Strona 2 z 3
: 2006-07-11, 01:40
autor: Ksenofont
Mitoko pisze:Ksenofont pisze:No dobra, ale w antenie kieunkowej energia listków bocznych jest kilkudziesięciokrotnie słabsza od energi głównej wiązki.
A radary miały anteny kierunkowe.
Więc szum będzie - zawsze będzie! nawet dla OPL - ale raczej da się czytać.
Cały czas to odnoszę do anten kierunkowych.
Tylko jeżeli główny listek idzie na fali 3,5 lub 7 m długości - to zobacz jakie masz
malutkie 
listki boczne.
Dorzuć do tego częstotliwość i masz misz-masz

Nic nie mam

Charakterystyka promieniowania zależy nie tylko od mocy i częstotliwości impulsu, ale także od budowy anteny. A tej nie znam - więc niczego nie mam.
Prawie piętnaście lat temu to studiowałem (i to po łebkach), więc nie czuję się wystarczająco mocny, żeby decydować, który z czynników (moc, częstotliwość, szumy, tło) najwięcej mieszał.
A pytanie moje jest jak najbardziej serio - kiedy po raz pierwszy prowadzono skuteczny ogień za pomocą radarów. Bo w związku z powyższym - aż nie chce mi się wierzyć, że mogło do tego dojść w 1941 roku.
Pozdrawiam
Ksenofont
: 2006-07-11, 08:46
autor: Mitoko
Tu się muszą wypowiedzieć spece od dużych blaszanek - choć Type 284 w tym czasie już istniał
: 2006-07-11, 10:51
autor: Emden
Ksenofont pisze:
A pytanie moje jest jak najbardziej serio - kiedy po raz pierwszy prowadzono skuteczny ogień za pomocą radarów. Bo w związku z powyższym - aż nie chce mi się wierzyć, że mogło do tego dojść w 1941 roku.
Pozdrawiam
Ksenofont
Radary namierzające(do KO) miały niemieckie okręty od 1939r.
FuMO 27 - zasieg 13 mil, błąd 70m na odległość i 5' na strone, antena materac 2 na 4m, moc nadajnika 8kW, Dł. fali 81,5 cm, częstotliwość 368MHz.
Od 1941r FuMO 26 - zaieg 14 mil, błąd 50m na odległość i 2' na strone, reszta jak FuMO27.
Dane za W.Trojcą
: 2006-07-11, 11:21
autor: karol
Radary namierzające(do KO) miały niemieckie okręty od 1939r
poprawka od 1936
: 2006-07-11, 11:36
autor: Emden
karol pisze:Radary namierzające(do KO) miały niemieckie okręty od 1939r
poprawka od 1936
Poprawka,
Pierwszy radar na niemieckim okręcie to DeTe-Gerat, zamontowany na torpedowcu G 10, w 1938r.
Co ciekawe, zdjęcie G 10 z anteną radarową opublikowano w 1938r w Weyersie.
Co doprowadziło do małej afery szpiegowskiej...
Bo nawet w 1942 retuszowano zdjęcia, zeby nie było widać radarów
: 2006-07-11, 16:51
autor: karol
20.09.-20.10.1938 Trening bojowy na północnym Atlantyku. Okręt testuje nowy radar i współdziała z U-bootami.
oczywiście to z naszej nieocenionej polsko języcznej netlook kriegsmarine, a mowa jest o
kolejnym modelu radaru, w który wyposażono pancernik Deustchland
powiedz, mówi się o kolejnym, jak nie było poprzednika?
06-19.06.1936 Podróż razem z pancernikiem "Deutschland" wokół Wielkiej Brytanii.
a w historii Scheera, skąd pochodzi powyższe, czytałem po barbarzyńsku, że sobie testowano urzadzenie do radiowego pomiaru odległości, no i nie wiem, czy takie określenie oznacza radar, ale chyba raczej tak

ale oczywiście na tę chwile, to tylko moja dedukcja, a nie zaprzeczenie nienaruszalnego faktu o instalacji Gerata na torpedowcu

: 2006-07-11, 17:13
autor: Emden
Both Admiral Graf Spee and Deutschland have been claimed to be the first German naval vessels to be fitted with radar. Trenckle says that Admiral Graf Spee had an experimental FuMO 22, and Prager that Deutschland had a Seetakt set in the autumn 1937 (which proved very useful for night navigation in Spanish waters)
Za
http://www.navweaps.com/Weapons/WRGER_04.htm
To kajam się w pierś.
Ten mój Trojca to w 1993 wydany, to może znaleziono już coś nowego.
: 2006-07-11, 17:17
autor: karol
jednak problem użycia radarów przez Aliantów na Jawajskim pozostaje, nawet CIA milczy tu dyskretnie, a z reguły takie sprawy znał na ogól lepij niż przeciętnie

: 2006-07-11, 23:35
autor: Ksenofont
Mitoko pisze:Tu się muszą wypowiedzieć spece od dużych blaszanek
Tylko że w żaden sposób nie chcą.....
Gadają co prawda, kiedy złom był zainstalowany, ale żaden nie odpowiedział, kiedy był skutecznie zastosowany.
Nie wiedzą, czy co?
X
: 2006-07-11, 23:42
autor: Auffenberg
Operation Juno, czerwiec 1940.
Bitwa pod Jan Mayen - Scharnhorst trafił Gloriousa na dystansie ponad 23 km, podobno wspomagając dalmierzystów tradarem.
: 2006-07-12, 00:49
autor: Tzaw1
Na takiej stronce
http://www.everblue.net/1942/
US light cruiser USS Boise ran aground and tore its bottom. The only ship in the ABDA force with the radar had to be sent to US for extensive repairs.
A tu:
http://www.chuckhawks.com/heavy_cruisers.htm
Exeter was sunk before she could benefit from the advanced radar fire control technology of the later war years
I to warto przeczytać:
http://www.fepow-community.org.uk/Resea ... pendix.htm
: 2006-07-12, 00:51
autor: Tzaw1
PS. 13 XII 1939 Graf Spee też używał radaru do kontroli ognia, z niezłym skutkiem, choć nie rozstrzygającym.
: 2006-07-12, 10:33
autor: Emden
Pomiary i z dalmierzy i z radarów szły chyba do tych samych central przeliczeniowych.
Więc cięzko powiedzieć czy to strzał z radaru, czy bardziej z dalmierza....
: 2006-07-13, 06:44
autor: Auffenberg
Emden pisze:Pomiary i z dalmierzy i z radarów szły chyba do tych samych central przeliczeniowych.
Więc cięzko powiedzieć czy to strzał z radaru, czy bardziej z dalmierza....
Ale radaru użyto do określenia odległości, więc się liczy.
: 2006-07-13, 08:09
autor: karol
dodatkowy pomiar odległości, to duża sprawa dla artylerii, a jak to było podłączone do centrali, to w ogóle, hit

: 2006-07-13, 15:12
autor: Ksenofont
Wszystko ślicznie: pomiary, obliczenia, centrale - ale kiedy uzyskano pierwsze trafienie o którym zadecydowała radiolokacja ?
X