JB
Dawne krążowniki państw centralnych w Marine Nationale
- Janusz Kluska
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Hallo
Jesli chodzio o krazownik (tzn. Rapidkreuzer) S.M.S.Novara to daty sa nastepujace:
zbudowany w stoczni Ganz & Co. Danubius (Fiume)
polozenie stepki: 9.II.1912
wodowanie: 15.II.1913 (przeholowany w celu wykonczenia 1.VIII.1914 do Marinearsenal Pola)
w sluzbie: 10.I.1915
13.I.1920 w ramach podzialu floty przpadl Francji
III.1920 holowany do Bizerty w trakcie rejsu awaria zmusila do zawiniecia do Brindisi tam tez zatonalw awanporcie. Po pieciu tygodniach podniesiony i zaholowany do Bizerty. Tam remont okretu.
12.X. - 17.X. przeholowany do Tulonu tam otrzymal nowa nazwe Thionville.
Przezbrojony w 9-10cm Schneider-Creuzot Mod.1917/ 1-7,5cm i 7 w.t. (2xII/1xIII) otrzymal nowe urzadzenia kierowania ogniem. przydzielony do Srodziemnomorskiego dyvizionu szkolnego.
1.V.1932 rozbrojony sluzy jako stacjonarny okret szkolny w Tulonie.
1941 sprzedany na zlom.
S.M.S.Stralsund w sluzbie 10.XII.1910
17.XII.1918 wycofany ze sluzby
5.XI.1919 skreslony z listy floty
20.VII.1920 w Cherbourg przekazany francuzom.
S.M.S. Regensburg
polozenie stepki:13.XI.1913
wodowanie:25.IV.1914
w sluzbie:3.I.1915
19.V.1920 wycofany ze sluzby
4.VI.1920 w Cherbourg przekazany francuzom.
14.Vi.1936 wycofany ze sluzby. Sluzy jako hulk.
w 1940 roku przejety przez Kriegsmarine sluzy w Lorient jako hulk mieszkalny, w 1944 roku zatopiony w Lorient jako oslona dla bram bunka op. przed torpedami lotniczymi. pozostawal tam do lat 70-tych.
o ile sie nie myle to czesci kadluba spoczywaja w miejscu zatopienia do dzis.
Ch.
Jesli chodzio o krazownik (tzn. Rapidkreuzer) S.M.S.Novara to daty sa nastepujace:
zbudowany w stoczni Ganz & Co. Danubius (Fiume)
polozenie stepki: 9.II.1912
wodowanie: 15.II.1913 (przeholowany w celu wykonczenia 1.VIII.1914 do Marinearsenal Pola)
w sluzbie: 10.I.1915
13.I.1920 w ramach podzialu floty przpadl Francji
III.1920 holowany do Bizerty w trakcie rejsu awaria zmusila do zawiniecia do Brindisi tam tez zatonalw awanporcie. Po pieciu tygodniach podniesiony i zaholowany do Bizerty. Tam remont okretu.
12.X. - 17.X. przeholowany do Tulonu tam otrzymal nowa nazwe Thionville.
Przezbrojony w 9-10cm Schneider-Creuzot Mod.1917/ 1-7,5cm i 7 w.t. (2xII/1xIII) otrzymal nowe urzadzenia kierowania ogniem. przydzielony do Srodziemnomorskiego dyvizionu szkolnego.
1.V.1932 rozbrojony sluzy jako stacjonarny okret szkolny w Tulonie.
1941 sprzedany na zlom.
S.M.S.Stralsund w sluzbie 10.XII.1910
17.XII.1918 wycofany ze sluzby
5.XI.1919 skreslony z listy floty
20.VII.1920 w Cherbourg przekazany francuzom.
S.M.S. Regensburg
polozenie stepki:13.XI.1913
wodowanie:25.IV.1914
w sluzbie:3.I.1915
19.V.1920 wycofany ze sluzby
4.VI.1920 w Cherbourg przekazany francuzom.
14.Vi.1936 wycofany ze sluzby. Sluzy jako hulk.
w 1940 roku przejety przez Kriegsmarine sluzy w Lorient jako hulk mieszkalny, w 1944 roku zatopiony w Lorient jako oslona dla bram bunka op. przed torpedami lotniczymi. pozostawal tam do lat 70-tych.
o ile sie nie myle to czesci kadluba spoczywaja w miejscu zatopienia do dzis.
Ch.
- Janusz Kluska
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Poproszę o informacje o innych okrętach przejętych od państw Ententy przez Francję, a konkretnie niszczycieli niemieckiego typu "G-96". Jakie były daty przejęcia tych okrętów oraz ich dalsze losy (łącznie 7 jed.)?
Czy te okręty jak też "Pierre Durand" ex nie V-79 przyszły jakieś modernizacje w trakcie służby w Marine Nationale?
Czy te okręty jak też "Pierre Durand" ex nie V-79 przyszły jakieś modernizacje w trakcie służby w Marine Nationale?
-
- Posty: 4473
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Panie Januszu, Tadeusz Wywerka-Prokurat podaje w wykazie: Typ „G 96” i typy zbliżone. W typie „G 96” wymienia wyłącznie tę jednostkę (tzn. „G 96”), która gdzieś tam zatonęła na minach. Natomiast w „typach zbliżonych” wykazuje okręty V 130 (1920 – fr. Buino), S 133 (1920 – fr. Chastang), S 134 (1920 – fr. Vesco), S 135 (1920 – fr. Mazaré), S 139 (1920 – fr. Deligny), H 145 (1920 – fr. Rageot de la Touche), H 147 (1920 – fr. Marcel Delage). Czy to o nie Pan pyta?
- Janusz Kluska
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Posty: 4473
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Data wejścia do służby – data skreślenia z listy floty – data sprzedaży na rozbiórkę:
Buino – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Chastang – 1922 - 17.08.1933 - 1935
Delage (Marcel Delage) – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Deligny – 1922 - 17.08.1933 - 1934
Mazaré – 1922 - 24.07.1935 - 1936
Rageot de la Touche – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Vesco – 1922 - 24.07.1935 – 1936
Krzysztof Gerlach
Buino – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Chastang – 1922 - 17.08.1933 - 1935
Delage (Marcel Delage) – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Deligny – 1922 - 17.08.1933 - 1934
Mazaré – 1922 - 24.07.1935 - 1936
Rageot de la Touche – 1922 - 15.02.1933 - 1934
Vesco – 1922 - 24.07.1935 – 1936
Krzysztof Gerlach
- Janusz Kluska
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Hallo
Francja przejela:
V130 KM 2.II.1918) przek:3.VIII.20 -BUINO w sl.'22 wyc.15.II.'35
S133 KM 21.II.1918) przek.20.VII.20 -CHASTANG w sl.'22 wyc.18.VIII.'33
S134 KM 4.I.1918) przek.14.VI.'20 -VESCO w sl.'22 wyc.24.VII.'35
S135 KM 15.III.1918 przek.20.VII.'20 -MAZARE w sl.'22 wyc.24.VII.'35
S139 KM 15.IV.1918 przek.20.VII.'20 -DELIGNY w sl.'22 wyc.18.VIII.'33
H146 KM 3.X.1918 przek.23.V.'20 -RAGEOT DE LA TOUCHE w sl.'22 wyc.1935
H147 RM 13.VII.1920 przek.29.VII.'20 -MARCEL DELAGE w sl.? wyc.15.II.'33
(H147 przekazany bez uzbrojenia i bez odbycia prob odbiorczych)
wszystkie nalezaly do typu G96
dodatkowo francuzi otrzymali nalezacy do tego samego typu V126 nie wszedl do sluzby pociety na zlom 1925 kotly tego okretu wbudowane zostaly na INTREPIDE.
w Panskim spisie "brakuje" jeszcze S113/AMIRAL SENES i V79/PIERRE DURAND ale jak sadze to ma Pan daty tych okretow.
Ch.
Francja przejela:
V130 KM 2.II.1918) przek:3.VIII.20 -BUINO w sl.'22 wyc.15.II.'35
S133 KM 21.II.1918) przek.20.VII.20 -CHASTANG w sl.'22 wyc.18.VIII.'33
S134 KM 4.I.1918) przek.14.VI.'20 -VESCO w sl.'22 wyc.24.VII.'35
S135 KM 15.III.1918 przek.20.VII.'20 -MAZARE w sl.'22 wyc.24.VII.'35
S139 KM 15.IV.1918 przek.20.VII.'20 -DELIGNY w sl.'22 wyc.18.VIII.'33
H146 KM 3.X.1918 przek.23.V.'20 -RAGEOT DE LA TOUCHE w sl.'22 wyc.1935
H147 RM 13.VII.1920 przek.29.VII.'20 -MARCEL DELAGE w sl.? wyc.15.II.'33
(H147 przekazany bez uzbrojenia i bez odbycia prob odbiorczych)
wszystkie nalezaly do typu G96
dodatkowo francuzi otrzymali nalezacy do tego samego typu V126 nie wszedl do sluzby pociety na zlom 1925 kotly tego okretu wbudowane zostaly na INTREPIDE.
w Panskim spisie "brakuje" jeszcze S113/AMIRAL SENES i V79/PIERRE DURAND ale jak sadze to ma Pan daty tych okretow.
Ch.
- Janusz Kluska
- Posty: 1158
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Posty: 2316
- Rejestracja: 2004-08-26, 21:03
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam, znalazłem w swoich zapiskach :
Niszczyciel au.-węg. typu Tatra II (1 jednostka)
890 tnor, ca. 85.28 lw. 82.32 x 7.80 x 2.40 (3.20) m, 20650 KM, 2 turb. par. AEG-Curtis, 6 kotłów (2 na węgiel + 4 na ol.opał.), 2 śruby, 108 t węgla + 143 t ol.opał., 32.8 w, 560 Mm / 32.0 w, zał. 5+110, uzbr: 2-100 L/50 (2xI), 4-66 L/45 (4xI), 2-66pl L/45 (2xI), 4wt450 (2xII)
( .09.1920) DUKLA = MATELOT LEBLANC
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty austro-węgierskiej po I w.św. DUKLA zbud. w st. Ganz & Co. - Danubius, Fiume, Austro-Węgry. 11.09.1916 rozpoczęty. 18.07.1917 wodowany. 07.11.1917 wcielony do służby, Austro-Węgry = DUKLA. 09.1920 przejęty, Francja = MATELOT LEBLANC. 30.05.1936 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom.
Niszczyciel niem. typu S113 (1 jednostka)
2060 tkst, 2415 tppw, ca. 106.00 lw. 105.40 x 10.20 x 3.40 m, 45000 KM, 2 turbiny parowe Schichau, 4 kotły Marine, 2 śruby, 720 t ol.opał., 36.0 w, 2500 Mm / 20.0 w, zał. 176, uzbr: 4-150 KL/45 (4xI), 4wt600 (2xII), 40 min
(23.05.1920) S113 = AMIRAL SENES
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. S113 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 983). 31.01.1918 wodowany. 05.08.1919 ukończony, budowany dla Kaisermarine = S113, nie wcielony do służby przed końcem I w.św. 23.05.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = AMIRAL SENES. 27.07.1936 skreślony z listy floty. 1938 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciele niem. typu H145 (2 jednostki
990 tkst, 1147 tppw, ca. 84.50 lw. 82.80 x 8.40 x 3.40 m, 24000 KM, 2 turbiny parowe Ger-mania + 1 turb. par. marsz. (wał prawoburtowy), 3 kotły Marine, 2 śruby, 332 t ol.opał., 34.0 w, 2780 Mm /14.0 w, 2060 Mm / 17.0 w, 1840 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(23.05.1920) H146 = RAGEOT DE LA TOUCHE
(29.07.1920) H147 = MARCEL DELAGE
UWAGI : Okręty przyznane Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. H146 zbud. w st. Howaldtswerke A.G., Kiel, Niemcy (nr.st. 608). 23.01.1918 wodowany. 03.10.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = H146. 23.05.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = RAGEOT DE LA TOUCHE. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon. H147 zbud. w st. Howaldtswerke A.G., Kiel, Niemcy (nr.st. 609). 13.03.1918 wodowany. Budowany dla Kaisermarine = H147, nie wcielony do służby przed końcem I w.św. 13.07.1920 przejęty, Francja (bez uzbrojenia). 1922 wcielony do służby = MARCEL DELAGE. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciel niem. typu V67 (1 jednostka)
924 tkst, 1188 tppw, ca. 82.00 lw. 81.00 x 8.30 x 3.40 m, 23500 KM, 2 turbiny parowe AEG-Vulcan, 3 kotły Marine, 2 śruby, 306 t ol.opał., 34.0 w, 2050 Mm /17.0 w, 1810 Mm / 20.0 w, zał. 85, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(14.06.1920) V79 = PIERRE DURAND
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. V79 zbud. w st. Vulcan-Werke Hamburg und Stettin A.G., Hamburg, Niemcy (nr.st. 374). 18.04.1916 wodowany. 11.07.1916 wcielony do służby, Kaisermarine = V79. 14.06.1920 przejęty, Fran-cja. 1922 wcielony do służby = PIERRE DURAND. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciel niem. typu V125 (1 jednostka)
924 tkst, 1188 tppw, ca. 82.00 lw. 81.70 x 8.30 x 3.50 m, 23500 KM, 2 turbiny parowe AEG-Vulcan, 3 kotły Marine, 2 śruby, 298 t ol.opał., 34.0 w, 2050 Mm /17.0 w, 1625 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(03.08.1920) V130 = BUINO, BU
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. Drugi okręt tego typu, V126 został 21.06.1919 osadzony na brzegu podczas samozat. floty niemiec-kiej w Scapa Flow i następnie przyznany Francji. Nie wszedł on jednak do służby, w 1925 zo-stał pocięty na złom, a jego kotły zamontowano na niszczycielu INTREPIDE. V130 zbud. w st. Vulcan-Werke Hamburg und Stettin A.G., Stettin-Bredow, Niemcy (nr.st. 475). 20.11.1917 wodowany. 02.02.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = V130. 03.08.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = BUINO. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciele niem. typu S131 (4 jednostki
919 tkst, 1170 tppw, ca. 83.10 lw. 82.50 x 8.30 x 3.60 m, 24000 KM, 2 turbiny parowe Schi-chau, 3 kotły Marine, 2 śruby, 305 t ol.opał., 34.0 w, 2450 Mm /17.0 w, 1660 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(20.07.1920) S133 = CHASTANG
(14.06.1920) S134 = VESCO
(20.07.1920) S135 = MAZARE
(20.07.1920) S139 = DELIGNY
UWAGI : Okręty przyznane Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. S133 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1006). 01.09.1917 wodowany. 21.02.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S133. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = CHASTANG. 17.08.1933 skreślony z listy floty. 1935 pocięty na złom, Tulon. S134 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1007). 25.08.1917 wodowany. 04.01.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S134. 14.06.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = VESCO. 24.07.1935 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom, Tulon. S135 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1008). 27.10.1917 wodowany. 15.03.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S135. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = MAZARE. 24.07.1935 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom, Tulon. S139 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1012). 24.11.1917 wodowany. 15.04.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S139. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = DELIGNY. 17.08.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Niszczyciel au.-węg. typu Tatra II (1 jednostka)
890 tnor, ca. 85.28 lw. 82.32 x 7.80 x 2.40 (3.20) m, 20650 KM, 2 turb. par. AEG-Curtis, 6 kotłów (2 na węgiel + 4 na ol.opał.), 2 śruby, 108 t węgla + 143 t ol.opał., 32.8 w, 560 Mm / 32.0 w, zał. 5+110, uzbr: 2-100 L/50 (2xI), 4-66 L/45 (4xI), 2-66pl L/45 (2xI), 4wt450 (2xII)
( .09.1920) DUKLA = MATELOT LEBLANC
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty austro-węgierskiej po I w.św. DUKLA zbud. w st. Ganz & Co. - Danubius, Fiume, Austro-Węgry. 11.09.1916 rozpoczęty. 18.07.1917 wodowany. 07.11.1917 wcielony do służby, Austro-Węgry = DUKLA. 09.1920 przejęty, Francja = MATELOT LEBLANC. 30.05.1936 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom.
Niszczyciel niem. typu S113 (1 jednostka)
2060 tkst, 2415 tppw, ca. 106.00 lw. 105.40 x 10.20 x 3.40 m, 45000 KM, 2 turbiny parowe Schichau, 4 kotły Marine, 2 śruby, 720 t ol.opał., 36.0 w, 2500 Mm / 20.0 w, zał. 176, uzbr: 4-150 KL/45 (4xI), 4wt600 (2xII), 40 min
(23.05.1920) S113 = AMIRAL SENES
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. S113 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 983). 31.01.1918 wodowany. 05.08.1919 ukończony, budowany dla Kaisermarine = S113, nie wcielony do służby przed końcem I w.św. 23.05.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = AMIRAL SENES. 27.07.1936 skreślony z listy floty. 1938 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciele niem. typu H145 (2 jednostki
990 tkst, 1147 tppw, ca. 84.50 lw. 82.80 x 8.40 x 3.40 m, 24000 KM, 2 turbiny parowe Ger-mania + 1 turb. par. marsz. (wał prawoburtowy), 3 kotły Marine, 2 śruby, 332 t ol.opał., 34.0 w, 2780 Mm /14.0 w, 2060 Mm / 17.0 w, 1840 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(23.05.1920) H146 = RAGEOT DE LA TOUCHE
(29.07.1920) H147 = MARCEL DELAGE
UWAGI : Okręty przyznane Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. H146 zbud. w st. Howaldtswerke A.G., Kiel, Niemcy (nr.st. 608). 23.01.1918 wodowany. 03.10.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = H146. 23.05.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = RAGEOT DE LA TOUCHE. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon. H147 zbud. w st. Howaldtswerke A.G., Kiel, Niemcy (nr.st. 609). 13.03.1918 wodowany. Budowany dla Kaisermarine = H147, nie wcielony do służby przed końcem I w.św. 13.07.1920 przejęty, Francja (bez uzbrojenia). 1922 wcielony do służby = MARCEL DELAGE. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciel niem. typu V67 (1 jednostka)
924 tkst, 1188 tppw, ca. 82.00 lw. 81.00 x 8.30 x 3.40 m, 23500 KM, 2 turbiny parowe AEG-Vulcan, 3 kotły Marine, 2 śruby, 306 t ol.opał., 34.0 w, 2050 Mm /17.0 w, 1810 Mm / 20.0 w, zał. 85, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(14.06.1920) V79 = PIERRE DURAND
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. V79 zbud. w st. Vulcan-Werke Hamburg und Stettin A.G., Hamburg, Niemcy (nr.st. 374). 18.04.1916 wodowany. 11.07.1916 wcielony do służby, Kaisermarine = V79. 14.06.1920 przejęty, Fran-cja. 1922 wcielony do służby = PIERRE DURAND. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciel niem. typu V125 (1 jednostka)
924 tkst, 1188 tppw, ca. 82.00 lw. 81.70 x 8.30 x 3.50 m, 23500 KM, 2 turbiny parowe AEG-Vulcan, 3 kotły Marine, 2 śruby, 298 t ol.opał., 34.0 w, 2050 Mm /17.0 w, 1625 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(03.08.1920) V130 = BUINO, BU
UWAGI : Okręt przyznany Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. Drugi okręt tego typu, V126 został 21.06.1919 osadzony na brzegu podczas samozat. floty niemiec-kiej w Scapa Flow i następnie przyznany Francji. Nie wszedł on jednak do służby, w 1925 zo-stał pocięty na złom, a jego kotły zamontowano na niszczycielu INTREPIDE. V130 zbud. w st. Vulcan-Werke Hamburg und Stettin A.G., Stettin-Bredow, Niemcy (nr.st. 475). 20.11.1917 wodowany. 02.02.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = V130. 03.08.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = BUINO. 15.02.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Niszczyciele niem. typu S131 (4 jednostki
919 tkst, 1170 tppw, ca. 83.10 lw. 82.50 x 8.30 x 3.60 m, 24000 KM, 2 turbiny parowe Schi-chau, 3 kotły Marine, 2 śruby, 305 t ol.opał., 34.0 w, 2450 Mm /17.0 w, 1660 Mm / 20.0 w, zał. 105, uzbr: 3-105 KL/45 (3xI), 6wt500 (2xI, 2xII), 24 miny
(20.07.1920) S133 = CHASTANG
(14.06.1920) S134 = VESCO
(20.07.1920) S135 = MAZARE
(20.07.1920) S139 = DELIGNY
UWAGI : Okręty przyznane Francji w ramach podziału floty niemieckiej po I w.św. S133 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1006). 01.09.1917 wodowany. 21.02.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S133. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = CHASTANG. 17.08.1933 skreślony z listy floty. 1935 pocięty na złom, Tulon. S134 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1007). 25.08.1917 wodowany. 04.01.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S134. 14.06.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = VESCO. 24.07.1935 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom, Tulon. S135 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1008). 27.10.1917 wodowany. 15.03.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S135. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = MAZARE. 24.07.1935 skreślony z listy floty. 1936 pocięty na złom, Tulon. S139 zbud. w st. F. Schichau, Elbing, Niemcy (nr.st. 1012). 24.11.1917 wodowany. 15.04.1918 wcielony do służby, Kaisermarine = S139. 20.07.1920 przejęty, Francja. 1922 wcielony do służby = DELIGNY. 17.08.1933 skreślony z listy floty. 1934 pocięty na złom, Tulon.
Pozdrowienia, Krzysztof Nowak.
Hallo
AMIRAL SENES (S 113) w sluzbie RM: 5.VIII.1919; wyc.5.XI.1919 i 23.V.'20 w Cherbourg przekazany francuzom. Wycofany 1936; zatopiony jako okret cel 19.VII.1938 przez MARSEILLAISE / JEAN DE VIENNE / LA GALISSONNIERE.
Okret zostal przezbrojony w w.t.500mm gdyz po zakonczeniu wojny dokumentacja i zapasy torped kal.600mm zostaly zniszczone.
K.u.k. jednostki PANDUR i REKA przekazane Francji zostaly 1921 pociete na zlom.
DUKLA w .VIII.1921 przeprowadzony do Tulonu 20.IX.'20 przemianowany w MATELOT LEBLANC. 1.Flotylla. .I.-.IV.'23 remont w Tulonie (do remontu uzyto czesci z rozbieranych w Italii niszczycieli FASANA i ZENSON. 6.II.1924-30.V.1925 wyc. ze sluzby z powodu zlego stanu technicznego; remont w Tulonie. Po remoncie 3.Flottyla. 1928 z 9 Flottyla do Bizerty. 1936 wyc ze sluzby. 4.V.1936 rozbrojony. 5.X.1936 w Bizercie sprzedany na zlom.
w odroznieniu do okretow przejetych z Kaiserliche Marine DUKLA otrzymal francuskie uzbrojenie.
Ch.
AMIRAL SENES (S 113) w sluzbie RM: 5.VIII.1919; wyc.5.XI.1919 i 23.V.'20 w Cherbourg przekazany francuzom. Wycofany 1936; zatopiony jako okret cel 19.VII.1938 przez MARSEILLAISE / JEAN DE VIENNE / LA GALISSONNIERE.
Okret zostal przezbrojony w w.t.500mm gdyz po zakonczeniu wojny dokumentacja i zapasy torped kal.600mm zostaly zniszczone.
K.u.k. jednostki PANDUR i REKA przekazane Francji zostaly 1921 pociete na zlom.
DUKLA w .VIII.1921 przeprowadzony do Tulonu 20.IX.'20 przemianowany w MATELOT LEBLANC. 1.Flotylla. .I.-.IV.'23 remont w Tulonie (do remontu uzyto czesci z rozbieranych w Italii niszczycieli FASANA i ZENSON. 6.II.1924-30.V.1925 wyc. ze sluzby z powodu zlego stanu technicznego; remont w Tulonie. Po remoncie 3.Flottyla. 1928 z 9 Flottyla do Bizerty. 1936 wyc ze sluzby. 4.V.1936 rozbrojony. 5.X.1936 w Bizercie sprzedany na zlom.
w odroznieniu do okretow przejetych z Kaiserliche Marine DUKLA otrzymal francuskie uzbrojenie.
Ch.