Nosił Wilk razy kilka ponieśli i ORP WILKA
Nosił Wilk razy kilka ponieśli i ORP WILKA
http://www.shipspotting.com/uploads/photos/152644.jpg Zdjęcie z grudnia 2005 roku
Re: Nosił Wilk razy kilka ponieśli i ORP WILKA
Jak się poszuka w albumie tego samego użytkownika to jest chyba więcej ujęć.Anonymous pisze:http://www.shipspotting.com/uploads/photos/152644.jpg Zdjęcie z grudnia 2005 roku
W ogóle na Shipspottong pojawia się sporo ciekawostek, w często wręcz rewelwcji, jednak przez obszerność coraz trudnie śledzić na bierząco i te ciekawostki wyłapywac.
Zauważyliście to "cuś" na końcu stożka śruby? Takie jakby "skrzydełka". To zamo widziałem na zdjęciu zadokowanego o.p. typu "Oskar II". Ma ktoś pojęcie jak się to nazywa i do czego służy? Tak na chłopski rozum to zaburzało wodę za śrubą, tylko po co, skoro dąży się zawsze do tego, żeby tych zaburzeń nie było...
Waldek K
Waldek K
Anonymous pisze:Zauważyliście to "cuś" na końcu stożka śruby? Takie jakby "skrzydełka". To zamo widziałem na zdjęciu zadokowanego o.p. typu "Oskar II". Ma ktoś pojęcie jak się to nazywa i do czego służy? Tak na chłopski rozum to zaburzało wodę za śrubą, tylko po co, skoro dąży się zawsze do tego, żeby tych zaburzeń nie było...
Waldek K
podobne (podobienstwo DALEKIE raczej) do Propeller Boss Cap Fins
http://www.mol.co.jp/technology.shtml
PBCF oszczedzaja paliwo (poprawiaja sprawnosc sruby napedowej)
na okrecie podwodnym te"skrzydelka" na kolpaku piasty sruby to raczej "trzepaczka" - do rozbijania ("w drobny mak", albo przynajmniej w mniejsze "strugi") pecherzy gazu kawitacji vortexowej...
czyli chyba wyciszanie... bo moze jest glosniej, jak duze bable kawitacyjne imploduja niz jak wiecej, ale malutkich..
nie wiem.. tak sobie spekuluje...