: 2006-08-11, 21:06
No dobra tam mamy drgania , o których nie do końca wiadomo czy nie zostały usuniete - a czy te 24 w. nie zostały osiągniete na próbach? Czy w realu nie płynęly ok. 22?
Warship Discussion Board
https://www.fow.pl/forum/
Czy ktoś może wie, dlaczego am., po konf. waszungt. mogli utrzymać 3 z 4 budowanych BB z art. 406mm ?.Wg mnie Am. mieli związane ręce skoro Marylandy były gotowe [zakłądam wiedzę kolegów] ...
Problem współdziałania CV z eskortą wynika z potrzeby prowadzenia operacji lotniczych, startu, lądowania, uników. Prędkość 32w była poza zasięgiem wszystkich US BB poza t. IOWA. Dośw. z działań wojennych 42r. ujawniły, że nawet nowe BB nie są w stanie utrzymać szyku, stąd nie przypadkowo zajmowały pozycję na końcu formacji. Nie mogąc utrzymać szyku nie brały udziału w bezp. obronie atakowanych CV [np. South Dakota] będąc kilka km za TF unikającym nalotów powietrznych.karol pisze:i tak, i nie, gdyż na przykład nowoczesne pancerniki USN też osiągały te rzędy szybkości, bo miały problemy z drganiami kadłuba i tym podobne, oczywiście mając na mysli operacje z lotniskowcami w roli klasycznych eskortowców, jak to było z typem Iowa, to faktycznie mało, ale dotkryna i praktyka flot europejskich była inna, gdyz pancernik pełnił rolę okrętu wiodącego w zespole floty, a zespół lotniskowca był drugi, po drugie, lotniskowce RN do operacji lotniczych miały właśnie szybkość 24 węzłów (rola SoDa w zespole lotniczym przy ograniczeniu jej szybkości sugeruje, że USN też miała tę samą szybkość!)
Idąc na Pd Pacyfik złapał awarię , zdecydowano się nie używać połowy turbin. 22 w +- 1, na tyle pozwalał Sherman , wówczas DOMiKo pisze:Jaka 1/2 ?
Wasp miał dwie turbiny !!. Podobnie Junyo i ten drugi pasażerMiKo pisze:14 lipca w pobliżu Samoa uszkodzeniu uległa prawoburtowa turbina wysokiego ciśnienia. Turbinę odłaczono i przez 3 dni WASP nie przekraczał 15 węzłów na jednej turbinie. W Tongatabu załoga własnymi siłami usunęła awarię - przynajmniej częściowo. Na próbach okręt osiągnął 25 węzłów. Faktycznie zdecydowano się nie przeciążać maszyn do czasu generalnego remontu -lotniskowiec aż do swojego zatopienia operował z prędkością nie większą niż 23 węzły.