- 6) Hel-21 - B. Huras, M. Kulik, F. Necel Kutry rybackie z Helu.jpg (90.82 KiB) Przejrzano 7299 razy
6.)
??? (nazwa nieznana), typ KD-153,
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 7/405/
Stocznia Rybacka w Ustce/
Stocznia Rybacka w Gdyni
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), nr zlecenia 35/405, nr budowy 7/405, położenie stępki poł.1946, wodowany 13.IX.1947
Stocznia Rybacka w Ustce, przekazany IV(?).1948, częściowe wyposażenie, rozpoczęcie prac V.1948
Stocznia Rybacka w Gdyni, przekazany 20.XII.1948, rozpoczęcie prac 22.XII.1948, ukończony 13.X.1949
sygnał wywoławczy [od 1958(?)]:
SNOD
charakterystyka w/g projektu: wyporność konstrukcyjna 31.6 m sześc., 15.32(całk.)/12.86(l.w.)×4.956(całk.)/4.64(l.w.)×1.55(kon.)/1.95(max) m, wysokość wolnej burty 0.75 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik o mocy
............80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni 62.8 m kw., załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 20.89 BRT, 7.73 NRT; 15.21(rej.)×5.02×? m, głębokość kadłuba 1.33 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Deutz, 80 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.; 7 węzłów
1946: położenie stępki
13.IX.1947: wodowany
12.XII.1947: na wodzie w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 75%
25.II.1948:
Morski Instytut Rybacki zawarł umowę ze
Stocznią Rybacką w Gdyni na ukończenie kutra do 31.X.1948 r.
IV.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Ustce
V.1948: rozpoczęcie prac wyposażeniowych
.................w dokumentach prace wyposażeniowe figurują jako remont
2.VI.1948: raportowany jako wykończony w 90%
X.1948: zakończenia prac wyposażeniowych w
Stoczni Rybackiej w Ustce
20.XII.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Gdyni w celu wymiany zestawu trzonowego
22.XII.1948: rozpoczęcie prac remontowych (nr remontu 398 na zamówienie ZO 204)
.................prace zlecone przez
Zjednoczenie Stoczni Rybackich
13.X.1949: zakończenie prac remontowych, które było de facto ukończeniem budowy
1950(?): kuter roboczy
Nazwa Nieznana (Marynarka Wojenna Rzeczpospolitej Polskiej)
1957(?): wycofany z eksploatacji
pocz.1958(?): wybrakowany
5.III.1958: sprzedany
Antoniemu Konhke z Helu
11.VI.1958: kuter rybacki
Hel-21 (Antoni Rajmund Konhke; Hel)
21.VII.1959: brał udział w akcji ratowniczej kutra „Gdy-38”
† 28.VII.1966: zatonął w porcie helskim, po wydobyciu na mieliźnie za nasadą falochronu, rozebrany na opał
- 7) Hel-25 - B. Huras, M. Kulik, F. Necel Kutry rybackie z Helu.jpg (80.35 KiB) Przejrzano 7298 razy
7.)
Łeb-40, typ KD-153,
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 8/405/
Stocznia Rybacka w Ustce/
Stocznia Rybacka w Gdyni
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), nr zlecenia 38/405, nr budowy 8/405, położenie stępki poł.1946, wodowany 13.IX.1947
Stocznia Rybacka w Ustce, przekazany IV(?).1948, częściowe wyposażenie, rozpoczęcie prac V.1948
Stocznia Rybacka w Gdyni, przekazany 20.XII.1948, rozpoczęcie prac 22.XII.1948, ukończony 13.X.1949
PRS 41223, od 1975 -->
PRS 410223; sygnał wywoławczy
SOVZ (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w/g projektu: wyporność konstrukcyjna 31.6 m sześc., 15.32(całk.)/12.86(l.w.)×4.956(całk.)/4.64(l.w.)×1.55(kon.)/1.95(max) m, wysokość wolnej burty 0.75 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik o mocy
............80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni 62.8 m kw., załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 24 BRT, 7 NRT; 15.50(rej.)×5.00×? m, głębokość 2.00 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Buckau Wolf PV 224, nr silnika 6009/170, rok produkcji 1952, moc 80 KM, 2 maszty,
............pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
charakterystyka w I.1968: 24 BRT, 7 NRT; 15.50(rej.)×5.00×? m, głębokość 2.00 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Deutz, moc 75 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
1946: położenie stępki
13.IX.1947: wodowany dla
Rybackiej Spółdzielni Pracy „Rybak Morski” z siedzibą w Łebie
12.XII.1947: na wodzie w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 76%
25.II.1948:
Morski Instytut Rybacki zawarł umowę ze
Stocznią Rybacką w Gdyni na ukończenie kutra do 31.X.1948 r.
IV.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Ustce
V.1948: rozpoczęcie prac wyposażeniowych
.................w dokumentach prace wyposażeniowe figurują jako remont
2.VI.1948: raportowany jako wykończony w 90%
X.1948: zakończenia prac wyposażeniowych w
Stoczni Rybackiej w Ustce
20.XII.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Gdyni w celu wymiany zestawu trzonowego
22.XII.1948: rozpoczęcie prac remontowych (nr remontu 399 na zamówienie ZO 205)
.................prace zlecone przez
Zjednoczenie Stoczni Rybackich
13.X.1949: zarejestrowany jako
Łeb-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Rybak Morski”; Łeba)
.................w tym dniu nastąpiło zakończenie prac remontowych, które było de facto ukończeniem budowy
VII.1950:
Łeb-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
24.I.1951:
Łeb-40 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951:
Łeb-40 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
X.1953:
Gdy-57 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956:
Gdy-57 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
II.poł.50-tych:
Gdy-57 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
11.VIII.1961 godz. 07.20: podczas wychodzenia z Gdyni, uderzył (szyper Franciszek Kierszka) w falochron, przyczyną było zaśnięcie stojącego za sterem szturmana
25.IX.1962 godz. 20.45: w pobliżu narożnika Nabrzeży Angielskiego i Islandzkiego, zderzył się (szyper Jerzy Seklecki) z kutrem „Gdy-54”
IX.1963(?):
Gdy-57 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Gdynia)
.................sprzedany
Spółdzielni „Front Narodowy” na polecenie
Krajowego Związku Spółdzielni Rybackich
II.1964:
WsG-51 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Górki Wschodnie)
25.I.1965:
WsG-51 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Arkona”; Górki Wschodnie)
I.kw.1965: wycofany z eksploatacji i wystawiony na sprzedaż przez likwidatora spółdzielni
II.poł.1965: zakupiony przez
Antoniego Budzisza i
Zygfryda Konkola z Kuźnicy
.................wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik marki Deutz o mocy 75 KM
17.XI.1966:
Hel-25 (Antoni Budzisz i Zygfryd Konkol; Hel)
1972:
Hel-25 (Antoni Budzisz i spadkobiercy Zygfryda Konkola; Hel)
1977: sprzedany
Ryszardowi Konhke z Jastarni
13.I.1978:
Jas-1 (Ryszard Konhke; Jastarnia)
14.V.1984: skreślony z ewidencji
Morskiego Urzędu Rybackiego w Gdyni
.................dalsze losy nie znane
8.)
Łeb-11, typ KD-153,
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 9/405/
Stocznia Rybacka w Gdyni
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), nr zlecenia 39/405, nr budowy 9/405, położenie stępki poł.1946, wodowany 1.VII.1948
Stocznia Rybacka w Gdyni, rozpoczęcie prac 25.VIII.1949, ukończony 17.XII.1949
PRS 41222, od 1975 -->
PRS 410222, po 1982 -->
PRS 630310; sygnał wywoławczy
SPVY (odebrany w II. połowie lat 60-tych)
charakterystyka w/g projektu: wyporność konstrukcyjna 31.6 m sześc., 15.32(całk.)/12.86(l.w.)×4.956(całk.)/4.64(l.w.)×1.55(kon.)/1.95(max) m, wysokość wolnej burty 0.75 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik o mocy
............80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni 62.8 m kw., załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 24 BRT, 7 NRT; 15.56(rej.)×5.00×? m, głębokość 2.00 m, wysokość boczna 2.38m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-230, nr silnika 2648, rok produkcji 1948, moc 70 KM, 2 maszty,
............pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.; 8 węzłów
charakterystyka w I.1972: 24 BRT, 7 NRT; 15.56(rej.)×5.00×? m, głębokość 2.00 m, wysokość boczna 2.38m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck B-100, nr silnika 54/90, rok produkcji 1957, moc 100 KM, 2 maszty,
............pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
1946: położenie stępki
12.XII.1947: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 60%
25.II.1948:
Morski Instytut Rybacki zawarł umowę ze
Stocznią Rybacką w Gdyni na ukończenie kutra do 30.XI.1948 r.
.................później przesunięty do umowy z dnia 6.III.1948
2.VI.1948: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 80%
1.VII.1948: wodowany dla
Rybackiej Spółdzielni Pracy „Rybak Morski” z siedzibą w Łebie
III.kw.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Gdyni w celu dokończenia budowy
25.VIII.1949: rozpoczęcie prac remontowych (nr remontu 597 na zamówienie ZNO 319)
.................prace przy dokończeniu budowy wykazywane były jako remont
17.XII.1949: zarejestrowany jako
Łeb-11 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Rybak Morski”; Łeba)
.................w tym dniu nastąpiło zakończenie prac remontowych, które było de facto ukończeniem budowy
VII.1950:
Łeb-11 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
24.I.1951:
Łeb-11 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Gdynia)
2.IV.1951:
Łeb-11 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
X.1953:
Gdy-27 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956:
Gdy-27 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
II.poł.50-tych:
Gdy-27 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
12.VII.1962 godz. 19.30: podchodząc do nabrzeża w porcie gdyńskim uderzył rufowym dewitem w nadbudówkę stojącego przy kei kutra „Gdy 236”
.................przyczyną kolizji było zacięcie urządzenia sterowego
1965/1966:
Łeb-52 (Zdzisław Maciejewski, Tadeusz Krzywonoga; Łeba)
1970/1971:
Łeb-52 (Zdzisław Maciejewski; Łeba)
VI.1971(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck B-100, nr silnika 54/90, rok produkcji 1957, moc 100 KM
po 1982: jacht żaglowy
Esther PZ-8675
.................dalsze losy nie znane
- 9a) Wła-42 - B. Huras, F. Necel Rybacka flota Władysławowa.jpg (84.3 KiB) Przejrzano 7288 razy
- 9b) Baltic Star - POLsail.org.jpg (174.14 KiB) Przejrzano 7288 razy
9.)
Hel-31, typ KD-153,
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 10/405/
Stocznia Rybacka w Gdyni
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), nr zlecenia 40/405, nr budowy 10/405, położenie stępki poł.1946, wodowany 1.VII.1948
Stocznia Rybacka w Gdyni, rozpoczęcie prac 25.VIII.1949, ukończony 12.I.1950
MMSI 261036830; PRS 41196, od 1975 -->
PRS 410196, od II.poł. 80-tych -->
PRS 631543;
sygnał wywoławczy
SOMN (odebrany w II. połowie lat 60-ych) --> od 1998
SPK2348
charakterystyka w/g projektu: wyporność konstrukcyjna 31.6 m sześc., 15.32(całk.)/12.86(l.w.)×4.956(całk.)/4.64(l.w.)×1.55(kon.)/1.95(max) m, wysokość wolnej burty 0.75 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik o mocy
............80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni 62.8 m kw., załoga 4 osoby
charakterystyka w I.1959: 23.48 BRT, 7.24 NRT; 15.50(rej.)×5.04×? m, głębokość 1.98 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-230, nr silnika 2586, rok produkcji 1950, moc 70 KM, 2 maszty,
............pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
charakterystyka w I.1974: 23.48 BRT, 7.24 NRT; 15.50(rej.)×5.04×? m, głębokość 1.98 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck B-100, nr silnika 54/86, rok produkcji 1957, moc 100 KM, 2 maszty,
............pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
charakterystyka w 1998: 46.03 GT; 15.88(całk.)/15.24(rej.)×5.20×2.69 m, wysokość boczna 3.39m; kadłub drewniany, 1 pokład; 6-cyl. silnik Puck U/E 680/193, moc 121 kW, 2 maszty, ożaglowanie keczu gaflowego o
............powierzchni ok. 83 m kw.; załoga 12 osób
charakterystyka w 2013: 46.03 GT; 15.88(całk.)×5.20×2.69 m, wysokość boczna 3.39m; kadłub drewniany, 1 pokład; 6-cyl. silnik Puck U/E 680/193, moc 121 kW, 2 maszty, ożaglowanie keczu gaflowego o powierzchni
............130 m kw.; załoga 12 osób
1946: położenie stępki
12.XII.1947: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 60%
25.II.1948:
Morski Instytut Rybacki zawarł umowę ze
Stocznią Rybacką w Gdyni na ukończenie kutra do 30.XI.1948 r.
.................później przesunięty do umowy z dnia 6.III.1948
2.VI.1948: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 80%
1.VII.1948: wodowany dla
Rybackiej Spółdzielni Pracy „Troć” z siedzibą w Helu
III.kw.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Gdyni w celu dokończenia budowy
25.VIII.1949: rozpoczęcie prac remontowych (nr remontu 598 na zamówienie ZNO 320)
.................prace przy dokończeniu budowy wykazywane były jako remont
12.I.1950: zarejestrowany jako
Hel-31 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Troć”; Hel)
.................w tym dniu nastąpiło zakończenie prac remontowych, które było de facto ukończeniem budowy
22.II.1950 ok. godz. 04.00: osiadł na mieliźnie, 15 m od brzegu (szyper Emil Konkol) pomiędzy Karwią a Ostrowem, załoga ewakuowała się pieszo
25.II.1950: rozpoczęcie operacji ściągania kutra
11.III.1950: zakończenie uwalniania kutra z mielizny, skierowany na remont
30.VI.1950:
RSP „Troć” zakupiła kuter na wieloletnie spłaty
21.X.1950:
Hel-31 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Hel)
24.I.1951:
Hel-31 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Hel)
8.II.1951: doznał awarii w gęstej mgle, w pobliżu Cypla Helskiego (szyper Józef Herman), szczegółów brak
2.IV.1951:
Hel-31 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Hel)
1.X.1951:
Gdy-147 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
14.I.1953 godz. 18.30: manewrując w porcie władysławowskim (szyper Jan Ratajski), uszkodził nadburcie stojącemu przy kei kutrowi „Wła-4”
I.poł.1956:
Gdy-147 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
II.poł.50-tych:
Gdy-147 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
IX.1963:
Gdy-147 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Gdynia)
.................sprzedany
Spółdzielni „Front Narodowy” na polecenie
Krajowego Związku Spółdzielni Rybackich
21.II.1964:
WsG-11 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Front Narodowy”; Górki Wschodnie)
25.I.1965:
WsG-11 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Arkona”; Górki Wschodnie)
I.kw.1965: wycofany z eksploatacji i wystawiony na sprzedaż przez likwidatora spółdzielni
.................zakupiony przez
Jerzego Kazimierskiego z Pleniewa
IX.1965:
WsG-11 (Jerzy Kazimierski; Górki Wschodnie)
III.1967:
Łeb-41 (Tomasz Beer; Łeba)
I.1974(?): wymiana dotychczasowego silnika na 4-cyl. silnik Puck B-100, nr silnika 54/86, rok produkcji 1957, moc 100 KM
III.kw.1974: zakupiony przez
Leona Ferrę z Władysłąwowa
IX.1974:
Wła-42 (Leon Ferra; Władysławowo)
IV.1978:
Wła-42 (Waldemar Sylwester; Władysławowo)
XI.1981: rozpoczęcie rozbiórki na opał, po awarii silnika
1982: na prośbę inż.
Henryka Proszowskiego z Warszawy, właściciel zaprzestał rozbiórki i podarował mu kadłub kutra
.................kuter „Wła-91” odholował go do Gdańska
II.poł.80-tych: jacht motorowy
Makler POL-1590
przed 1996: jacht motorowy
Baltic Star POL-3527
.................jacht w latach 80-tych i 90-tych kilkukrotnie zmieniał właścicieli, jednak brak źródeł w celu ich weryfikacji
1996: zakupiony przez
Krzysztofa Wojciecha Dubois i przebudowany na kecz
1998: jacht żaglowy
Baltic Star POL-3527
(Krzysztof Wojciech Dubois; Kołobrzeg)
XI.2014: jacht żaglowy
Baltic Star POL-3527
(Robert Smagoń; Kołobrzeg)
2015: jacht żaglowy
Baltic Star POL-3527
(Robert Smagoń; Gdańsk)
5.X.2016: odznaczony Listem Morskim przez Prezydenta Gdańska
I.poł.2017: jacht żaglowy
Baltic Star POL-3527
(Dom Armatorski POLsail; Gdańsk)
IX.2020: w eksploatacji
- 10) Hel-48 - B. Huras, M. Kulik, F. Necel Kutry rybackie z Helu.jpg (105.27 KiB) Przejrzano 7283 razy
10.)
Hel-48, typ KD-153,
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 11/405/
Stocznia Rybacka w Gdyni
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), nr zlecenia 41/405, nr budowy 11/405, położenie stępki poł.1946, wodowany 1.VII.1948
Stocznia Rybacka w Gdyni, rozpoczęcie prac 25.VIII.1949, ukończony 12.I.1950
PRS 41302, od 1975 -->
PRS 410302; sygnał wywoławczy
SOMQ (odebrany w II. połowie lat 60-ych)
charakterystyka w/g projektu: wyporność konstrukcyjna 31.6 m sześc., 15.32(całk.)/12.86(l.w.)×4.956(całk.)/4.64(l.w.)×1.55(kon.)/1.95(max) m, wysokość wolnej burty 0.75 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik o mocy
............80 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni 62.8 m kw., załoga 4 osoby
charakterystyka w 1950: 15.32(rej.)×4.96×? m, głębokość 1.95 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Vølund M-230, moc 70 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
charakterystyka w I.1959: 23 BRT, 7 NRT; 15.48(rej.)×5.02×? m, głębokość 1.98 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 4-cyl. silnik Puck A-4, nr silnika 34/24, rok produkcji 1956, moc 100 KM, 2 maszty, pomocnicze
............ożaglowanie o powierzchni ok. 60 m kw.
1946: położenie stępki
12.XII.1947: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 60%
25.II.1948:
Morski Instytut Rybacki zawarł umowę ze
Stocznią Rybacką w Gdyni na ukończenie kutra do 30.XI.1948 r.
.................później przesunięty do umowy z dnia 6.III.1948
2.VI.1948: w kadłubowni w
Stoczni Rybackiej w Darłowie, raportowany jako wykończony w 80%
1.VII.1948: wodowany dla
Rybackiej Spółdzielni Pracy „Troć” z siedzibą w Helu
III.kw.1948: przeholowany do
Stoczni Rybackiej w Gdyni w celu dokończenia budowy
25.VIII.1949: rozpoczęcie prac remontowych (nr remontu 599 na zamówienie ZNO 321)
.................prace przy dokończeniu budowy wykazywane były jako remont
12.I.1950: zarejestrowany jako
Hel-48 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Troć”; Hel)
.................w tym dniu nastąpiło zakończenie prac remontowych, które było de facto ukończeniem budowy
21.X.1950:
Hel-48 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Hel)
24.I.1951:
Hel-48 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Rybacka Spółdzielnia Pracy „Jedność Rybacka”; Hel)
2.IV.1951:
Hel-48 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Hel)
1.X.1951:
Gdy-166 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Jedność Rybacka”; Gdynia)
I.poł.1956:
Gdy-166 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
II.poł.50-tych:
Gdy-166 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Jedność Rybacka”; Gdynia)
25.V.1965:
Łeb-51 (Tadeusz Sech i Stefan Hinc; Łeba)
1970: Łeb-51
(Władysław Dzietczyk; Łeba)
15.VII.1973 godz.19.40: na skutek awarii sprzęgła silnika, a następnie zerwania lin kotwicznych przez silny prąd i fale, wszedł na mieliznę brzegową (szyper Władysław Dzietczyk) ok. 5,5 Mm na zach. od portu w Łebie, załogę
.................zdjęli ratownicy ze Stacji Ratownictwa Brzegowego w Łebie
† 16.VII.1973: rozbity przez fale, uznany za stracony
11.)
??? (nazwa nieznana), typ KD-158,
Franz Götz Bootswerft w Rügenwalde/
Stocznia Rybacka w Derłowie (Darłowie), nr budowy 3/405 --> bez numeru budowy
Franz Götz Bootswerft w Rügenwalde, położenie stępki pocz.1945
Stocznia Rybacka w Derłowie (od 7.V.1946: Darłowie), rozpoczęcie odbudowy II.poł.1945, wodowany 1946, ukończony 1947
PRS 41115, od 1975 -->
PRS 410115
charakterystyka w I.1967: 23 BRT, 8 NRT; 15.40(rej.)×4.25×? m, głębokość 2.40 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; 2-cyl. silnik Skandia 262B, rok produkcji 1947, moc 85 KM, 2 maszty
pocz.1945: położenie stępki
przed. III.1945: uszkodzony na pochylni przez wycofujących się Niemców
II.poł.1945: rozpoczęcie odbudowy
1946: wodowany
1947: ukończony
Nazwa Nieznana
przed 1961:
Gdy-80 (Jan i Paweł Szulc; Gdynia)
............UWAGA: możliwe, że oznakę rybacką Gdy-80 otrzymał w II. połowie 1952 roku lub w początkach 1953 roku
przed 1967:
Gdy-80 (Paweł Szulc; Gdynia)
po 1982: nie wykazywany w Rejestrach
Polskiego Rejestru Statków
Źródła:
Archiwum Akt Nowych zespół nr 1633 Ministerstwo Żeglugi w Warszawie
Archiwum Akt Nowych zespół nr 547 Ministerstwo Żeglugi, Generalny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego w Sopocie
Archiwum Państwowe w Gdańsku Oddział w Gdyni zespół nr 123 Morski Urząd Rybacki w Gdyni
Archiwum Państwowe w Gdańsku Oddział w Gdyni zespół nr 129 Gdyńska Stocznia Remontowa w Gdyni
Indeks nazw Polskiego Związku Żeglarskiego 2012
Rejestr 1959 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1959
Rejestr 1960 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1960
Rejestr 1961 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1961
Rejestr 1962 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1962
Rejestr 1965 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1965
Rejestr 1967 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1967
Rejestr 1968 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1968
Rejestr 1969 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1969
Rejestr 1970 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1970
Rejestr 1972 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1972
Rejestr 1974 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1974
Rejestr 1976 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1976
Rejestr 1979 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1979
Rejestr 1980 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1980
Rejestr 1981 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1981
Rejestr 1982 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1982
Rejestr 1985 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1985
Rejestr Jachtów Morskich 1987 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1987
Rejestr Jachtów Morskich 1988 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1988
Rejestr Jachtów Morskich 1989 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1989
Rejestr Jachtów Morskich 1990 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1990
Rejestr Jachtów Morskich 1991 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1991
Rejestr Jachtów Morskich 1992 Polski Rejestr Statków, Gdynia 1992
Rejestr Jachtów Morskich 1993 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1993
Rejestr Jachtów Morskich 1999 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 1999
Rejestr Jachtów Morskich 2000/2001 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2001
Rejestr Jachtów Morskich 2002/2003 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2003
Rejestr Jachtów Morskich 2004/2005 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2005
Rejestr Jachtów Morskich 2006/2007 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2007
Rejestr Jachtów Morskich 2008/2009 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2009
Rejestr Jachtów Morskich 2013 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2013
Rejestr Jachtów Morskich 2015 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2015
Rejestr Jachtów Morskich 2016 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2016
Rejestr Jachtów Morskich 2017 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2017
Rejestr Jachtów Morskich 2020 Polski Rejestr Statków, Gdańsk 2020
Blady Wiesław Polska Flota Rybacka w latach 1921-2001 Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002, ISBN 83-908885-9-9
Huras Bohdan, Kuklik Mirosław, Necel Franciszek Kutry rybackie z Helu Wydawnictwo REGION Jarosław Ellwart, Gdynia 2019, ISBN 978-83-7591-648-5
Huras Bohdan, Necel Franciszek Rybacka flota Władysławowa Pomorska Oficyna Wydawniczo-Reklamowa „PORTA MARE”, Gdańsk 2015, ISBN 978-83-62022-87-8
Kula Henryk Granica morska PRL 1945-1950 Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 1979, ISBN 83-11-06331-1
Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom III Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2006, ISBN 83-922007-9-9
Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2 Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Soroka Marek Polskie Okręty Wojenne 1945-1980, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze Wydawnictwo Morskie, Gdańsk 1986
Zientara Wojciech Spis polskich jachtów morskich (stan na 2020.09.29)
Biela Stanisław KP-63 - zapomniany okręt WOP opublikowany w
Okręty Wojenne 2/2020 (160) Wydawnictwo Okręty Wojenne ISSN 0137-2823
Kuczkowski Wojciech Jesienny upojny opublikowany w
Morze 12 (770)/1998 Korporacja Tigor S.A. ISSN 1231-014X
Kula Henryk Okręty pogranicza - powstanie i rozwój 1946-1971 opublikowany w
Nautologia 4/1993
viewtopic.php?f=18&t=7326
viewtopic.php?f=18&t=7102
http://www.polsail.org/pl/index.php
https://pl.wikipedia.org/wiki/SY_Baltic_Star