Chińczycy mają się dobrze ... nieco wcześniej
: 2007-08-19, 14:57
Tak sobie przeglądam The Chinese steam navy Wrighta i poza poruszanymi już tu kwestiami krążowników zamawianych w A-W (ogólnie Chińczycy dziwnie pojmowali pojęcie krążownika) trafiłem tam na taką informację:
W 1929 adm. Tu Hsi-kwei ruszył z misją handlową do Japonii, USA i Europy, by zorientować się co tu można kupić.
W 10-1929 rozmawiał z Vickersem odnośnie kwestii budowy krążownika 6'000 ts / 30 kts uzbrojonego w 203-ki (koszt 1,5 funtów, czas budowy 24 miesiące). Sprawa stanęła wskutek zablokowania przez Foreign Office ze względu na potencjalne problemy z chińskimi finansami.
Jakby nie patrzeć Chińczycy potrafili być uparci - bo taki okręt to nic innego jak powtórka zamówionego w 11-1913 w CNT Montfalcone krążownika (4'900 t / 28 kts; 4x203, 12x120).
--------------------------------------
Dalej wg. JFS z 1931 zaplanowali budowę 3 krążowników w Japonii, 4 DD w Wlk. Brytanii i 2 SS w Niemczech (sic).
No to zamówili sobie w Japonii dwa krążowniki Ning Hai i Ping Hai - 2'450-2'526 t (co ciekawe Chatham podaje iż wyp. standartowa wynosiła 1'900 ts), 6x140 (3xII), prawie bez pancerza
No i napęd:
Ning - 23 kts jako efekt napędzania go ... 4-ma kotłami na węgiel i ... 3-ma maszynami parowymi - w sumie 10'150 IHP
Ping - 21 kts - 4 lub 5 kotłów na węgiel i 2-e maszyny parowe - w sumie 7'000 IHP
No i budowa - o ile Ninga zaczęta na początku 1931, zwodowano w 10-1931 i skończono w 07-1932, to Ping był robiony po francusku - 01-1931/09-1935/początek 1937.
-----------------------------------------
I dalej - wg. Wrighta w 1936 Niemcy (obok dostawy 2-óch SS typu II i 3 MTB) sugerowali możliwość dostawy krążownika - wg. Chathama ... Emdena
W 1929 adm. Tu Hsi-kwei ruszył z misją handlową do Japonii, USA i Europy, by zorientować się co tu można kupić.
W 10-1929 rozmawiał z Vickersem odnośnie kwestii budowy krążownika 6'000 ts / 30 kts uzbrojonego w 203-ki (koszt 1,5 funtów, czas budowy 24 miesiące). Sprawa stanęła wskutek zablokowania przez Foreign Office ze względu na potencjalne problemy z chińskimi finansami.
Jakby nie patrzeć Chińczycy potrafili być uparci - bo taki okręt to nic innego jak powtórka zamówionego w 11-1913 w CNT Montfalcone krążownika (4'900 t / 28 kts; 4x203, 12x120).
--------------------------------------
Dalej wg. JFS z 1931 zaplanowali budowę 3 krążowników w Japonii, 4 DD w Wlk. Brytanii i 2 SS w Niemczech (sic).
No to zamówili sobie w Japonii dwa krążowniki Ning Hai i Ping Hai - 2'450-2'526 t (co ciekawe Chatham podaje iż wyp. standartowa wynosiła 1'900 ts), 6x140 (3xII), prawie bez pancerza
No i napęd:
Ning - 23 kts jako efekt napędzania go ... 4-ma kotłami na węgiel i ... 3-ma maszynami parowymi - w sumie 10'150 IHP
Ping - 21 kts - 4 lub 5 kotłów na węgiel i 2-e maszyny parowe - w sumie 7'000 IHP
No i budowa - o ile Ninga zaczęta na początku 1931, zwodowano w 10-1931 i skończono w 07-1932, to Ping był robiony po francusku - 01-1931/09-1935/początek 1937.
-----------------------------------------
I dalej - wg. Wrighta w 1936 Niemcy (obok dostawy 2-óch SS typu II i 3 MTB) sugerowali możliwość dostawy krążownika - wg. Chathama ... Emdena