statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego forum

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

- - -

statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego forum

Post autor: - - - »

z UseNet-owej grupy dyskusyjnej pl.rec.zeglarstwo


padlo stwierdzenie, ze chyba juz wszystkie polskie statki plywaja pod obcymi banderami..

> Statki już pływają (wszystkie)



no, niezupelnie...


pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica

jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...


>>>>>
(wyłączając
Merliny, Ewy i inne takie wodoloty?)
<<<<<

...to z "wszystkie polskie statki plywaja juz pod obcymi banderami"
nalezaloby jeszcze wylaczyc m.in.:
statki SAR'u, holowniki portowe (z ktorych niektore dokonuja takze holowan
morskich po Morze Czarne) i wiele innych grup statków (m.in. jednostki
Urzedu Morskiego)...


ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor


pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:

- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa


zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
- poglebiarka Gylfe R (dawny Rozkolec) u armatora Rohde Nielsen z Danii



ciekawostka:
realia ekonomiczne (zmuszajace do rejestracji pod obcymi banderami) sa jakie
sa.. nic sie na to nie poradzi...
ale sa armatorzy, ktorzy w jakis sposob (mimo obcej bandery) manifestuja
przynaleznosc statku do polskiego kapitalu...
Unity Line - armator promowy ze Szczecina (nalezacy do Polskiej Zeglugi
Morskiej) nosi miniaturke polskiej bandery w rogu flagi armatorskiej
podnoszonej na jego statkach (Gryf, Polonia)
Adam
Posty: 1758
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo

Post autor: Adam »

- - - pisze:pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
i Mikołaj Kopernik tego samego armatora - z tym, że jak się ostatnio okazało, na statkach ciągle obowiązuje cypryjskie prawo pracy, bez ukladów zbiorowych. Tym samym polska bandera na tych statkach to wyłącznie chwyt propagandowy.

Kod: Zaznacz cały

jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
Jest ich aż trzy, a z "tradycyjnych" armatorów pozostał tylko Dalmor, też z trzema trawlerami...
ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
z tych samych powodów dla których wszyscy armatorzy rybaccy pływją pod biało-czerwoną. Bo tylko bandera pozwala odławiać nasze limity ryb. Dalmorowskie trawlery mogły pływać pod maltańską, bo pływały w czarterze nowozelandzkim i nie poławiały na nasze konto...

pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
a przede wszytskim cała flota szczecińskiego Baltrampu. Od zawsze ekspolatowana wyłacznie pod biało- czerwoną. Jak widać niektórym się opłaca...
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
wyłącznie wówczas kiedy są czarterowane przez polskie firmy do odłowu polskich limitów...
Gość

Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo

Post autor: Gość »

Adam pisze:
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
wyłącznie wówczas kiedy są czarterowane przez polskie firmy do odłowu polskich limitów...

...co (podobnie, jak i wczesniejsze Twoje, oczywiscie sluszne komentarze) nie zmienia faktu, ze statki te __nosza polską banderę__...
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo

Post autor: Emden »

Adam pisze:cała flota szczecińskiego Baltrampu.
Można prosić o cos wiecej?
Gość

Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo

Post autor: Gość »

Emden pisze:
Adam pisze:cała flota szczecińskiego Baltrampu.
Można prosić o cos wiecej?

LR/IMO Ship No Vessel Name Built Gross DWT

7813999 DRAWA 1978 1,575 1,500
7816147 INA 1978 1,589 1,670
8420086 OSA 1985 1,782 2,507
7818389 REGA 1979 1,545 1,930

wszystkie sa typowymi jednostkami rzeczno-morskimi

najnowszy nabytek (w tym roku) - Osa

Baltramp Shipping Sp. z. o.o., Szczecin
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo

Post autor: polsteam »

LR/IMO Ship No Vessel Name Built Gross DWT

7813999 DRAWA 1978 1,575 1,500
7816147 INA 1978 1,589 1,670
8420086 OSA 1985 1,782 2,507
7818389 REGA 1979 1,545 1,930


mozna jeszcze dodac, ze sa oddane w czarter lub w zarzad komercyjny (wraz z podobnego rodzaju statkami innego polskiego prywatnego armatora J. Stepniwski i S-ka) do dunskiego operatora Wind Shipping
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Dzieki.
Czyli taki kabotażrzeczno-morski?
Awatar użytkownika
Zelint
Posty: 796
Rejestracja: 2005-09-24, 08:20
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: Zelint »

Najwięcej ilościowo jest statków rybackich pod polską banderą (długość od 15 do 30 metrów). Było ich około 400, ale na rok 2006 będzie ich pewnie tylko koło 200. Armatorzy wycofują bowiem kutry rybackie w zamian za milionowe odszkodowania wypłacane przez Unię.

Największym polskim armatorem rybackim na Bałtyku jest państwowy "Szkuner" z Władysławowa z 11 trawlerami rybackimi typu B410/403 i B-280.

p.s. Statki Petrobalticu nie pływają pod polską banderą. Mają bardziej egzotyczne porty macierzyste np. Kingston...
Adam
Posty: 1758
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Zelint pisze:
p.s. Statki Petrobalticu nie pływają pod polską banderą. Mają bardziej egzotyczne porty macierzyste np. Kingston...
Nie wszystkie
Dwa największe serwisowce (szczecińskiej budowy) Bazalt i Granit pływają pod biało - czerwoną. Polską banderę podnoszą też obydwie platformy - poszukiwawcza Petrobaltic i wydobywcza Baltic Beta.
ODPOWIEDZ