Z życia flot.
Z życia flot.
Odnoszę wrażenie, że już najwyższy czs na taki temat.
Okręty wojenne również i dzisiaj pływają po morzach i współtworzą historie. I na początek Wielka Brytania
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/hamp ... 733201.stm
ZH
Okręty wojenne również i dzisiaj pływają po morzach i współtworzą historie. I na początek Wielka Brytania
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/hamp ... 733201.stm
ZH
12.07.2005 w stoczni Hanjin Heavy Industries & Constructions Co. w koreańskim mieście Pusan odbyła się ceramonia wodowania okrętu desantowego LP-X (Landing Platform-EXperimental DOKDO
ZH
ZH
Ostatnio zmieniony 2005-08-05, 21:52 przez ZH, łącznie zmieniany 1 raz.
27.07.2005 w Severodvinsku wodowano drugi w tej stoczni OP typu 636 dla Chin
Pod koniec lipca br przybył do Chin, na pokładzie statku do przewozu ładunków wielkowymiarowych, OP typu 636 zbudowany przez tocznie w Niżnym Nowgorodzie (wodowany 11.05.2004). Ładunek od Singapuru był eskortowany przez dwie chińskie fregat w obawie przed piratami.
ZH
Pod koniec lipca br przybył do Chin, na pokładzie statku do przewozu ładunków wielkowymiarowych, OP typu 636 zbudowany przez tocznie w Niżnym Nowgorodzie (wodowany 11.05.2004). Ładunek od Singapuru był eskortowany przez dwie chińskie fregat w obawie przed piratami.
ZH
14.10.05 w stoczni koncernu Fincantieri w Riva Trigoso odbyła się uroczystość "wodowania" pierwszej włoskiej fregaty typu Orizzonte ANDREA DORIA (stępka położona w 06.02). Wcielenie przewidziane na 2007r.
Wcześniej 07.10.05 w Sankt Petersburgu zwodowano kuter artyleryjski ASTRACHAŃ
http://i5.photobucket.com/albums/y163/kluz/9.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/kluz/21.jpg
Jeszcze wcześniej bo 05.10.05 w stoczni koncernu Mitsubishi Heavy Industry w Kobe wodowano OP 599 typu Oyashio prawdopodobnie już z wykorzystaniem szwedzkiego napędu typu AIP.
ZH
Wcześniej 07.10.05 w Sankt Petersburgu zwodowano kuter artyleryjski ASTRACHAŃ
http://i5.photobucket.com/albums/y163/kluz/9.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/kluz/21.jpg
Jeszcze wcześniej bo 05.10.05 w stoczni koncernu Mitsubishi Heavy Industry w Kobe wodowano OP 599 typu Oyashio prawdopodobnie już z wykorzystaniem szwedzkiego napędu typu AIP.
ZH
- de Villars
- Posty: 2229
- Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie bardzo się orientuję we współczesnych okrętach, ale ten Atago jakoś bardzo mi przypomina amerykańskiego Arleigh Burke'a. czy to jest jakaś jego mutacja?
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
http://springsharp.blogspot.com/
Masz racje, mam jednak na swoje usprawiedliwienie to, iż cały program budowy francuskich i włoskich okrętów był oparty o koncepcje wspólnej fregaty NATO i również panowie M.Sobański z OW (nr 70 i 71) jak i T.Grotnik w NTW (nr4/05) podobnie jak ja opisując wodowanie Forbina (D620) użyli określenia FREGATA, albo np. tu http://www.netmarine.net/bat/fregates/forbin/index.htmnek pisze:Mam malutkie pytanko dla Szanownego ZH - od kiedy fregaty państw NATO jakim są Włochy dla oznaczenia fregat używają litery D ,a nie F
Pozdrowienia : nek
Życie wymusza podobne rozwiązania.de Villars pisze:Nie bardzo się orientuję we współczesnych okrętach, ale ten Atago jakoś bardzo mi przypomina amerykańskiego Arleigh Burke'a. czy to jest jakaś jego mutacja?
ZH
Całkowicie się zgadzam z tym że we flocie francuskiej po II wojnie światowej nigdy nie używano określenia niszczyciel - wcześniej były escorteur d'escadre ( niszczyciel ) np.typ Surcouf i escorteur rapide ( fregata ) Le Normand i Le Corse , a obecnie są to fregates de premier rang Suffren , Tourville , Georges Leygues , Cassard i Forbin ( niszczyciele) i fregates de second rang ( fregaty ) Lafayette i Floreal , a eks duże włoskie niszczyciele klasyfikowano we flocie francuskiej jako croiseury
nek
nek