Nurtuje mnie od pewnego czasu o ile może się 'wygiąć' współczesny statek transportowy - zbiornikowiec, drobnicowiec lub kontenerowiec.
Spotkałem się z wartością 33 cm (na sródokręciu) - konkretnie dla zbiornikowca o długości całkowitej 297 m. Mogą więcej bez uszkodzeń strukturarnych?
Ewentualnie hogging, dla jednostek pływających jak wyżej.
(Drewniane żaglowce, w szczególności wojenne pomijam, te potrafią się wygiać spokojnie o 100 cm przy 50 m długości na linii wodnej. )
Sagging dla wspólczesnych statków
Sagging dla wspólczesnych statków
Na moim statku od tego "gięcia się" to są problemy z kablami w torach na śródokręciu. Źle położyli.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak
Sagging dla wspólczesnych statków
To ciągle ten gazowiec na dalekiej północy, tak? Ile musi się ugiąć aby były problemy z przewodami?
...
Sagging dla wspólczesnych statków
Nikt chyba pomiarów nie robił ale efekty widać. Teraz będzie stocznia i będą te tory modyfikować.
Gdy pracowałem na VLCC to gdy się spojrzało wzdłuż pokładu można było łatwo zauważyć jak statek się wygina na fali.
Gdy pracowałem na VLCC to gdy się spojrzało wzdłuż pokładu można było łatwo zauważyć jak statek się wygina na fali.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak