: 2007-07-27, 10:56
W BS jest zdanie, że po powrocie z ataku na Shoho samoloty potrzebowały godziny na uzbrojenie i zatankowanie.
Niestety, nie mogę odnaleźć zdjęcia pokładu Shokaku wypełnionego maszynami gotowymi do startu , nad którymi rozpięto indywidualne parosole przeciwsłoneczne. Kiedy zrobiono to zdjęcie ?, wskazuje ono na dłuższe w czasie ustawienie sam. na pokładzie co nie pasowało doktryny użycia IJN CVsMiKo pisze:To ciekawa kwestia. Rankiem opercyjnym lotniskowcem był Yorktown i to on wysłał 10 SBD na rozpoznanie. Ale potem z Lexa wystartowały 4 F4F na CAP i 6 SBD na patrol przeciw op. Co ciekawe wydaje się, że grupy uderzeniowe stały w gotowości na pokładzie przez całą noc. Popołudniu 6 maja Fitch (CTG) kazał uzbroić dywizjony VSB w mieszankę bomb 100 i 500-funtowych. (zgodnie ze starą niesprawdzoną przedwojenną doktryną). Zrobiła się awantura bo Arnold (AO) z Yorktowna uzbroił już wszystkie SBD w 1000-funtówki (takie sobie wyrobili doświadczenie). Ostatecznie Fitch utrzymał swój rozkaz w mocy, zresztą za sugestią Teda Shermana (CO Lexa), ale w tym czasie zrobiło się już ciemno i Buckmaster (CO Yorktowna) zakazał przezbrajania ze względu na konieczność użycia lamp na pokładzie, co przy zagrożeniu ze strony op było niedopuszczalne (w ten sposób rozkazu nie wykonano o czym Sherman nie omieszkał sie poskarżyć najpierw Fletcherowi, a potem Kingowi).
Uszczegóławiając, maszyny wylądowały, zgrupowane na początku pokładu lotniczego, następnie ustawiane w porzadku startowym na rufie. Wówczas na pokłąd wypełzało ze 300 chłopa, pojawaiały się rury [cysterny, dystrybutory ?!] pełne paliwa a windami dostarczano uzbrojenie. Czy tak to wyglądało.MiKo pisze:W BS jest zdanie, że po powrocie z ataku na Shoho samoloty potrzebowały godziny na uzbrojenie i zatankowanie.
Może chodziło Ci o F1 ?radarro pisze:Niestety, nie mogę odnaleźć zdjęcia pokładu Shokaku wypełnionego maszynami gotowymi do startu , nad którymi rozpięto indywidualne parosole przeciwsłoneczne. Kiedy zrobiono to zdjęcie ?, wskazuje ono na dłuższe w czasie ustawienie sam. na pokładzie co nie pasowało doktryny użycia IJN CVs