Re: Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
: 2015-07-02, 23:46
Dzięki za foto Szafran! Szczególnie końcówka zestawu!
Warship Discussion Board
https://www.fow.pl/forum/
Kolejną, ale mniejszego kalibru ta:Budowa pochłonęła około miliarda złotych, kilkakrotnie więcej niż planowano.
A to są wyjątkowe bzdury, bo za publiczne pieniądzeNa etapie projektu „Ślązak” miał być korwetą i nazywać się „Gawron”.
Zdaje się, że tę bzdurę palnął na uroczystości jeden z oficjeli, więc media tylko ją powtarzają.Marmik pisze:A to są wyjątkowe bzdury, bo za publiczne pieniądzeNa etapie projektu „Ślązak” miał być korwetą i nazywać się „Gawron”..
Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych (DGRSZ) poinformowało redakcję, że planowane do wybudowania w ramach programu operacyjnego "Zwalczania zagrożeń na morzu" trzy niszczyciele min projektu 258 Kormoran II, zgodnie z tradycją dla okrętów tego typu, otrzymają nazwy ptaków morskich: OORP Kormoran, Albatros i Mewa oraz numery burtowe 601, 602 i 603. Propozycje takie zostały przedstawione przez 8. Flotyllę Obrony Wybrzeża i przysłane do Inspektoratu Marynarki Wojennej DGRSZ, który je zaakceptował.
W ostatnim czasie na gawrona wylała się fala pomyj , a to nie potrzebny a to za drogi itd tak było na wielu portalach na defence 24 jeden z internautów przedstawił ceny okrętów nasz ORP Ślązak miałby kosztować 220 mln $ podczas gdy Braunschweig K-130 : 309 mln $ który jest korwetą a wiec chyba nasz nie doszły Gawron wcale nie jest taki najdroższy ciekawostką jest to ,że inne okręty są tanie jak barszcz. a po niżej ceny gdzie pada mit miliarda zł.Marmik pisze:http://www.tvp.info/20702622/orp-slazak ... ego-14-lat
Niestety, aż żal słuchać wielokrotnie powtarzanych bzdur. Największa i najczęściej powtarzaną jest ta:Kolejną, ale mniejszego kalibru ta:Budowa pochłonęła około miliarda złotych, kilkakrotnie więcej niż planowano.A to są wyjątkowe bzdury, bo za publiczne pieniądzeNa etapie projektu „Ślązak” miał być korwetą i nazywać się „Gawron”..
To jest nic przy tym co wygadywali w Faktach TVN - w osiem lat mieliśmy wybudować 12 korwet! A niszczycieli min budujemy teraz sześćMarmik pisze:http://www.tvp.info/20702622/orp-slazak ... ego-14-lat
Niestety, aż żal słuchać wielokrotnie powtarzanych bzdur. Największa i najczęściej powtarzaną jest ta:Kolejną, ale mniejszego kalibru ta:Budowa pochłonęła około miliarda złotych, kilkakrotnie więcej niż planowano.A to są wyjątkowe bzdury, bo za publiczne pieniądzeNa etapie projektu „Ślązak” miał być korwetą i nazywać się „Gawron”..
Tu nawet nie chodzi o to czy ceny są prawdziwe czy nie, ale o to JAKIE są to ceny. Brutto, netto, w ramach projektu, w ramach serii, co obejmuje cena (uzbrojenie, amunicję, szkolenie, przystosowanie infrastruktury) itd, itp.Piotr S. pisze:czy ceny są prawdziwe trudno mi powiedzieć ale z sufitu chyba ich nikt nie brał .
To ewidentna bzdura. Obliczniowa cena Ślązaka od samego początku była wyraźnie wyższa niz K-130. Tu nawet dziecko się połapie, że inaczej być nie mogło.Piotr S. pisze:[na defence 24 jeden z internautów przedstawił ceny okrętów nasz ORP Ślązak miałby kosztować 220 mln $ podczas gdy Braunschweig K-130 : 309 mln $
Dobrze piszesz miała. Jednak sposób finansowania wcale tej stoczni nie pomógł, a kadłub przez całe lata blokował halę, którą można było wykorzystać w innym celu niż "garaż". Jak już pisałem wcześniej: "Nie twierdzę, że to była główna (czy też jedyna) przyczyna, ale swoja wagę miała." Inaczej mówiąc lekarstwo bardziej zaszkodziło niż pomogło - przynajmniej w mojej ocenie. Mogę jednak się mylić.Marmik pisze:No i kolejnym niedomówieniem jest, że korweta przyczyniła się do upadku stoczni. Wręcz przeciwnie, korweta w pewnym sensie miała ratować tę stocznię przed upadkiem.
Nie chcę się kłócić, spierać (czy jak tam kto nazwie), ale piszę o moim punkcie widzenia. Nie twierdzę, że jest doskonały, bo pewnie masz dobre kontakty w różnych środowiskach na Wybrzeżu - a na pewno lepsze niż ja. Jednak patrząc tak "na chłopski rozum", to budowa Gawrona nie wygląda na ratunek dla tej stoczni. Bo w jaki sposób może ratować program, który trwa trzy razy dłużej niż powinien ? Normalne tempo finansowania programu i budowa więcej niż tylko prototypu Gawrona dawałaby kartę przetargową dla właściciela stoczni, by wymusić restrukturyzację w zakładzie.Marmik pisze:Nie dorabiajmy otoczki i nie róbmy ochronki dla niepełnosprawnych. SMW była już w nienajlepszej sytuacji gdy podpisywano kontrakt...