statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego forum
statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego forum
z UseNet-owej grupy dyskusyjnej pl.rec.zeglarstwo
padlo stwierdzenie, ze chyba juz wszystkie polskie statki plywaja pod obcymi banderami..
> Statki już pływają (wszystkie)
no, niezupelnie...
pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
>>>>>
(wyłączając
Merliny, Ewy i inne takie wodoloty?)
<<<<<
...to z "wszystkie polskie statki plywaja juz pod obcymi banderami"
nalezaloby jeszcze wylaczyc m.in.:
statki SAR'u, holowniki portowe (z ktorych niektore dokonuja takze holowan
morskich po Morze Czarne) i wiele innych grup statków (m.in. jednostki
Urzedu Morskiego)...
ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
- poglebiarka Gylfe R (dawny Rozkolec) u armatora Rohde Nielsen z Danii
ciekawostka:
realia ekonomiczne (zmuszajace do rejestracji pod obcymi banderami) sa jakie
sa.. nic sie na to nie poradzi...
ale sa armatorzy, ktorzy w jakis sposob (mimo obcej bandery) manifestuja
przynaleznosc statku do polskiego kapitalu...
Unity Line - armator promowy ze Szczecina (nalezacy do Polskiej Zeglugi
Morskiej) nosi miniaturke polskiej bandery w rogu flagi armatorskiej
podnoszonej na jego statkach (Gryf, Polonia)
padlo stwierdzenie, ze chyba juz wszystkie polskie statki plywaja pod obcymi banderami..
> Statki już pływają (wszystkie)
no, niezupelnie...
pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
>>>>>
(wyłączając
Merliny, Ewy i inne takie wodoloty?)
<<<<<
...to z "wszystkie polskie statki plywaja juz pod obcymi banderami"
nalezaloby jeszcze wylaczyc m.in.:
statki SAR'u, holowniki portowe (z ktorych niektore dokonuja takze holowan
morskich po Morze Czarne) i wiele innych grup statków (m.in. jednostki
Urzedu Morskiego)...
ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
- poglebiarka Gylfe R (dawny Rozkolec) u armatora Rohde Nielsen z Danii
ciekawostka:
realia ekonomiczne (zmuszajace do rejestracji pod obcymi banderami) sa jakie
sa.. nic sie na to nie poradzi...
ale sa armatorzy, ktorzy w jakis sposob (mimo obcej bandery) manifestuja
przynaleznosc statku do polskiego kapitalu...
Unity Line - armator promowy ze Szczecina (nalezacy do Polskiej Zeglugi
Morskiej) nosi miniaturke polskiej bandery w rogu flagi armatorskiej
podnoszonej na jego statkach (Gryf, Polonia)
Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo
i Mikołaj Kopernik tego samego armatora - z tym, że jak się ostatnio okazało, na statkach ciągle obowiązuje cypryjskie prawo pracy, bez ukladów zbiorowych. Tym samym polska bandera na tych statkach to wyłącznie chwyt propagandowy.- - - pisze:pod polska bandera jest m.in. ro-ro Inowroclaw szczecinskiego armatora
Euroafrica
Kod: Zaznacz cały
jest kilka trawlerow dalekomorskich i to zarejestrowanych po raz pierwszy u
polskiego armatora w ostatnich latach i nie u "tradycyjnych" polskich
armatorów (Dalmory, etc.), tylko w nowych firmach prywatnych...
z tych samych powodów dla których wszyscy armatorzy rybaccy pływją pod biało-czerwoną. Bo tylko bandera pozwala odławiać nasze limity ryb. Dalmorowskie trawlery mogły pływać pod maltańską, bo pływały w czarterze nowozelandzkim i nie poławiały na nasze konto...ostatnio zdecydowano o zmianie bandery z maltanskiej z powrotem na polska na
trawlerze Dalmor II firmy Dalmor
pod polska bandera plywaja takze m.in. takie jednostki, jak:
a przede wszytskim cała flota szczecińskiego Baltrampu. Od zawsze ekspolatowana wyłacznie pod biało- czerwoną. Jak widać niektórym się opłaca...- platformy samopodnosne firmy Petrobaltic
- przynajmniej niektore holowniki AHTS / serwisowce offshore firmy
Petrobaltic
- przynajmniej czesc bunkierek
- czesc poglebiarek PRCiP - np. Kostera
- dzwig plywajacy Maja
- chemikaliowiec Mamry prywatnego armatora z Gdyni
- stosunkowo niedawny nabytek Zeglugi Gdanskiej Lady Assa
wyłącznie wówczas kiedy są czarterowane przez polskie firmy do odłowu polskich limitów...zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo
Adam pisze:wyłącznie wówczas kiedy są czarterowane przez polskie firmy do odłowu polskich limitów...zdarzaja sie tez statki rejestrowane pod polska bandera przez armatorów
ZAGRANICZNYCH, np.
- dalekomorskie statki rybackie
...co (podobnie, jak i wczesniejsze Twoje, oczywiscie sluszne komentarze) nie zmienia faktu, ze statki te __nosza polską banderę__...
Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo
Można prosić o cos wiecej?Adam pisze:cała flota szczecińskiego Baltrampu.
Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo
Emden pisze:Można prosić o cos wiecej?Adam pisze:cała flota szczecińskiego Baltrampu.
LR/IMO Ship No Vessel Name Built Gross DWT
7813999 DRAWA 1978 1,575 1,500
7816147 INA 1978 1,589 1,670
8420086 OSA 1985 1,782 2,507
7818389 REGA 1979 1,545 1,930
wszystkie sa typowymi jednostkami rzeczno-morskimi
najnowszy nabytek (w tym roku) - Osa
Baltramp Shipping Sp. z. o.o., Szczecin
Re: statki obecnie pod polska bandera - wypowiedz z inego fo
LR/IMO Ship No Vessel Name Built Gross DWT
7813999 DRAWA 1978 1,575 1,500
7816147 INA 1978 1,589 1,670
8420086 OSA 1985 1,782 2,507
7818389 REGA 1979 1,545 1,930
mozna jeszcze dodac, ze sa oddane w czarter lub w zarzad komercyjny (wraz z podobnego rodzaju statkami innego polskiego prywatnego armatora J. Stepniwski i S-ka) do dunskiego operatora Wind Shipping
7813999 DRAWA 1978 1,575 1,500
7816147 INA 1978 1,589 1,670
8420086 OSA 1985 1,782 2,507
7818389 REGA 1979 1,545 1,930
mozna jeszcze dodac, ze sa oddane w czarter lub w zarzad komercyjny (wraz z podobnego rodzaju statkami innego polskiego prywatnego armatora J. Stepniwski i S-ka) do dunskiego operatora Wind Shipping
Najwięcej ilościowo jest statków rybackich pod polską banderą (długość od 15 do 30 metrów). Było ich około 400, ale na rok 2006 będzie ich pewnie tylko koło 200. Armatorzy wycofują bowiem kutry rybackie w zamian za milionowe odszkodowania wypłacane przez Unię.
Największym polskim armatorem rybackim na Bałtyku jest państwowy "Szkuner" z Władysławowa z 11 trawlerami rybackimi typu B410/403 i B-280.
p.s. Statki Petrobalticu nie pływają pod polską banderą. Mają bardziej egzotyczne porty macierzyste np. Kingston...
Największym polskim armatorem rybackim na Bałtyku jest państwowy "Szkuner" z Władysławowa z 11 trawlerami rybackimi typu B410/403 i B-280.
p.s. Statki Petrobalticu nie pływają pod polską banderą. Mają bardziej egzotyczne porty macierzyste np. Kingston...
Nie wszystkieZelint pisze:
p.s. Statki Petrobalticu nie pływają pod polską banderą. Mają bardziej egzotyczne porty macierzyste np. Kingston...
Dwa największe serwisowce (szczecińskiej budowy) Bazalt i Granit pływają pod biało - czerwoną. Polską banderę podnoszą też obydwie platformy - poszukiwawcza Petrobaltic i wydobywcza Baltic Beta.