Ładna robota choć z błędami
Ładna robota choć z błędami
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/3d/ship/ship.htm
Model Zuikaku, proszę obejrzeć i doszukać się błędu
http://www.geocities.jp/sawatoshi201/WWII.html
Model Zuikaku, proszę obejrzeć i doszukać się błędu
http://www.geocities.jp/sawatoshi201/WWII.html
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... KAKU2-.htm
Jak tu nie znajdziesz, to poniżej już dużo łatwiej. Nie chodzi o jakieś detale poszycia. To poważna oszybka
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... KAKU6-.htm
Hiryu również
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... IRYU1-.htm
Jak tu nie znajdziesz, to poniżej już dużo łatwiej. Nie chodzi o jakieś detale poszycia. To poważna oszybka
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... KAKU6-.htm
Hiryu również
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... IRYU1-.htm
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Okręt typu lotniskowiec ma właściwie tylko burty, ... więc bardziej z przodu niż z tyłu.
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Na rys. http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... IRYU4-.htm
widać, dlaczego nadbudówka na lewej burcie była złym rozwiązaniem. Porównajcie z Zuikaku [pierwotnie zaprojektowaną z lewoburtową nadbudówką]
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... KAKU8-.htm
widać, dlaczego nadbudówka na lewej burcie była złym rozwiązaniem. Porównajcie z Zuikaku [pierwotnie zaprojektowaną z lewoburtową nadbudówką]
http://www.ne.jp/asahi/dim/nor/gallery/ ... KAKU8-.htm
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Ustawienie cofniętej ku rufie nadbudówki na pokładzie przy lewej burcie "odbywało" sie kosztem szerokości pokładu lotniczego, tzn. nie można było "poszerzyć" pokładu lotniczego nad kominami na prawej burcie. W ten sposób Hiryu o 1m szerszym kadłubie od Soryu, miał "węższą" ścieżkę lądowania samolotów, oraz sama nadbudówka, cofnięta ku rufie znacznie utrudniała ustawienie i późniejszy start 27-30 samalotów fali uderzeniowej.
Akagi tracił na szerokości pokładu jeszcze więcej, ino pokład był znacznie szerszy i dłuższy
Akagi tracił na szerokości pokładu jeszcze więcej, ino pokład był znacznie szerszy i dłuższy
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Więc obiektywnie to nie jest problem. To jest tylko problem wobec takiego ułożenia przewodów kominowych, tak? Z tego, co piszesz wnioskuję, że u Amerykanów taki "problem" nie występowałby, skoro kominy umieszczali wysoko nad pokładem lotniczym, to i jego szerokość nie mogła być ograniczana z tegoż powodu.radarro pisze:Ustawienie cofniętej ku rufie nadbudówki na pokładzie przy lewej burcie "odbywało" sie kosztem szerokości pokładu lotniczego, tzn. nie można było "poszerzyć" pokładu lotniczego nad kominami na prawej burcie. W ten sposób Hiryu o 1m szerszym kadłubie od Soryu, miał "węższą" ścieżkę lądowania samolotów, oraz sama nadbudówka, cofnięta ku rufie znacznie utrudniała ustawienie i późniejszy start 27-30 samalotów fali uderzeniowej.
Akagi tracił na szerokości pokładu jeszcze więcej, ino pokład był znacznie szerszy i dłuższy
Duże koty zjadam na przystawkę.
IJN w 1936 "zakochali" się w "lewych" CV. Mieli ku temu jakies podstawy ? Kaga weszła do słuzby dopiero w 1938, Soryu w 1939. Więc dlaczego ?.Shinano pisze:Więc obiektywnie to nie jest problem. To jest tylko problem wobec takiego ułożenia przewodów kominowych, tak? Z tego, co piszesz wnioskuję, że u Amerykanów taki "problem" nie występowałby, skoro kominy umieszczali wysoko nad pokładem lotniczym, to i jego szerokość nie mogła być ograniczana z tegoż powodu.radarro pisze:Ustawienie cofniętej ku rufie nadbudówki na pokładzie przy lewej burcie "odbywało" sie ...
Istnieje hipoteza jakoby w każdym dywizjonie miały być "prawe i lewe". A i K, S i H. Wynikało to z doktryny, sposobu organizacji szyku 4-6 CV KButai w dwie kolumny okrętów. Aby kontrolowac operacje lotnicze startu i lądowania strefa formowania czy lądowania samolotów "lewego" CV również znajdowała się z lewej burty. "Lewa" cofnięta do wysokości wylotów kominów nadbudówka jako przeciwwaga dla kominów mogła być większa.
U USN taki problem nie występował, ponieważ nie mieli pojęcia o grupowym użyciu CV, obowiązaująca doktryna zakazywała wręcz
koncentracji CV jako potncjalnych celów pojedynczego uderzenia IJN.
Typ Shokaku zaprojektowano z duzą lewoburtową nadbudówką [na wysokości środkowego podnośnika]. Po wejściu do słuzby Akagi, a zwłaszcza Hiryu w 1940 wyszły problemy z turbulencją [zaburzenia powietrza za nadbudówką, spaliny z parowurtowych kominów]. Oba ostatecznie przypominały Soryu, z nadbudówką na wysokości pierwszego podnosnika. Choć ponoć nie były to do konca bliźniaki [gruszka dziobowa] więc może też miały być lewe i prawe.
Wracając do Akagi i Hiryu. Ustawienie nadbudówki w połowie długości pokładu uniemożliwiało ustawienie większej liczby niż 27-30 maszyn do startu.
Po prostu nie można było ustawić swobodnie klucza samolotów na wyskokości nadbudówki. W przypadku 216m pokładu Hiryu był to duzy problem ponieważ pierwsza Kate z torpedą miała naprawde niewiele pokładu do startu. Akagi 2x większy, miał 35 m dłuższy, a mimo to nie mógł wysłać więcej niź ok 27-33 sam [poza PH] w jednej fali
Dużo większym problemem było jednak lądowanie. Uwzględniając turbulencje, lądujący samolot miał "bliżej do lewoburtowej przeszkody".
Amerykanie uznali przed wojną, że CV jest w stanie operować 72-90 samolotami, jednak tylko dlatego, że tyle można było upchać, podwięsić i postawić na pokładzie. Stąd uznali za realne wysłanie grupy lotniczej ok. 50 sam w jednej fali, zapominając, że były to różne typy maszyn o różnym zasięgu i prędkości przelotowej. O organizacji samego uderzenia nie wspomnę.
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Interesujący jest fakt że oba "lewe" okręty tj. A i H były flagowcami w własnych dywizjonach. Czyżby ich nadbudówki były aż tyle większe aby pomieścić całe sztaby?radarro pisze:
IJN w 1936 "zakochali" się w "lewych" CV. Mieli ku temu jakies podstawy ? Kaga weszła do słuzby dopiero w 1938, Soryu w 1939. Więc dlaczego ?.
Istnieje hipoteza jakoby w każdym dywizjonie miały być "prawe i lewe". A i K, S i H. Wynikało to z doktryny, sposobu organizacji szyku 4-6 CV KButai w dwie kolumny okrętów. (..)"Lewa" cofnięta do wysokości wylotów kominów nadbudówka jako przeciwwaga dla kominów mogła być większa.
PS to mój pierwszy post i przepraszam za ewentualne błędy

Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu. - Fryderyk Nietzsche
Shinano pisze: Z tego, co piszesz wnioskuję, że u Amerykanów taki "problem" nie występowałby, skoro kominy umieszczali wysoko nad pokładem lotniczym, to i jego szerokość nie mogła być ograniczana z tegoż powodu.
Począwszy od Waspa amerykańskie CV miały niesymetryczny, pokład lotniczy, aby skompensować masę nadbudówki. W ten sposób pokład lotniczy miał podobną szerokość na rufie,dziobie i śródokręciu. Nadbudówki wczesniejszych typów były "niejako' postawione na pokładzie i ograniczały szerokość pokładu lotniczego.
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!