Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Bez znaczenia. Zero zawinięć do Elbląga oznacza, że 100% tych przejść to albo rejsy turystyczne ("żeby przekop zobaczyć") albo techniczne związane z pracami wykończeniowymi inwestycji.

Coś jeszcze wytłumaczyć ?
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

:-D
Tadeusz Klimczyk pisze: 2022-10-18, 22:30 Bez znaczeni
Ano. Specjalista. Dostałeś proste pytanie. W odpowiedzi prostacka odpowiedź
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Wszystko jest prostackie jak się faktów do kupy nie potrafi pozbierać. Ignorancję zaklajstrujesz buractwem i myślisz, że nie widać.
Dobra Zmiana
Posty: 72
Rejestracja: 2022-10-17, 11:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Dobra Zmiana »

AdrianM pisze:
Peperon pisze: 2022-10-18, 21:47 Skoro sędziowie wymienionych instytucji musieli składać papiery do prezydenta o możliwość dalszej pracy, to w jaki sposób ta para 67-latków przeszła, jako nowi sędziowie ?
Bo złożyli papiery.
Coś jeszcze?
Tak, kiedy i przez kogo ?
[/quote]

Zaciekawił mnie ten wątek. Sprawdziłem zapis ustawowy, brzmi tak:
§ 1.
Sędzia Sądu Najwyższego przechodzi w stan spoczynku z dniem ukończenia 65. roku życia.

I ja ten zapis rozumiem tak, że dotyczy kogoś, kto został sędzią będąc młodszym. Skoro został nominowany, wybrany i zaprzysiężony mając już więcej lat niż 65, to jego ten artykuł nie dotyczy. Czyli pociągną do końca kadencji.

Dodano po 10 minutach 35 sekundach:
AdrianM pisze: :-D
Tadeusz Klimczyk pisze: 2022-10-18, 22:30 Bez znaczeni
Ano. Specjalista. Dostałeś proste pytanie. W odpowiedzi prostacka odpowiedź
Doskonała metoda na zyskiwanie fanów, AdrianM-ie, brawo! Pytanie o ilość żaglówek miało oczywiście głęboki sens? 8)
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Podpuściłem Adrianka tą "dużą przeprawą", wiedziałem, że się da nabrać na wizję barek pełnych towarów. No i dał się w kozi róg zapędzić. On jest czasami wprost uroczy, taki prosty w obsłudze.
AdrianM
Posty: 2823
Rejestracja: 2018-03-14, 18:34

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: AdrianM »

Tadeusz Klimczyk pisze: 2022-10-18, 22:42 Wszystko jest prostackie jak się faktów do kupy nie potrafi pozbierać. Ignorancję zaklajstrujesz buractwem i myślisz, że nie widać.
Buraku, specjalistów od siedmiu boleści. Oczywiście, że pływają i większe statki, bo potrzeba pogłębić tor wodny do Elbląga. Codziennie można sobie sprawdzać co i gdzie pływa. A co do przyszłości portu to sprawy idą w dobrym kierunku, tylko potrzeba dokończyć kolejne etapy inwestycji
Szefowie elbląskiego portu zaznaczają jednocześnie, że procentowy udział w handlu z Kaliningradem zmieni się po dokończeniu budowy nowej drogi wodnej przez kanał na Mierzei Wiślanej.

- Podpisaliśmy już umowę z duńskim portem Vordingborg, skąd sprowadzać będziemy m.in. nawozy, produkty rolne i drzewne, materiały budowlane - wylicza Zgliński. - Kontraktujemy kolejnych dostawców. Jestem właśnie po spotkaniu z przedstawicielami agencji celnej i agencji morskiej, przygotowujemy magazyn pod nowe towary - dodaje.
https://elblag.wyborcza.pl/elblag/7,180 ... j-niz.html

Miałem nadzieję, że chociaż wybiórczo tępakom czytają, a tu chyba jednak leci 24h jedynie TVN
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Tak tak Misiu.... W Twoim peerelowskim bajkowym świecie ładunki kontraktują porty. Na podobnej zasadziej jak lotniczy ruch pasażerski powstaje na skutek kontraktów między lotniskami. A pasażerowie autobusów pojawiają się w drodze umów między dworcami PKS.....

Dlatego tak łatwo przyjmujesz te wszystkie bajki bo pojęcia nie masz.
Dobra Zmiana
Posty: 72
Rejestracja: 2022-10-17, 11:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Dobra Zmiana »

[/quote]

https://elblag.wyborcza.pl/elblag/7,180 ... j-niz.html

Miałem nadzieję, że chociaż wybiórczo tępakom czytają, a tu chyba jednak leci 24h jedynie TVN
[/quote]

To ostatnie zdanie wprost poraża poprawnością składniową, gramatyczną i logiczną - punktujesz, AdrianM-ie, punktujesz! :roll:
Tadeusz Klimczyk pisze: Tak tak Misiu.... W Twoim peerelowskim bajkowym świecie ładunki kontraktują porty. Na podobnej zasadziej jak lotniczy ruch pasażerski powstaje na skutek kontraktów między lotniskami. A pasażerowie autobusów pojawiają się w drodze umów między dworcami PKS.....
Tutaj byłbym ostrożny, bo "porty" dadzą się obronić jako skrót myślowy, w przeciwieństwie do wielu lotnisk i raczej wszystkich dworców PKS.
Sprawdziłem hasło "Vordingborg" i znalazłem takie coś:
https://www.gospodarkamorska.pl/port-vo ... -e60-64244
Na szybko przychodzi mi do głowy, że po obu stronach jest coś robione "na siłę". Ewentualnie jakiś komentarz, panie Tadeuszu?
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Na siłę tego Misia mamy tylko po naszej stronie. Vordingborg został zamknięty w 1990 roku tak jak wiele małych portów w Europie. Z braku tzw. ciągów ładunkowych. Dania jest dużym eksporterem produktów rolniczych, importuje za to pasze i nawozy. Wytypowano ten port do obsługi tego typu ładunków, pogłębiono tor wodny do ponad 10 m, zbudowano nowe nabrzeża i sprzęt przeładunkowy do materiałów sypkich. Dzisiaj to chyba największy duński port obsługujący zboże. Dodatkowo w związku z budową gigantycznego Storstrøm Bridge przystosowano port pod przeładunki elementów konstrukcyjnych tej ponadczasowej inwestycji. Tak więc tu jest wszystko z sensem i biznes planem. A nie bo jakiś dziadek coś na wiecu wyborczym w Elblagu obiecał.To jest świat Adrianów, wszystko na emocjach, bez planu i pomysłu.

Moim zdaniem wspólpraca Duńczyków z Elblągiem będzie raczej dotyczyła doświadczeń w zdobywaniu unijnych funduszy i korzystaniu z róznych ekologicznych rozwiązań budowlanych. Zawsze dobrze pytać tych, co już zdobyli doświadczenie.
Uprzedzając pytanie - eksport zboża przez Elbląg do Danii i na duże statki - nonsens ekonomiczny, tym bardziej, że Rów Jarosława nie daje możliwości wchodzenia na Zalew większych jednostek. No i trzeba by zbudować stację przeładunkową z kolei. Obok w Gdyni i w Gdańsku zrobi się to taniej, infrastruktura jest, duże statki wchodzą bez problemu. Każdy przeładunek podraża koszty.

Oczywiście z czasem Elbląg może dostać jakieś dodatkowe przeładunki pełnomorskie. Ale to będzie nisza.
Dobra Zmiana
Posty: 72
Rejestracja: 2022-10-17, 11:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Dobra Zmiana »

OK, mam jasność. Szybkość reakcji - efekt "łau", dzięki! :brawo:
Piotr S.
Posty: 2327
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Tadeusz Klimczyk pisze: Bez znaczenia. Zero zawinięć do Elbląga oznacza, że 100% tych przejść to albo rejsy turystyczne ("żeby przekop zobaczyć") albo techniczne związane z pracami wykończeniowymi inwestycji.

Coś jeszcze wytłumaczyć ?
Brawo mistrzuniu jeszcze raz brawo za głoszenie PO-lszewickiej propagandy , ale co tam, mam dziś dobry humor takim jak tobie i tym PO-dobnym pokaże i udowodnię co jest przyczyną tych braku zawinięć do Elbląga oczywiście ty i tobie POdobni nawet nie wiecie lub nie chcecie wiedzieć jest aktualnie realizowane jest coś takiego jak II etap przekopu specjalnie dla ciebie dołączam film gdzie już na stronie startowej widać jak byk ,że od kilku tygodni przed mostem pontonowym w Nowakowie po wbiciu Larsenów stary tor wodny jest mocno przewężony a wraz z pontonami i sprzętem montażowym , które pracują przy montażach oczepów na Larsenach praktycznie nie ma możliwości swobodnej żeglugi do Elbląga .


Film prawdy dla T. Klimczyka który już na wstępie obala jego kłamstwa .
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Jeśli z tych 300 przejść choć jedno weszło do Elbląga to udowodnij to. A jak nie to siedź cicho bo dorośli rozmawiają.
Dobra Zmiana
Posty: 72
Rejestracja: 2022-10-17, 11:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Dobra Zmiana »

Zaraz, zaraz - przecież zero zawinięć to zero zawinięć, niezależnie od przyczyny. Na poprzedniej stronie podane zostały liczby obrazujące ruch i nikt nie zaprzeczał, że są nieprawdziwe. Chodziło o kontekst - liczby miały ilustrować ruch i tym samym sugerować, że mamy prawie Kanał Sueski i to zero było tylko w kontrze.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1187
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Muszę Ci coś podpowiedzieć jako nowemu. Piotr S to naczelny idelog PiS na tym forum. Wkleja tutaj bez przerwy materiały o Platformie, których zwykle nie rozumie. Zresztą jak widzisz ze zrozumieniem tekstu pisanego podzielonego na kilka postów jest u niego słabo. Ale nigdy nie odpowiada na żadną krytykę, jest takim białkowym partyjnym botem.
Dobra Zmiana
Posty: 72
Rejestracja: 2022-10-17, 11:56

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Dobra Zmiana »

Sorry, bez obrazy - ta podpowiedź trochę protekcjonalnie mi zabrzmiała. Przecież czytać umiem, a skoro "PO-lszewicka" i "PO-dobnym", to sprawa jasna, kolejny "poPISowy" strzał w wojnie polsko-polskiej... :roll:
Piotr S.
Posty: 2327
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Kanał przez Mierzeję Wiślaną.

Post autor: Piotr S. »

Dobra Zmiana pisze: Zaraz, zaraz - przecież zero zawinięć to zero zawinięć, niezależnie od przyczyny.
Wytłumacz to Klimczykowi bo to on to napisał on nawet nie wie ,ze jest cos takiego jak II etap przekopu a o III już nie wspominam . on ma awersje na temat morskich projektów i inwestycji PiSu podczas gdy jego POlityczni pupile zawsze odwróceni byli dupą do morza a za gospodarkę morską uchodzą u nich wczasy nad morzem .
ODPOWIEDZ