Coś innego - pre-BB

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Marek K
Posty: 47
Rejestracja: 2004-03-09, 14:47
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Marek K »

To tak na szybko, bez wdawania się w szczegóły.
Dzięki - też nie znam pogańskich języków :oops:
Awatar użytkownika
sebian
Zwycięzca QUIZ-u FOW
Posty: 437
Rejestracja: 2004-03-20, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebian »

uffff, Marek T wybawił mnie od kłopotu - też ni w ząb nie rozumiem 8)
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Można skorzystać ze stronki http://www.poltran.com/pl.php4, ale efekt jest ... dwuznaczny:
W 1894 znana Obywatelska (cywilny) Wojna *sloop-of-war* *Kearsarge* biegł (przesunął się) na mieliźnie (na ziemi) w *Caribbean* i musiał być zaksięgowany jak (ponieważ) *unsalvageable*. Tam było tak dalece uczucie dla co (żeby; który) ładują na Flotę co (żeby; który) Sekretarz Floty zapytał (zapytany; otrzymywać pytanie) Kongres pozwalać (pozwolenie) jej wyznaczają (nazywać) jest *perpetuated* przez nowy *battleship*. był zrobiony, i *Kearsarge* (*Battleship* Liczba (ilość) 5 ) stawał się jedynym Amerykański (Amerykanin) *battleship* nie jest wyznaczany na państwo (stan).


Jeżeli ktoś chce, to może sprawdzić innych tłumaczy on-line:
http://www.google.pl/search?q=free+tran ... &hl=pl&lr=
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4451
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

to ja już se poczytam po barbarzyńsku :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1320
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Coś innego - pre-BB.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Najsilniejszymi predrednotami były Lord Nelson i Agamemnon, ale one jedną nogą znajdowały się w nowej epoce.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Chyba trzeba jakoś inaczej sformułować pytanie.
Pytanie o "Najlepszy w danej klasie" zazwyczaj kieruje uwagę na jednego z ostatnich przedstawicieli danej klasy.
Może - który miał największy wpływ na coś tam?
Albo jeszcze inaczej.

W przypadku pancerników z początku XX wieku kilka lat to cała epoka. Wystarczy porównać typ MAJESTIC wod. 895) i LORD NELSON (wod. 1906), żeby nie wspominać o DREADNOUGHT'cie.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1320
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Coś innego - pre-BB.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

To prawda, jednakże w odniesieniu do predrednotów "przodownictwo" Royal Navy było tak duże, że ciężko wskazać na jakieś pozabrytyjskie jednostki o silnej i zrównoważonej charakterystyce. Wcześniej i później bywało różnie z brytyjskimi pomysłami na pancerniki.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

A jak na tym tle wypadają np. Radetzky'e ??
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Re: Coś innego - pre-BB.

Post autor: Absolut »

Tadeusz Klimczyk pisze:Najsilniejszymi predrednotami były Lord Nelson i Agamemnon, ale one jedną nogą znajdowały się w nowej epoce.
No tak, okręty JEDNĄ NOGĄ (jedną burtą :-) ) w jednej epoce, DRUGĄ NOGĄ (burtą :-D ) w drugiej.

NAJLEPSZE Z GORSZYCH i NAJGORSZE Z LEPSZYCH.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1320
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Coś innego - pre-BB.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Absolut pisze:
Tadeusz Klimczyk pisze:Najsilniejszymi predrednotami były Lord Nelson i Agamemnon, ale one jedną nogą znajdowały się w nowej epoce.
No tak, okręty JEDNĄ NOGĄ (jedną burtą :-) ) w jednej epoce, DRUGĄ NOGĄ (burtą :-D ) w drugiej.

NAJLEPSZE Z GORSZYCH i NAJGORSZE Z LEPSZYCH.

Przez długie lata, nie pamiętam już do kiedy, oba te predrednoty były pełnoprawnymi członkami brytyjskiej floty liniowej, złożonej z samych drednotów.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

Napewno były to bardzo wartościowe okręty, choćby ze względu na młody wiek. Nie mniej na ich losie zaważył okres w jakim powstały. Podobnie jak Dreadnought - stał się PIERWSZYM okrętem nowej ery - jednak jego nowatorstwo było początkiem wyścigu w budowaniu coraz to większych i szybszych jednostek. Zepchnęlo to protoplastę w cień.

Gdyby Lord Nelson i jego bliźniak powsały ciut wcześniej - nie tak szybko przestałyby być zauważane.

A jakim cudem te dwa rodzynki pływały w zespołach o wiele nowocześniejszych od siebie okrętów?? Czemu nie funkcjonowały w zespołach złożonych z predrednotów np. jako okręty flagowe??
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Bo byly wystarczajaco szybkie do tego
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

SmokEustachy pisze:Bo byly wystarczajaco szybkie do tego
Z napędem masztną parową??

OK. Prędkości może i podobne, ale na dłuższą metę zasuwanie Całą Naprzód na silniku parowym kończytło się raczej kiepsko dla okrętu. Co innego turbina - tej nie przeszkadza na dłuższą metę zasuwanie na dużych obrotach...
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Absolut pisze:
SmokEustachy pisze:Bo byly wystarczajaco szybkie do tego
Z napędem masztną parową??

OK. Prędkości może i podobne, ale na dłuższą metę zasuwanie Całą Naprzód na silniku parowym kończytło się raczej kiepsko dla okrętu. Co innego turbina - tej nie przeszkadza na dłuższą metę zasuwanie na dużych obrotach...
Jak mus to mus.
Oklahoma czy tam to cos innego z US NAvy tez musialo nadazac.

Ale Michigan nie.
Ostatnio zmieniony 2004-06-22, 15:04 przez SmokEustachy, łącznie zmieniany 1 raz.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

Oklahoma miała maszynę parową.

A jej starszy bliźniak Nevada turbiny.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4451
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

też parowe
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
ODPOWIEDZ