Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?
KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.
Pozdrowienia
Ch.
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?
KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.
Pozdrowienia
Ch.
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
W pierwszych trzech rocznikach PRS-u (1959-1961) rodzina Walkows z Helu jest posiadaczem kutra HEL-73 (zbud. w 1935 w Gdańsku), ozn. HEL-86 pojawia się dopiero w 1960 roku jako kuter "Kogi" (typ K-15/R, nr bud. KS-235).CHRIS pisze:Dziekuje Chemik
A jak to wyglada dla wspomnianego HEL 86?
KSP tom 4 posiadam takze do '39 nie ma wiekszego problemu natomiast po '45 juz wiecej.
Pozdrowienia
Ch.
Może to ten którego szukasz?
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Powinno być PRS 410096.Chemik pisze:3) Rekin Kuź 17 (MIR 22) ... PRS 410093
Natomiast numer 410093 miał MIR 39 (i tak jest w spisie).
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Witam wszystkich. Będąc w Helu zrobiłem zdjęcie kutra. Zbudowany został w 1946 roku.Mam do Was pytanie jaki to typ?
- Załączniki
-
- Obraz 164.jpg (339.2 KiB) Przejrzano 17730 razy
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Cpt Morgan w/g Rejestru Jachtów Morskich z 2008/2009, został zbudowany w Danii (przez Jens Larsen & Sonner) w 1947 roku, w związku z tym nie należał do żadnego z typów budowanych w Polsce, a takowe są tu przez nas opisywane.
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.
Czytając ostatnio "Polską flotę rybacką...." Wiesława Bladego, natknąłem się na informację, że w 1939 jeden z kutrów MIR-20 zarejestrowany był jako GDY 9.
Zajmuję się genealogią rodziny i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z szanownych forumowiczów nie potrafiłby prześledzić zmian własności tego kutra.
Chodzi mi szczególnie o lata przedwojenne. Wiem, że podczas wojny pradziadek łowił na GOT 9, a przed wojną, chyba jeszcze przed rokiem 34 na GDY 49, potem nie jest to już pewne, ale pada też numer GDY 9.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam
Michał Konkel
Czytając ostatnio "Polską flotę rybacką...." Wiesława Bladego, natknąłem się na informację, że w 1939 jeden z kutrów MIR-20 zarejestrowany był jako GDY 9.
Zajmuję się genealogią rodziny i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z szanownych forumowiczów nie potrafiłby prześledzić zmian własności tego kutra.
Chodzi mi szczególnie o lata przedwojenne. Wiem, że podczas wojny pradziadek łowił na GOT 9, a przed wojną, chyba jeszcze przed rokiem 34 na GDY 49, potem nie jest to już pewne, ale pada też numer GDY 9.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
Pozdrawiam
Michał Konkel
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
GDY 9
1923 - zbudowany przez F. Ledkego dla Pawła Fichta.
1933 - wykazany jako GDY 49, własność Jana Konkola i Pawła Fichta.
1936 - nadano oznakę rybacką GDY 9, właściciele j.w. Prawdopodobnie oznaczało to, że większościowym właścicielem został Jan Konkol, gdyż do niego był przypisany numer GDY 9.
10.1939 - nadano oznakę GOT 9.
01.1945 - wcielony do Kriegsmarine z oznaczeniem D62G, jako jednostka do obsługi balonów.
03.1945 - pod koniec miesiąca odszedł do Lubeki z uciekinierami. Po wojnie użytkowany jako kuter rybacki z oznaczeniem LUF 149.
16.04.1946 - odszedł do Polski, kierowany przez Pawła Fichta; 20.04 przybył do kraju.
05.1946 - zarejestrowany jako GDY 78, użytkownicy Jak Konkel i Paweł Ficht.
03.1954 - odkupiony przez Szczepana Kaczora. Nr rejestru PRS: 410348.
08.1961 - przerejestrowany do Gdańska, ZAG 33, właściciel Marian Wiński.
04.1965 - przerejestrowany do Łeby, ŁEB 116. Dalsze losy nieznane.
Natomiast powojenny GDY 9 to faktycznie kuter typu MIR-20 - HENRYK / GDY 95.
W 1946 został z numerem GDY 9 zarejestrowany przez Anastazego Konkola.
1923 - zbudowany przez F. Ledkego dla Pawła Fichta.
1933 - wykazany jako GDY 49, własność Jana Konkola i Pawła Fichta.
1936 - nadano oznakę rybacką GDY 9, właściciele j.w. Prawdopodobnie oznaczało to, że większościowym właścicielem został Jan Konkol, gdyż do niego był przypisany numer GDY 9.
10.1939 - nadano oznakę GOT 9.
01.1945 - wcielony do Kriegsmarine z oznaczeniem D62G, jako jednostka do obsługi balonów.
03.1945 - pod koniec miesiąca odszedł do Lubeki z uciekinierami. Po wojnie użytkowany jako kuter rybacki z oznaczeniem LUF 149.
16.04.1946 - odszedł do Polski, kierowany przez Pawła Fichta; 20.04 przybył do kraju.
05.1946 - zarejestrowany jako GDY 78, użytkownicy Jak Konkel i Paweł Ficht.
03.1954 - odkupiony przez Szczepana Kaczora. Nr rejestru PRS: 410348.
08.1961 - przerejestrowany do Gdańska, ZAG 33, właściciel Marian Wiński.
04.1965 - przerejestrowany do Łeby, ŁEB 116. Dalsze losy nieznane.
Natomiast powojenny GDY 9 to faktycznie kuter typu MIR-20 - HENRYK / GDY 95.
W 1946 został z numerem GDY 9 zarejestrowany przez Anastazego Konkola.
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Z rejestrow Lubeki znalazlem dwa kutry zbudowane w Gdyni
rejestr opracowany przez Hans Jürgen Abert
# -nr. rejstru morskiego Lubeki
#860 ms EMMA DRFH (Fischcutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 64/21
13 , 73-4 ,85-1 , 90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(30.6.1941) "Emma" K. A. Johannsen, Travemüinde , wurde angekauft.
(12. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.
#881 ms HEDI DRFK (Fischkutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 65/22
13 , 70-4 ,88-1 ,90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(19.8.1941) "Hedi" W. Johannsen, Travemünde , wurde angekauft.
(5. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.
rejestr opracowany przez Hans Jürgen Abert
# -nr. rejstru morskiego Lubeki
#860 ms EMMA DRFH (Fischcutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 64/21
13 , 73-4 ,85-1 , 90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(30.6.1941) "Emma" K. A. Johannsen, Travemüinde , wurde angekauft.
(12. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.
#881 ms HEDI DRFK (Fischkutter)
1939 in Gotenhafen erbaut
23/8 65/22
13 , 70-4 ,88-1 ,90 m
1 Motor nicht bekannt etwa 80-90
nicht bekannt etwa 3
(19.8.1941) "Hedi" W. Johannsen, Travemünde , wurde angekauft.
(5. 5.1952) gelöscht , da an den Feind abgeliefert
Verbleib nicht bekannt.
Ostatnio zmieniony 2013-10-03, 23:47 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Serdecznie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Na szczęście chyba nie było między nimi szczególnej wrogości co do stanu posiadania kutra, ponieważ byli szwagrami.
Pozdrawiam
Michał
Na szczęście chyba nie było między nimi szczególnej wrogości co do stanu posiadania kutra, ponieważ byli szwagrami.
Pozdrawiam
Michał
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Przeglądając ten wątek znalazłem pewne nieścisłości.
W rejestrach PRS z lat 1967-1972 KOŁ-85 ma numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund M-240, 100 KM, nr 2674.
W rejestrze 1962 nie występuje ani DICKSON, ani KOŁ-85, rejestrów 1963-66 nie mam.
W rejestrach PRS z lat 1959-1961 DICKSON ma sygnał wywoławczy SOCK, numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund, 80 KM, nr 2540.44) Koł-26? (PRS 41289 --> PRS 410289) (SNHN; St. Rybacka w Gdyni, nr budowy 51/402, typ KG-150, rozp. 1947, odebr. 29.XI.1947; silnik Völund, nr silnika 17891, 70/80 KM) (właściciel: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, użytkownik: Józef Myślisz) --> przed IX.1948 Arka 26 Koł-26 (Arka) --> pocz. 1950 Dar-47 (Barka --> 1.I.1952Kuter) --> po II.1952 Dar-11 (Kuter) --> przed 1956 kuter hydrograficzy Dickson (Zarząd Portu Szczecin --> po 1955 SUM) --> 1960? Koł-85 --> Dzi-10 --> Hel-38 --> dalsze losy?
W rejestrach PRS z lat 1967-1972 KOŁ-85 ma numer PRS 41119 i silnik 2-cyl. Völund M-240, 100 KM, nr 2674.
W rejestrze 1962 nie występuje ani DICKSON, ani KOŁ-85, rejestrów 1963-66 nie mam.
Jacht OLIVER ex KOŁ-91 występuje w rejestrze jachtów PRS 1993 (i tylko w tym) z numerem 631554, w indeksie nazw PZŻ ma numer POL-2257.54) Belona 1 Dzi-60 (PRS 41186 --> PRS 410186) ..... 1982 Stanisław Kurdziel) --> ???1987 jacht żaglowy s/y Oliver??? --> przebudowa nie zrealizowana ????
UWAGA: przebudowa na jacht żaglowy oficjalnie nie potwierdzona
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
I jeszcze:
jacht BONAWENTURA - Zakupiony w 2010 r. przez Barbarę Staniewicz-Zalewską i Daniela Zalewskiego. Przeszedł generalny remont w 2013 r. W eksploatacji (1.15)
PS. Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
jacht BONAWENTURA - Zakupiony w 2010 r. przez Barbarę Staniewicz-Zalewską i Daniela Zalewskiego. Przeszedł generalny remont w 2013 r. W eksploatacji (1.15)
PS. Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
- stara zientara
- Posty: 169
- Rejestracja: 2010-04-27, 13:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Nie znałem tej strony
Ale...
Oliver - sprawdź w rejestrze jachtów PRS 1993.
Bonawentura - informacja o zmianie właściciela i remoncie jest od nowej właścicielki (z forum.zegluj.net)
Ale...
Oliver - sprawdź w rejestrze jachtów PRS 1993.
Bonawentura - informacja o zmianie właściciela i remoncie jest od nowej właścicielki (z forum.zegluj.net)
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
zapomniałem napisać, że zmiana numeracji na 6-cyfrową nastąpiła w Rejestrach PRS-u z roku 1975stara zientara pisze:Numery PRS są 5-cyfrowe jeszcze w Rejestrze 1972, więc parę w/wym kutrów nie miało 6-cyfrowych (choć tak jest w spisie).
Dzięki za uzupełnienia!!!
Re: Kutry MIR-20, MIR-20a i KS-150
Witam.W żadnym wykazie nie widać kutra Gdy- 4. Zbudowany prawdopodobnie w latach 20 i przetrwał wojnę. Gdzie mogę go znaleźć?