Bardziej nam potrzeba samolotow tanich w eksploatacji, ktore pozwolily by podtrzymac nawyki pilotow, skoro nie stac nas na wystarczajaca liczbe godzin nalotow na maszynach bojowych.
Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.
Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.
Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.
Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.
Piotrze - mysle ze pojedyncza twoja wypowiedz jest tak samo zauwazalna jak i potrojna
Ale tak na powaznie. To sadze ze w momencie kiedy bedziemy mieli jakiekolwiek mozliwosci zakupu/leasingu/dzierzawy czy tez jakiegokolwiek sposobu pozyskania Hawkow czy innych samolotow podobnej klasy to Su-22 i MiGi-29 i tak beda juz w takim stanie i wieku ze bedzie trzeba je wycofac ......
Ale ja myslac o samolotach szkolenia zaawansowanego mimo wszystko bardziej bym sklanial sie ku Wlochom i ich wersji Jaka-130. Jest to konstrukcja zdecydowanie mniejsza, nowoczesniejsza, chyba bardziej perspektywiczna i wydaje mi sie ze mimo wszystko tansza od Hawkow.