Strona 9 z 9

: 2007-07-27, 10:56
autor: MiKo
W BS jest zdanie, że po powrocie z ataku na Shoho samoloty potrzebowały godziny na uzbrojenie i zatankowanie.

: 2007-07-30, 12:41
autor: radarro
MiKo pisze:To ciekawa kwestia. Rankiem opercyjnym lotniskowcem był Yorktown i to on wysłał 10 SBD na rozpoznanie. Ale potem z Lexa wystartowały 4 F4F na CAP i 6 SBD na patrol przeciw op. Co ciekawe wydaje się, że grupy uderzeniowe stały w gotowości na pokładzie przez całą noc. Popołudniu 6 maja Fitch (CTG) kazał uzbroić dywizjony VSB w mieszankę bomb 100 i 500-funtowych. (zgodnie ze starą niesprawdzoną przedwojenną doktryną). Zrobiła się awantura bo Arnold (AO) z Yorktowna uzbroił już wszystkie SBD w 1000-funtówki (takie sobie wyrobili doświadczenie). Ostatecznie Fitch utrzymał swój rozkaz w mocy, zresztą za sugestią Teda Shermana (CO Lexa), ale w tym czasie zrobiło się już ciemno i Buckmaster (CO Yorktowna) zakazał przezbrajania ze względu na konieczność użycia lamp na pokładzie, co przy zagrożeniu ze strony op było niedopuszczalne (w ten sposób rozkazu nie wykonano o czym Sherman nie omieszkał sie poskarżyć najpierw Fletcherowi, a potem Kingowi).
Niestety, nie mogę odnaleźć zdjęcia pokładu Shokaku wypełnionego maszynami gotowymi do startu , nad którymi rozpięto indywidualne parosole przeciwsłoneczne. Kiedy zrobiono to zdjęcie ?, wskazuje ono na dłuższe w czasie ustawienie sam. na pokładzie co nie pasowało doktryny użycia IJN CVs

: 2007-07-30, 14:05
autor: radarro
MiKo pisze:W BS jest zdanie, że po powrocie z ataku na Shoho samoloty potrzebowały godziny na uzbrojenie i zatankowanie.
Uszczegóławiając, maszyny wylądowały, zgrupowane na początku pokładu lotniczego, następnie ustawiane w porzadku startowym na rufie. Wówczas na pokłąd wypełzało ze 300 chłopa, pojawaiały się rury [cysterny, dystrybutory ?!] pełne paliwa a windami dostarczano uzbrojenie. Czy tak to wyglądało.

: 2007-08-01, 08:44
autor: MiKo
Z raportu Lexa:

"The rest of the group returned and landed about 1345. A second attack on enemy ships in the De Boyne Island area was ready at 1450"

godzina pięć, ale:

- Dixon co to nadał "skreślić jeden lotniskowiec": raz chciał się pochwalić, dwa: dał znać na Lexa, że samoloty będą lądować puste (co pozwoliło się wcześniej przygotować się do ponownego uzbrojenia)

- Lex miał wolne podnśniki amunicyjne (w porównaniu do York)

: 2007-08-01, 08:46
autor: MiKo
radarro pisze:Niestety, nie mogę odnaleźć zdjęcia pokładu Shokaku wypełnionego maszynami gotowymi do startu , nad którymi rozpięto indywidualne parosole przeciwsłoneczne. Kiedy zrobiono to zdjęcie ?, wskazuje ono na dłuższe w czasie ustawienie sam. na pokładzie co nie pasowało doktryny użycia IJN CVs
Może chodziło Ci o F1 ? :D

Ta, gdzieś taka fotka była....

: 2007-08-02, 21:34
autor: Daniel-Martola
Obrazek

To?
pozdrawiam

: 2007-08-03, 07:48
autor: radarro
I jeszcze kiedy dokładnie zrobiono to zdjęcie

pzdr

: 2007-08-03, 07:59
autor: Daniel-Martola
A to już gorzej :) Zdjęcie jest w Gakkenie na str. 50 i oczywiście podpis japoński. Ale wydaje mi się że data to 5.05 czasu japońskiego.

pozdrawiam

: 2007-08-03, 09:56
autor: radarro
Pierwsze Zera nie mają osłon i nie mają zbironików, najpewniej CAPowe. Pozostałe musiały być ustawione 040542, po nalocie Yorka na Tulagi. 9Zer i chyba 15 Kate