radar pisze:W porządku, więc dlaczego argumentacja idzie w kierunku niebezpieczeństwa dla OPjakim jest zatrzymywanie, sprawdzenie statku na Bałtyku.
Bo o odległości do baz lotniczych i morskich zajmowanych przez Niemców szło. To nie jest Atlantyk schować się nie bardzo było gdzie, a taka akcja spowodowałaby wysłanie w rejon poważnych sił zop i bardzo ograniczyła możliwości działania Orła, lub naraziła go na niebezpieczeństwo.
radar pisze:Oficerowie chcą zwalczania żeglugi [jest możliwa co udowadniają topiąc Rio de J w identycznych warunkach prawnych, i o wiele trudniejszej sytuacji taktycznej
Jakież to były lepsze warunki taktyczne ? Zamknięty basen morski taki sam jak w przypadku Bałtyku ?
radar pisze:Według Boreyki

radar przepraszam, ale daruj sobie cytowanie kmdr.Boreyki. Po pierwsze był poplecznikiem Świrskiego, po drugie nie miał facet zielonego pojęcia o czym pisze.
radar pisze:Kłocz dowodził Orłem w sposób bostrożny, wyszedł więc z sektora aby oszczędzić Orła
Nieprawda. Skąd masz te wiadomości ? Po za tym Orzeł jako jeden z dwóch okrętów w ogóle utrzymał się w swoim sektorze. Gdzie o ile nie pamiętasz najgłębiej było 37 m na granicy sektora w okolicach latarni Jastarnia.
radar pisze:Dlaczego więc wejście do neutralnego portu, zdanie się na łaskę lokalnych władz jakiegokolwiek państwa miało być tak bezpieczną operacją ?. Dodatkowo wybór Estonii, małego, poddanego wpływom mocarstw państwa, jest tym bardzie ryzykowny.
Zdajesz się w ogóle nie czytać tego co napisałem, sorry ale naprawdę jesteś męczący w tym. Napiszę Ci to jaśniej.
POSIADAMY PEŁNE WYTYCZNE KIEROWNICTWA MARYNARKI WOJENNEJ DLA DYWIZJONU OKRĘTÓW PODWODNYCH NIE MA TAM ANI SŁOWA NA TEMAT ZAKAZU WCHODZENIA DO ESTONII !!!! Dlaczego wjeście do portu neutralnego ? Dlaczego nie ? Kłoczkowski potrzebował iść do lekarza. Inne okręty były już w portach neutralnych, a nie do lekarza tylko pomoc szły. Czym się różni postępowanie innych dowódców o.p. od Kłoczkowskiego ? Niczym tylko kraj jest inny, ale i to nie zostało mu zabronione, a Estonia była bliżej niż Szwecja od sektora, w którym znajdował się Orzeł.
radar pisze:Orzeł mógł działać bdługo, dowódca 14IX spasował z powodów zdrowotnych. Dlaczego Kłocz podjął olbrzymie ryzyko wejścia do portu z tak błahego powodu jak wyokrętowanie członka załogi, siebie !!!!!
Znów to samo, nie czytasz co było napisane wcześniej. To za namową oficerów Kłoczkowski skierował okręt do Tallina, i całkowicie z tego zarzutu został uwolniony ponieważ był chory i nie w stanie dowodzić okrętem. Na Hel pójść nie mógł bo nie wolno było wchodzić.