Układy napędowe lotniskowców

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

radar
Posty: 427
Rejestracja: 2004-01-13, 15:29

Post autor: radar »

Andrzej J. pisze:Friedman w opisywaniu siłowni ekspertem nie jest. Dla niego cała przestrzeń w kadługi zawierająca siłownie powinna nosić napis "tu żyją lwy", jak na bardzo starych mapach. Jedyny porządny rys. siłowni w jego książkach to Montana class w US Battleships IHD s. 340-341.
Wzorem moga tu być liczne Anatomie Conway'a (ale nie wszystkie).
Nie ma kpl. nic u Friedmana. Można jedynie stwierdzić, że od Rangera do Honeta konfiguracja ustaweinia kotłów w 3 rzędach była podobna. Dla osiągnięcia 32 w, w kadłub Yorka wciśnięto dodatkowe 3. Czyli 120 000 kM/9 kotłów = na kocioł wypada 13 000 kM. Niewiele. Nie wiem nawet jak zestawiono te kotły w przedziałach wodoszczelnych.
Rozkaz DF z 10IX, wskazuje , że Mohuczy na Kłoczu postawił +.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

radar pisze: Nie ma kpl. nic u Friedmana. Można jedynie stwierdzić, że od Rangera do Honeta konfiguracja ustaweinia kotłów w 3 rzędach była podobna. Dla osiągnięcia 32 w, w kadłub Yorka wciśnięto dodatkowe 3. Czyli 120 000 kM/9 kotłów = na kocioł wypada 13 000 kM.
A co jest w Cressmanie?
radar pisze: Niewiele. Nie wiem nawet jak zestawiono te kotły w przedziałach wodoszczelnych.
???

Obrazek
radar
Posty: 427
Rejestracja: 2004-01-13, 15:29

Post autor: radar »

Cressman nie pomoze.

Ciekaw dlaczego w Waspie kotłownie są rozsunięte ku burtom, a w środku są pomieszczenia kontroli i inne ?
Rozkaz DF z 10IX, wskazuje , że Mohuczy na Kłoczu postawił +.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Bo na Waspie zabrakło miejsca na jakikolwiek TDS (w przeciwieństwie do YEH) i wprowadzono taką "pseudo-unitarkę".
ODPOWIEDZ