Maeklong (Tajlandia)
gdzie jedzie? to Tajlandii?jareksk pisze:Gdyby mówiły tobym się nie pytał. moim zdaniem coś japońskiego. A strona oficjalna muzeum morskiego. Może ktoś tam jedzie i zobaczy na miejscu ?Marek T pisze:Ciekawe - ani Janes, ani Weyers nie wspominają o samolotach.
Również czerwony Conway nic o tym nie mówi.

Przeglądałem parę innych zdjęć z tej strony, oraz poszukałem w książkach i ewidentnie mi wychodzi że na początku tego wsam. nie było. Niestety przy zdjęciach brak jest informacji o datach (podstawowa bolączka wielu wydawnictw), aby to roztrzygnąć. Po embargu amerykańskim na dostawy samolotów, głównym dostawcą stała się Japonia. Ale jak to bywa przy małych państwach wymienia się typy dostarczonych bombowców i myśliwców, a o rozpoznawczych tylko informacja ilosciowa. Zastanawiam się czy tego wsam. nie dołożyli gdy był przekształcany w okręt-muzeum.
Marek S.
Marek S.
Moim skromnym zdaniem może to być amerykański Vought O3U Corsair. Ale nie będę się upierał, bo widać za mało szczegółów. W latach 30-tych Syjam zamawiał samoloty w USA: myśliwce Curtissa, bombowce Martin 167 i inne. Może wsród tych zamówień znalazły się także wodnosamoloty Vought?? Ale to tylko moje przypuszczenie, choć bardzo prawdopodobne.
sprobojcie tutaj
http://www.navy.mi.th/newwww/eindex.php
ja mam robaka w komputerze i nie moge otworzyc strony o tym muzeum
http://www.navy.mi.th/newwww/eindex.php
ja mam robaka w komputerze i nie moge otworzyc strony o tym muzeum
Googlowanie to sztuka...
Mnie tam Thai Navy to jak zeszłoroczny śnieg, ale czego się nie robi dla kolegów...
http://www.j-aircraft.com/familyphotos/ ... asanan.htm

A teraz sobie sami ustalcie czy to:
- Watanabe WS-103 (bardziej prawdopodobne)



czy też może...
- Nakajima E8N1 Type 95

Tutaj oba:

Mnie tam Thai Navy to jak zeszłoroczny śnieg, ale czego się nie robi dla kolegów...
http://www.j-aircraft.com/familyphotos/ ... asanan.htm

A teraz sobie sami ustalcie czy to:
- Watanabe WS-103 (bardziej prawdopodobne)



czy też może...
- Nakajima E8N1 Type 95

Tutaj oba:

Jezu, ale Wy mądrzy jestescie w tych samolotach. a ja chciałem obstawiac Hawkerowskiego Ospreya, takiego jakie były na Gotlandzie. BTW wyszła niezła książka o szwedzkim lotnictwie morskim, bodaj w Marineliteratur, tym wydawnictwie, co wydało BBC, CC, DD, CC, MM, PT i PG oraz AI i latarniowce.
A problem wywołany przez Jarka intelektualnie bardzo poznawczy. Na tym polega piękno shiploverstwa. Dawac wiecej takich. Ja też cos poszukam.
Andrzej J.
A problem wywołany przez Jarka intelektualnie bardzo poznawczy. Na tym polega piękno shiploverstwa. Dawac wiecej takich. Ja też cos poszukam.
Andrzej J.
http://www.militaryhistoryonline.com/20 ... fault.aspxGość pisze:Super. Mam jednak pytanie - od kiedy?
Marek S.
http://www.worldairforces.com/Countries ... d/thl.htmlThe Thais had signed a non-aggression pact with the French in June 1940, but failed to ratify it after the collapse of metropolitan France. By October Marshal Songgram had mobilized 50,000 troops (in five divisions) and obtained 100 modern fighters, bombers and seaplanes from Japan. The Thai air-force was now three times the size of that available to the French, with the new aircraft added to the 100 American planes obtained between 1936 and 1938 (mostly Vough Corsairs and Curtiss Hawks). The Thai navy had also been equipped with modern ships and outclassed the French colonial fleet on paper at least.
Dostawy w latach 1938/40 - sztuk 6.Watanabe WS-103-S Amagasi " 38/40 6
Za:
Lumholdt & Warren
The History of Aviation in Thailand
1987, Travel, Hong Kong, 100pp. Ill.
Young, Edward M.
Aerial Nationalism
1995, Smithsonian, Wash. D.C. 330pp. Ill.