Strona 9 z 61
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 14:23
autor: Orlik
AdrianM pisze:Będą chętni ludzie to zagospodarują potencjał z tego wynikający, a że przekop się nie wróci to było wiadomo od początku.
Sęk w tym, że poza deklaracjami władz tych chętnych nie widać. Postawienie kiosku w środku lasu też stanowi jakiś potencjał, ale logika nakazuje, żeby wcześniej zbadać, czy będą chętni z niego korzystać.
Gdyby przekop Mierzei kosztował 150 mln i gdyby dla jego realizacji nie było potrzebne omijanie przepisów środowiskowych, to sprawa byłaby lokalną ekstrawagancją, co najwyżej trochę ryzykowną. Ale nie jest. Jest narodowy Miś.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 14:48
autor: Piotr S.
Mitoko pisze:Piotr S. pisze:Rosja zrobi wszystko, żeby tę inwestycję zablokować.
Co za bzdura - jak to niby uderzy w Rosję ? Takie teksty to na FB, tu ludzie trochę myślą.
A co do pierdół o korzeniach - przejrzyj sobie listę założycieli PiS i ich metryki w komunie (tam o ile pamiętam tylko Lech był czysty) i odpowiedz jakim sposobem komunistyczny prokurator skazujący opozycję dostał się do Trybunału ?
I następny czy ja pisałem ,że to uderzy w Rosję ? wyraźnie napisałem To chyba ostatnie miejsce w Polsce tak zależne od starego układu aby mieć wpływ na Polskę .Czyli marna przekręcona wyrzutka bez logicznego zrozumienia tekstu .
Listy nie muszę przeglądać w Polsce sporo wyszło opracowań odnośnie pochodzenia polityków ich korzeni oraz powiązań z agenturą PRL-owską i na pewno politycy PiSu nie są liderami tych list i opracowań w stosunku do innych ugrupowań , które sprawowały władzę po 1989 roku .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 16:59
autor: Piotr S.
Peperon pisze:Piotr S. pisze:A możesz wyjaśnić z jakiego powodu? w tej sprawie Rosja składa zażalenia i interweniuje u komisarza Komisji Europejskiej...
Rosja od wielu lat zachowuje się względem Polski w taki sposób, jakby ją bawiło robienie zamieszania u nas. Im mniejszy koszt, tym większa uciecha.
Nasi "patryjotyczni"politycy nie raz udowodnili, że nie trzeba im wiele, żeby zacząć bić pianę i na końcu wyjść na głupców. Najlepszy przykład to "śledztwo smoleńskie" i krótkie informacje rzucane przez Rosjan, ale przynoszące zamierzony cel, bo wielu "patryjotów" dostawało białej gorączki.
Albo inny przykład. Skoro nasi stale coś robią w sprawie zatrzymania budowy NS 2 to byłoby dziwne, gdyby Rosjanie nie robili nic w sprawie przekopu Mierzei. Proste ? Jak najbardziej. W niektórych krajach nazywa się to
polityką zagraniczną. Czymś raczej mało znanym w rządzie tzw. "dobrej zmiany"...
Rosja się zachowuje tak jak się zachowuje od wielu lat i to nie powinno nas dziwić ale zachowanie potencjalnego kandydata na prezydenta polski
w sprawie przekopu , który mówi jednym głosem razem z Rosją musi zapalić czerwoną lampkę tym bardziej ,że już wypowiadał się w sprawie CPL
mówiąc ,że jest niepotrzebny bo mamy lotnisko w Berlinie i to ma być prezydent polski ? , który tokiem swojego postepowania nagle stwierdzi
,że nie jest nam potrzebna armia bo mamy pokojowo nastawionych sąsiadów . Taki sposób myślenia i postepowania jak najbardziej wpisuje się w agenturę obcych interesów i zdradę racji stanu co dla mnie nie zostawia najmniejszych wątpliwości .
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 17:55
autor: Orlik
Jasne, jak tylko Rosjanie powiedzą, że Ziemia jest okrągła, to obowiązkiem każdego patryoty będzie twierdzić, że Ziemia jest płaska. A kto myśli inaczej, ten zdrajca i szpion.

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 17:55
autor: jogi balboa
Próbowałem coś znaleźć o tym "rosyjskim ministrze rolnictwa". Znalazłem o Belgijskiej interwencji w KE i jakiejś innej zachodnioeuropejskiej, ale o rosyjskim ministrze ględzi jedynie nasz minister.
Czyli jak rozumem jest to ściema, jak zwykłe kłamstwo, bolszewicka propaganda PiS, banialuki. Jak ten cały kanał.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 18:35
autor: Peperon
Piotr S. pisze:... ale zachowanie potencjalnego kandydata na prezydenta polski w sprawie przekopu , który mówi jednym głosem razem z Rosją musi zapalić czerwoną lampkę tym bardziej ,że już wypowiadał się w sprawie CPL...
Prawdę mówiąc to nie widzę nic złego w tym, że kandydat na prezydenta mówi prawdę. Według mnie przekop jest bezsensowny, a CPL stanowi zagrożenie -
tak zagrożenie - dla istnienia portów lotniczych w całym kraju. A przynajmniej grozi prężnie rozwijającym się portom
degradacją do roli lotnisk lokalnych. Z moich obserwacji wynika, że "pomysł" na CPL wynika z tego, że nie ma miejsca na rozbudowę Okęcia do rozmiarów, które pozwoliłyby obsłużyć rosnącą ilość pasażerów. I nie mam na myśli tylko rozbudowy terminali, ale również nowych pasów startowych. Czy tylko dlatego mamy godzić się na ograniczenia ruchu lotniczego i konkurencji ? Planowane są również linie szybkiej kolei do CPK, co wydaje się logiczne. Dlaczego jednak mają przebiegać przez środek wielu miast i mniejszych miejscowości, nie licząc się ich zabudową - często zabytkową ? Tak ma wyglądać rozwój kraju ?
Przypominam również o innym - dla mnie również niewydarzonym - pomyśle budowy CPM (Centralnego Portu Morskiego) i jego lokalizacji na Zatoce Gdańskiej. To też jest "inwestycja strategiczna", przy okazji niszcząca Gdańsk i Gdynię ? Czy po zatwierdzeniu, krytyka jego realizacji też będzie działalnością agenturalną ?
Jak już pisałem, Rosja - domyślnie Putin - uwielbia prowokować polityków w Polsce. Zwłaszcza tych "patryjotycznych", którzy są czulsi od sejsmografów...
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 18:49
autor: Piotr S.
jogi balboa pisze:Próbowałem coś znaleźć o tym "rosyjskim ministrze rolnictwa". Znalazłem o Belgijskiej interwencji w KE i jakiejś innej zachodnioeuropejskiej, ale o rosyjskim ministrze ględzi jedynie nasz minister.
Czyli jak rozumem jest to ściema, jak zwykłe kłamstwo, bolszewicka propaganda PiS, banialuki. Jak ten cały kanał.
Jak się bierzesz od d..y strony a chcesz tylko uprawiać anty PiS-owską propagandę to się wcale nie dziwie ,że nic nie znalazłeś .
Ja nie miałem z tym problemu i na branżowej stronie inzynieria.com, wyraźnie napisano że Rosyjski wiceminister rolnictwa oraz szef Federalnej Agencji Rybołóstwa Ilja Szestakow wysłał pismo adresowane do Karmenu Velli, komisarza ds. środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwa w sprawie przekopu .
https://inzynieria.com/geoinzynieria/pr ... i-wislanej
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 19:04
autor: Piotr S.
Peperon pisze:Piotr S. pisze:... ale zachowanie potencjalnego kandydata na prezydenta polski w sprawie przekopu , który mówi jednym głosem razem z Rosją musi zapalić czerwoną lampkę tym bardziej ,że już wypowiadał się w sprawie CPL...
Prawdę mówiąc to nie widzę nic złego w tym, że kandydat na prezydenta mówi prawdę. Według mnie przekop jest bezsensowny, a CPL stanowi zagrożenie -
tak zagrożenie - dla istnienia portów lotniczych w całym kraju. A przynajmniej grozi prężnie rozwijającym się portom
degradacją do roli lotnisk lokalnych. Z moich obserwacji wynika, że "pomysł" na CPL wynika z tego, że nie ma miejsca na rozbudowę Okęcia do rozmiarów, które pozwoliłyby obsłużyć rosnącą ilość pasażerów. I nie mam na myśli tylko rozbudowy terminali, ale również nowych pasów startowych. Czy tylko dlatego mamy godzić się na ograniczenia ruchu lotniczego i konkurencji ? Planowane są również linie szybkiej kolei do CPK, co wydaje się logiczne. Dlaczego jednak mają przebiegać przez środek wielu miast i mniejszych miejscowości, nie licząc się ich zabudową - często zabytkową ? Tak ma wyglądać rozwój kraju ?
Przypominam również o innym - dla mnie również niewydarzonym - pomyśle budowy CPM (Centralnego Portu Morskiego) i jego lokalizacji na Zatoce Gdańskiej. To też jest "inwestycja strategiczna", przy okazji niszcząca Gdańsk i Gdynię ? Czy po zatwierdzeniu, krytyka jego realizacji też będzie działalnością agenturalną ?
Jak już pisałem, Rosja - domyślnie Putin - uwielbia prowokować polityków w Polsce. Zwłaszcza tych "patryjotycznych", którzy są czulsi od sejsmografów...
A to ciekawe bo akurat CPM ma uzasadnienie pod każdym względem, bo jak widać z tekstu nie jest to nam potrzebne czyli najlepiej przenieść wzrost przeładunków polskiej gospodarki do Hamburga lub Rotterdamu niech zarabiają inni .Rzeczywiście pomysł godny naśladowania dla państwa kolonialnego brawo

Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 19:32
autor: Peperon
Piotr S. pisze:A to ciekawe bo akurat CPM ma uzasadnienie pod każdym względem...
To znaczy jakim ?
Czyżby modernizacje i rozbudowy portów w Gdańsku i Gdyni nie miały znaczenia ?
Odnoszę wrażenie, że według Ciebie tak, bo przecież jak będzie CPM, to można istniejące porty Trójmiasta zaorać i zdegradować do roli takiego Elbląga, ktory będzie awansował po zrobieniu przekopu. Napisz konkretnie, jakie uzasadnienie jest dla budowy CPM wobec rozbudowy Gdyni i Gdańska oraz jaka rola jest przewidywana dla wymienionych przeze mnie portów nad Zatoką.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 19:50
autor: jogi balboa
Piotr S. pisze:Jak się bierzesz od d..y strony a chcesz tylko uprawiać anty PiS-owską propagandę to się wcale nie dziwie ,że nic nie znalazłeś . Ja nie miałem z tym problemu
Za to masz problem z myśleniem.
Oczywiście że znalazłem. Tyle że ja, odgrzewanie dwuletniego kotleta jako newsa przez pionka w randze ministra, odczytuję jako kłamliwą bolszewicką pisowską propagandę.
Dla tych którzy chcą tego więcej, polecam oglądanie TVP. Jest jak te stare kabarety w Opolu
Ale naprawdę można się z tego dowiedzieć czym jest PiS.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 19:57
autor: jogi balboa
Peperon pisze: "patryjotycznych"
Zauważyłem że "patriotyzmem", "bogiem", "honorem" i "ojczyzną", najchętniej szafują indywidua o cechach nazistów. Przy okazji nawijają o "zdradzie", "obcych agenturach" i "wrogach u granic" - o dziwo "wrogowie" pojawiają się nagle wszędzie naokoło.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 20:32
autor: Orlik
Co prawda już jesteśmy w psycholach, ale uprzedzając reakcję adminów proponuję powstrzymać się od inwektyw, bo to do niczego nie prowadzi.
Przypominam, że wątek jest o przekopie Mierzei. CPK i Port Centralny to są zagadnienia innego kalibru. A jak już nie ma o czym pisać i wszyscy znają swoje stanowiska, to poczekajmy na rozwój wypadków, bo może się okazać, że w tej historii będzie jeszcze wiele zwrotów akcji.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 21:04
autor: jogi balboa
Orlik pisze:Co prawda już jesteśmy w psycholach
A powinniśmy być w śmietniku.
Przynajmniej nie przyciągał by pisotrolli.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 22:01
autor: szafran
Fajnie oczyścić wątek z bełkotu. Ludzi którzy widzą nazistów również.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-28, 22:21
autor: Peperon
Orlik pisze:...Przypominam, że wątek jest o przekopie Mierzei. CPK i Port Centralny to są zagadnienia innego kalibru...
Faktycznie jest różnica kalibru, bo kanał przez Mierzeję ma pomóc w komunikacji z Elblągiem, jako portem morskim. Padło hasło o jachtach, ale czy naprawdę pełnomorskie jachty żaglowe będą miały swobodę żeglugi po Zalewie ? Sądzę, że nie do końca...
Natomiast jak napisałem, CPK i CPM są zagrożeniem dla dalszego rozwoju portów lotniczych i morskich. W pierwszym przypadku głównymi zagrożonymi są śląskie Pyrzowice i krakowskie Balice. Oba te porty lotnicze mają dalekosiężne plany rozwoju stanowiące podstawę ich egzystencji. Tak samo jest z portami morskimi. Gdańsk i Gdynia rozbudowują się i mają plany dalszej ekspansji, ale CPM może je zdławić. i co wtedy będzie ?
Nie zrozum mnie źle, ale uważam projekty CPK, CPM i przekop Mierzei za ściśle ze sobą powiązane. Wszystkie są reklamowane, jako niezbędne dla Polski. Jednak każdy z tych projektów ma swoje ciemne strony, a przekop wydaje się najmniej szkodliwy gospodarczo i społecznie...
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
: 2020-05-29, 08:34
autor: AdrianM
jogi balboa pisze:Przy okazji nawijają o "zdradzie", "obcych agenturach" i "wrogach u granic" - o dziwo "wrogowie" pojawiają się nagle wszędzie naokoło.
To akurat nie jest problem wydumany tylko fakt. I nie, nie chodzi mi o ruskich agentów, ale przypominam, że żyjemy w państwie, gdzie "kelnerzy" miesiącami prowadzili inwigilacje najważniejszych osób w państwie i nikt nie miał o tym pojęcia wpieprzając ośmiorniczki. Więc za przeproszeniem nie pitol mi tu farmazonów, że problem nie istnieje, bo jest na odwrót i zdaje się być to obecnie najpoważniejsza kwestia ze wszystkich. Patrząc na nasze decyzje na poziomie strategicznym obawiam się, że w pierwszej kolejności mamy zupełnie inne kwestie do rozwiązania niż budowy kanałów, portów, lotnisk czy nawet modernizacji naszej ukochanej MW
