Strona 2 z 2
: 2006-08-04, 12:32
autor: radar
Andrzej J. pisze:Friedman w opisywaniu siłowni ekspertem nie jest. Dla niego cała przestrzeń w kadługi zawierająca siłownie powinna nosić napis "tu żyją lwy", jak na bardzo starych mapach. Jedyny porządny rys. siłowni w jego książkach to Montana class w US Battleships IHD s. 340-341.
Wzorem moga tu być liczne Anatomie Conway'a (ale nie wszystkie).
Nie ma kpl. nic u Friedmana. Można jedynie stwierdzić, że od Rangera do Honeta konfiguracja ustaweinia kotłów w 3 rzędach była podobna. Dla osiągnięcia 32 w, w kadłub Yorka wciśnięto dodatkowe 3. Czyli 120 000 kM/9 kotłów = na kocioł wypada 13 000 kM. Niewiele. Nie wiem nawet jak zestawiono te kotły w przedziałach wodoszczelnych.
: 2006-08-04, 12:43
autor: MiKo
radar pisze:
Nie ma kpl. nic u Friedmana. Można jedynie stwierdzić, że od Rangera do Honeta konfiguracja ustaweinia kotłów w 3 rzędach była podobna. Dla osiągnięcia 32 w, w kadłub Yorka wciśnięto dodatkowe 3. Czyli 120 000 kM/9 kotłów = na kocioł wypada 13 000 kM.
A co jest w Cressmanie?
radar pisze:
Niewiele. Nie wiem nawet jak zestawiono te kotły w przedziałach wodoszczelnych.
???

: 2006-08-04, 14:49
autor: radar
Cressman nie pomoze.
Ciekaw dlaczego w Waspie kotłownie są rozsunięte ku burtom, a w środku są pomieszczenia kontroli i inne ?
: 2006-08-04, 15:40
autor: MiKo
Bo na Waspie zabrakło miejsca na jakikolwiek TDS (w przeciwieństwie do YEH) i wprowadzono taką "pseudo-unitarkę".