Strona 2 z 4
: 2005-02-07, 12:35
autor: AvM
Kiedys dzialalo
Mam szereg kopii, ale nie komplet
Duzo jest w Berlinie w bibliotece pruskiej.
AvM
: 2005-02-07, 12:37
autor: jareksk
A masz coś - kopię z raportów o których pisałeś za okres 1939-45 ? Niestety do Berlina mi w tym roku na pewno nie po drodze

: 2005-02-07, 12:49
autor: AvM
W Berlinie lat 30-tych nie ma. Troche jest w Londynie (British Library).
W obu trzeba miec list polecajacy

Mam tylko chyba do wojny domowej.
To sa olbrzymie plachty.
Poszzegolne okrety moge pomoc.
Gdzies byl artykul op budowie kanonierek rzecznych w latach 30-tych.
AvM
: 2005-02-07, 12:55
autor: jareksk
Własnie jednostki rzeczne i wszelkie małe płwyadła interesuja mnie najbardziej. A list polecający musiałbym sam sobie napisać i nie wiem czy by honorowali

Zresztą koszt jest poza zasięgiem.
: 2005-02-07, 16:46
autor: AvM
Historia flotylli peruwianskiej w Amazonii

: 2005-02-07, 18:30
autor: jareksk
Jak zauważyłem to do konfliktu z Kolumbią. Notabene przypomniała mi się książka "Pnataleon i wizytantki". Atmosfera okładki trochę zbieżna

: 2005-02-07, 22:34
autor: Jerry
Do Brazylii można dodać jeszcze awizo "Amapa". Jego dane i krótką historię znajdziesz pod linkiem:
http://biblioteca.sdm.mar.mil.br/intern ... odNavio=59
Poza tym można tam poszukać też innych okrętów, niestety póki co tylko na litery A i B
http://biblioteca.sdm.mar.mil.br/intern ... s/cons.asp
: 2005-02-08, 01:09
autor: Gość
Do AMAPA:
Zbud R.Holtz, Harburg jako holownik CAYOPO na rzeke Para.
w 1912 byly ukonczone min
holownik pelnomorski 30x7m 325KM dla Brazylii.
Krotka historia stoczni:
Reinhold Holtz begann 1876 in Oevelgönne mit dem Bau hölzerner Boote. Ab 1877 stellte er auch eiserne Dampfboote her. 1884 wurde der Betrieb auf das Schloßgelände in Harburg verlegt, 1906 am Reiherstieg die Norderwerft als Zweigbetrieb errichtet. Die Norderwerft wurde 1918 verkauft. Die Schloßwerft war vor allem im Kleinschiffbau - Dampfbarkassen, Schlepper, Dampfyachten, kleine Fahrgstschiffe - erfolgreich. Nur gelegentlich wurden auch Seeschiffe gebaut. Insgesamt wurden mindestens 1250 Schiffe fertiggestellt, davon 16 Seeschiffe - meist Fischdampfer - mit zusammen 3513 BRT. Die Werft wurde Ende 1930 geschlossen, das Gelände 1940 von Gebr. Sachsenberg übernommen.
: 2005-02-08, 01:12
autor: Gość
Do AMAPA:
Zbud R.Holtz, Harburg jako holownik CAYOPO na rzeke Para.
w 1912 byly ukonczone min
holownik pelnomorski 30x7m 325KM dla Brazylii.
Krotka historia stoczni:
Reinhold Holtz begann 1876 in Oevelgönne mit dem Bau hölzerner Boote. Ab 1877 stellte er auch eiserne Dampfboote her. 1884 wurde der Betrieb auf das Schloßgelände in Harburg verlegt, 1906 am Reiherstieg die Norderwerft als Zweigbetrieb errichtet. Die Norderwerft wurde 1918 verkauft. Die Schloßwerft war vor allem im Kleinschiffbau - Dampfbarkassen, Schlepper, Dampfyachten, kleine Fahrgstschiffe - erfolgreich. Nur gelegentlich wurden auch Seeschiffe gebaut. Insgesamt wurden mindestens 1250 Schiffe fertiggestellt, davon 16 Seeschiffe - meist Fischdampfer - mit zusammen 3513 BRT. Die Werft wurde Ende 1930 geschlossen, das Gelände 1940 von Gebr. Sachsenberg übernommen.
: 2005-02-08, 01:15
autor: AvM
OYAPOQUE ex AMAPA
Zbud John Thornycroft , Woolston #459 w 1907
137stop 432KM=13,02w kanonierka dla Brazylii
Zmiana nazwy wynika z tego ze ta AMAPA byla zamowiona dla
Ministerstwa Finansow (Fazenda) i dopiero kolo 1918 byla
przejeta przez marynarke, gdzie juz AMAPA byla. Wycofana
ewidentnie po II WS.
: 2005-02-08, 09:25
autor: Jerry
Również ta kanonierka jest wymieniana przez Weyersy z lat II wś, więc pewnie jeszcze wtedy istniała.
: 2005-02-08, 09:25
autor: Jerry
Również ta kanonierka jest wymieniana przez Weyersy z lat II wś, więc pewnie jeszcze wtedy istniała. Wymieniena jako kanonierka rzeczna oczywiście.
: 2005-02-08, 10:41
autor: jareksk
: 2005-02-09, 14:21
autor: AvM
Niestety za malo ludzi tu sie zna
Te brazilijskie monitory rzeczne byly chyba najdluzej budowanymi OW
w historii ?
PERNAMBUCO
- zalozony 11.6.1890
- wodowany 28.9.05
- w sluzbie 1911
(20 lat budowany!!!!)
PARAGUACU
- zalozony 11.6.1890 jako MARANHAO
- 17.1.31 nazwany ESPIRITO SANTO
- wodowany 11.6.1931 jako VICTORIA
- przemianowany PARAGUASSU
- znoworz na pochylni
- wodowany 22.12.1938
- w sluzbie 7.1.1940
(50 lat budowany!!!!)
AvM
: 2005-02-09, 14:29
autor: jareksk
Też znalazłem te dane, ale nie chciało mi się wierzyć. Brzmi to wręcz nieprawdopodobnie - 41 lat na pochylni ! A że potem ponownie to już nie dziwota.
: 2005-02-11, 19:21
autor: AvM
Peru flotylla Amazonki:
IQUITOS
AMERICA
MARANON
AMAZONAS
CAHUAPANAS
napo
CORNEL PORTILLO ex SAN PABLO (1902)
AvM