Na egipskim wybrzeżu zaginął prom - zauważono ciała

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Francuski ekspert morski Yvan Perchoc twierdzi jednak, że "Salam 98" to stary prom włoski, które pierwotnie był przystosowany do przewozu jedynie pół tysiąca pasażerów. Egipski armator przebudowywał go jednak, dodając coraz to nowe pokłady, by zwielokrotnić liczbę pasażerów.
No tak... biały effendi być good a przykurzone kapitalisty goopie i pazerne.
Gość

Post autor: Gość »

fdt pisze:
Francuski ekspert morski Yvan Perchoc twierdzi jednak, że "Salam 98" to stary prom włoski, które pierwotnie był przystosowany do przewozu jedynie pół tysiąca pasażerów. Egipski armator przebudowywał go jednak, dodając coraz to nowe pokłady, by zwielokrotnić liczbę pasażerów.
No tak... biały effendi być good a przykurzone kapitalisty goopie i pazerne.

...mniej wiecej jednak tak wlasniejest... tam panuje nizsza kultura techniczna niz w Europie, zwlaszzca polnocnej, i tamtejsza mentalnosc bardziej sprzyja przedkaldaniu interesu / zysku nad bezpieczenstwo ludzi...
Gość

Post autor: Gość »

pokłady dodano w 1991 r., gdy prom był w rękach Tirrenii (widać to na zdjęciu w pierwszym poście), łączyło się to z poszerzeniem kadłuba i zmianą kształtu podwodzia, na tymże zdjęciu można wypatrzeć coś, co przypomina "bąble p-torpedowe" na pancernikach. W 2003 r. prom miał próbę "kiwania" w celu sprawdzenia stateczności.
pozdr.,
Marek Błuś
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Anonymous pisze:pokłady dodano w 1991 r., gdy prom był w rękach Tirrenii (widać to na zdjęciu w pierwszym poście), łączyło się to z poszerzeniem kadłuba i zmianą kształtu podwodzia, na tymże zdjęciu można wypatrzeć coś, co przypomina "bąble p-torpedowe" na pancernikach. W 2003 r. prom miał próbę "kiwania" w celu sprawdzenia stateczności.
pozdr.,
Marek Błuś
Właśnie o to mi chodziło. To nie egipcjanie zarządzili dobudowę tych dodatkowych pokładów tylko włosi, ale pan ekspert francuski jakoś tego nie zauważył...
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

http://www.shipspotting.com/uploads/photos/130100.jpg Jeszcze jedna fotka tego promu z początku lat 90tych ,ciekawe czy historia żeglugi światowej zna przypadki ,że po zatonięciu statku doszło do zamieszek ?
Gość

Post autor: Gość »

o ile dobrze pamiętam, to zdarzały się demonstracje i na Filipinach, i w Indonezji - zapewne to kwestia temperamentu, siły więzi klanowo-rodzinnych (czy rodowych?).
pozdr.
MB
Gość

Post autor: Gość »

fdt pisze:
Anonymous pisze:pokłady dodano w 1991 r., gdy prom był w rękach Tirrenii (widać to na zdjęciu w pierwszym poście), łączyło się to z poszerzeniem kadłuba i zmianą kształtu podwodzia, na tymże zdjęciu można wypatrzeć coś, co przypomina "bąble p-torpedowe" na pancernikach. W 2003 r. prom miał próbę "kiwania" w celu sprawdzenia stateczności.
pozdr.,
Marek Błuś
Właśnie o to mi chodziło. To nie egipcjanie zarządzili dobudowę tych dodatkowych pokładów tylko włosi, ale pan ekspert francuski jakoś tego nie zauważył...


dlaczego francuski?...




w zasadzie moja racja jest nadal utrzymana...

pisalem:
>>>
tam panuje nizsza kultura techniczna niz w Europie, zwlaszzca polnocnej, i tamtejsza mentalnosc bardziej sprzyja przedkaldaniu interesu / zysku nad bezpieczenstwo ludzi...
<<<

podkreslam fragment (zwlaszcza jego zakonczenie):

"...nizsza kultura techniczna niz w Europie, zwlaszzca polnocnej..."



we Wloszech, Grecji, etc. jest ogolnie gorzej niz w Europie Polnocnej...

a w szeroko rozumianej "arabii" jest jeszcze gorzej niz w Grecji czy we Wloszech...


prosze zwrocic uwage, ze w Europie OSTRZEJSZE przepisy dotyczace promow obowiazuja tylko w Europie POLNOCNEJ i na Baltyku *

promy polnocno-europejskie srednio rzecz biorac
sa z pewnoscia bezpieczniejsze konstrukcyjnie i bezpieczniej eksploatowane,
niz promy w Egipcie, Bangladeszu czy Malezji (a nawet chyba we Wloszech czy w Grecji)



____________
* Porozumienie w sprawie specjalnych wymagań statecznościowych dla statków
pasażerskich ro-ro odbywających regularne rozkładowe międzynarodowe podróże
pomiędzy, do lub z wyznaczonych portów Europy Północno-Zachodniej i Morza
Bałtyckiego (Porozumienie sztokholmskie - 1996)
Gość

Post autor: Gość »

fdt pisze:
Anonymous pisze:pokłady dodano w 1991 r., gdy prom był w rękach Tirrenii (widać to na zdjęciu w pierwszym poście), łączyło się to z poszerzeniem kadłuba i zmianą kształtu podwodzia, na tymże zdjęciu można wypatrzeć coś, co przypomina "bąble p-torpedowe" na pancernikach. W 2003 r. prom miał próbę "kiwania" w celu sprawdzenia stateczności.
pozdr.,
Marek Błuś
Właśnie o to mi chodziło. To nie egipcjanie zarządzili dobudowę tych dodatkowych pokładów tylko włosi, ale pan ekspert francuski jakoś tego nie zauważył...

tak, ale Wlosi sie w miare szybko zrefektowali (pewnie w atmosferze post Heweliuszowej / post-Estonia) i opchneli ten statek / pozbyli sie...


ale owszem..
generalnie im dalej na poludnie tym gorzej z tym poziomem kultury technicznej..

we Wloszech gotzej niz w Europie polnocnej, a
u Arabow - gorzej niz we Wloszech i Grecji...
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

Mówicie że włochom daleko do kultury technicznej ale to przecież oni buduja jedne z najlepszych statków pasażerskich w stoczni Ficantieri .To jak to się ma do tego co piszecie , a stoczni które buduja pasażery na najwyższym poziomie w europie jest w zasadzie 4 oprucz włochów do tej listy zalicza się stocznie Aker Finnyards w Turku , stocznie W Papenbergu ,i stocznie francuzką gdzie zbudowano Queen Mary 2 sa też inne stocznie ale te cztery to elita dla tego typu statków pasażerskich
Gość

Post autor: Gość »

Piotr S. pisze:Mówicie że włochom daleko do kultury technicznej ale to przecież oni buduja jedne z najlepszych statków pasażerskich w stoczni Ficantieri .To jak to się ma do tego co piszecie , a stoczni które buduja pasażery na najwyższym poziomie w europie jest w zasadzie 4 oprucz włochów do tej listy zalicza się stocznie Aker Finnyards w Turku , stocznie W Papenbergu ,i stocznie francuzką gdzie zbudowano Queen Mary 2 sa też inne stocznie ale te cztery to elita dla tego typu statków pasażerskich

nie mozna mieszac "przecietnego poziomu" danego kraju z firmami-oazami, wyjatkami, etc. ...

wezmy samochody wloskie.. fiaty rdzewieja juz na folderze... a alfa romeo sa naprawde dla bogatych, bo bardzo awaryjne...


a poza tym, czy Fincantieri jest az taka oaza?...

wystarczy spojrzec na te nierownosci...

odchylenia od linii prostej pokladu na przestrzeni kilkunastu metrow siegajace 30-50 mm (takie 10-20 mm nie bylyby na tym zdjeciu zauwazalne)...
http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=351462
ten statek to Grand Princess...
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Posty: 1202
Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
Lokalizacja: Płock

Post autor: Darth Stalin »

DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Myszkin
Posty: 6
Rejestracja: 2005-06-28, 23:47
Lokalizacja: Republika Ostrowiecka 1905

Post autor: Myszkin »

Anonymous pisze: wezmy samochody wloskie.. fiaty rdzewieja juz na folderze... a alfa romeo sa naprawde dla bogatych, bo bardzo awaryjne...
No z tym rdzewieniem to kolega pojechał po całości. Maluchy pomijam, bo to nie są samochody. Dlatego z tą rdzą się nie zgodzę. Włosi mają problemy z elektryką i trwałością elementów mechanicznych, typu łożyska, wahacze itp. Tak samo Francuzi, choć są bardziej na północ :)

Ogólnie - najlepsze samochody robią Japończycy i Niemcy - podobnie jak okręty.
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

we Wloszech, Grecji, etc. jest ogolnie gorzej niz w Europie Polnocnej...

a w szeroko rozumianej "arabii" jest jeszcze gorzej niz w Grecji czy we Wloszech...

Co do Grecji to się podpisuję obiema rękami. Płynąłem tylko dwa razy - oficjalnie raz "maltańczykiem", drugi "cypryjczykiem", ale emocji było trochę - pierwszy z promów należał do linii Vergina - wyglądał jak frachtowiec z przerobioną częścią dziobową na garaże dla samochodów, które był ustawione..tak sobie, kabiny pasażerskie były na rufie, ale oznakowania ewakuacyjne trudne do znalezienia, dodatkowo korytarze były piekielnie wąskie, drzwi do kabin sprawiały wrażenie, że w razie zatrzaśnięcia będą trzymać jak grodzie, do tego gruba warstwa lakieru pod któym nie wiadomo co jest;-)
W drodze powrotnej prom armatora Strintzisa - standart znacznie wyższy,hulała nawet klima, tylko chyba chłopcy coś źle poustawiali pod pokładem bo od Korfu do Bari szedł cały czas z lekkim przechyłem...
przy okazji zaotnięcia egipskiego promu przypomniała mi się scena z odpłynięcia z Korfu - przez głośniki padają informacje o kamizelkach, bezpieczeństwie itd, ale nikt tego nie słucha...

co do Włochów, to może ktoś pamięta jaka była przyczyna wybuchu pożaru na włoskim promie, lata temu, kiedy chyba wszyscy zginęli, bo załoga oglądała mecz?
Gość

Post autor: Gość »

zalanie płonącą naftą z zakotwiczonego zbiornikowca Agip Abruzzo, który staranowali - ten prom to był Moby Prince - wypadek zdarzył się w 1991 r. na redzie Livorno, uratował się jeden członek załogi promu i wszyscy ze zbiornikowca
pozdr.
M. Błuś
Gość

Post autor: Gość »

admiralcochrane pisze:we Wloszech, Grecji, etc. jest ogolnie gorzej niz w Europie Polnocnej...

co do Włochów, to może ktoś pamięta jaka była przyczyna wybuchu pożaru na włoskim promie, lata temu, kiedy chyba wszyscy zginęli, bo załoga oglądała mecz?

a z tym meczem to przypadkiem nie byl grecki prom (po ktorego wypadku zaczely sie jakies ruchy prawne w kierunku podniesienia bezpieczenstwa promow w Grcji) ?...
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

..nie ot był napewno Włoch, Moby Prince..
ODPOWIEDZ