39-23.11.41 i 1.1.43-16.5.44 eks TY bzn; eks nm. „Alte Liebe”)
jw., lecz – (WBr., 1908; 1939)
231 BRT; 36.95 x 6.54 x 3.52 m; 10 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-130 t; 5200-.
Norman (18.9.39-26.9.40 jw.; eks br. „The Norman”)
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939)
247 BRT; 36.20 x 6.54 x 3.51 m; 9 w; VTE, 300 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-50 t; 2400-.
Uttern (5.9.39-27.9.40 i 8.1.45-21.9.45 eks „Gamen”; eks „Comte Horace van der Burgh”)
Jako trałowce pomocnicze zmobilizowano dwa trawlery:
(WBr., 1906; 1939) - 244 BRT; 39.38 x 6.66 x 3.78 m; 11 w; VTE, 450 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-125 t; 1x57, 1 km 6.5, 2 wbg; z. 4+12; 5900-.
1942 – 1x40pl/60, 1 km 8, 1 km 6.5
Ocean (2.9.39-10.12.42 i 12.6.44-15.8.45 eks TY bzn)
jw., lecz – (WBr., 1907; 1939)
250 BRT; 37.06 x 6.72 x 3.57 m; 10 w; VTE, 420 KM, 1 śr., 1 kocioł szkocki; W-140 t; 5600-.
1942 – jw.
Gretha (2.9.39-12.12.42 i 12.6.44-29.8. 45 jw.; eks br. „Kidwelly Castle”)
Marek S.