Virginia to nie wiem dlaczego taka ważna - drewniany kadłub opakowany szynami kolejowymi i blachą - gdzie tu prekursor?
Bo brała udzial w pierwszej bitwie okrętów pancernych, dlatego.
Virginia to nie wiem dlaczego taka ważna - drewniany kadłub opakowany szynami kolejowymi i blachą - gdzie tu prekursor?
Równie dobrze w pierwszej bitwie pancernej mógł wziąć udział Warrior i wcale nie dlatyego byłby taki ważny.RyszardL pisze:Virginia to nie wiem dlaczego taka ważna - drewniany kadłub opakowany szynami kolejowymi i blachą - gdzie tu prekursor?
Bo brała udzial w pierwszej bitwie okrętów pancernych, dlatego.
Zulu Gula pisze:Równie dobrze w pierwszej bitwie pancernej mógł wziąć udział Warrior i wcale nie dlatyego byłby taki ważny.RyszardL pisze:Virginia to nie wiem dlaczego taka ważna - drewniany kadłub opakowany szynami kolejowymi i blachą - gdzie tu prekursor?
Bo brała udzial w pierwszej bitwie okrętów pancernych, dlatego.
Niby dlaczego odpuszczasz dyskusję?RyszardL pisze:Zulu Gula pisze:Równie dobrze w pierwszej bitwie pancernej mógł wziąć udział Warrior i wcale nie dlatyego byłby taki ważny.RyszardL pisze:
Bo brała udzial w pierwszej bitwie okrętów pancernych, dlatego.
Nie bardzo rozumiem, o co chodzi i odpuszczam dyskusję.
Warrior mógł brać udział, ale nie brał. Znaczy, że nie o jego pancerz odbijały się pociski Monitora. To wszystko.
Chodzi o japoński krążownik pancerny AKI, zas z Dieslami to akurat pierwszy miał być Prinzregent Luitpold.karolk pisze:no tak, a który to krążownik miał pierwszy napęd turbinowy, a który dieselmottoren? to dopiero przełomowe kutry!!!
Turbinka nie?karolk pisze:jadnak najbardziej spektakularnym wyczynem okrętu wyposażonego w diesle były rajd atlantycki i na Morze Karskie AS-ajestem przekonany, ze szczególnie tego pierwszego turbinka by njie dokonała...
Bądź Karol poważny, znajdź dane rosyjskiego kontrtorpedowca "Lejtienant Burakow" (rok produkcji 1899) z czasów wojny 1904-1905.napęd turbinowy pozwolił na zwiększenie szybkości okrętów,
Co ma piernik do wiatraka?o jednak było przełomem technicznym w prowadzeniu wojny morskiej, bo pojawiły sie problemy skutecznego celowania przy dużej szybkości, co znalazło odbicie miedzy innymi w bitwie krązowników i pancerników pod Jutlandem, no nie?
o zaletach siłowni dieslowskiej chyba już dosyć powiedziałem, wychwalając AGS za nikłe szkody po bitwie jeden na trzy i trafieniu pociskiem 8-calowym, który uszkodził młynek do oczyszczania mazutu
Leipzig miał maszyny tłokowe...Zulu Gula pisze:Turbinka nie?karolk pisze:jadnak najbardziej spektakularnym wyczynem okrętu wyposażonego w diesle były rajd atlantycki i na Morze Karskie AS-ajestem przekonany, ze szczególnie tego pierwszego turbinka by njie dokonała...
A krążowniki Spee'go?
Dwa pancerne z maszynami tłokowymi, trzy małe z turbinami, ze o takim drobiazgu jak rajd Emdena nie wspomnę
Emden teżEmden pisze:Leipzig miał maszyny tłokowe...Zulu Gula pisze:Turbinka nie?karolk pisze:jadnak najbardziej spektakularnym wyczynem okrętu wyposażonego w diesle były rajd atlantycki i na Morze Karskie AS-ajestem przekonany, ze szczególnie tego pierwszego turbinka by njie dokonała...
A krążowniki Spee'go?
Dwa pancerne z maszynami tłokowymi, trzy małe z turbinami, ze o takim drobiazgu jak rajd Emdena nie wspomnę
Emden teżEmden pisze:Leipzig miał maszyny tłokowe...Zulu Gula pisze:Turbinka nie?karolk pisze:jadnak najbardziej spektakularnym wyczynem okrętu wyposażonego w diesle były rajd atlantycki i na Morze Karskie AS-ajestem przekonany, ze szczególnie tego pierwszego turbinka by njie dokonała...
A krążowniki Spee'go?
Dwa pancerne z maszynami tłokowymi, trzy małe z turbinami, ze o takim drobiazgu jak rajd Emdena nie wspomnę