Nowy statek Unibalticu. Pierwszy nowo-budowany na ich zamówienie.
Niech mnie ktoś poprawi... Pierwszy nowo-budowany TOWAROWY dla polskiego armatora prywatnego po wojnie, a przynajmniej po przełomie '89?...
https://www.portalmorski.pl/m-zegluga/4 ... owy-statek
Nowy statek Unibaltic, tym razem naprawdę nowy
Re: Nowy statek Unibaltic, tym razem naprawdę nowy
Kontenerowiec Gdynia zbudowany w roku 2000 dla Euroafriki raczej spełnia te kryteria. Plus wielozadaniowe Eugeniusz Kwiatkowski i Gdańsk zbudowane w 2008 przez Remontową dla własnego armatora - GSL.
No i jeszcze Amber, też Euroafriki.
No i jeszcze Amber, też Euroafriki.
Re: Nowy statek Unibaltic, tym razem naprawdę nowy
faktycznie, tekst kwalifikuje się do poprawy, jeśli chodzi o Gdynię...
ale ten czas leci... Gdynię zdążyli przebudować na cementowiec... nie sprawdzałem, czy jeszcze istnieje.
łezka się w oku kręci, także na wspomnienie rejsu, jaki odbyłem na tym statku do zaje.... Felixstowe.
a te pozostałe - tak czysto formalnie - niby tak...
ale ich budowa i zamówienie były czysto spekulacyjne, nastawione na zapewnienie pracy stoczni w trudnym okresie posuchy zamówień.
armator był efemerydą. stocznia budowała statki sama dla siebie. niby niektóre z tych statków należały początkowo do stoczniowego armatora i były czarterowane na zewnątrz, ale wkrótce potem, przy pierwszej okazji, zostały sprzedane (i chyba takie było od początku założenie - "na przeczekanie").
tak "normalnie" to Gdynia i teraz ten "Turek"
Re: Nowy statek Unibaltic, tym razem naprawdę nowy
Amber, pamiętajmy o Amberze