KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:Wkrótce umieszczę tu życiorysy katamaranów. Może ktoś coś doda sprostuje.
Wstrzymaj się z życiorysami, jestem już w połowie drogi (ubiegłeś mnie z tematem), do jutra do 12-tej powinienem zamieścić listę katamaranów z ich losami wraz z fotkami. Będzie ci łatwiej prostować to co ja "wypocę". Po co się dublować. :-)
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Szmaragd fot. Andrzej Patro.jpg
Szmaragd fot. Andrzej Patro.jpg (294.79 KiB) Przejrzano 12293 razy
Dobrze ! puszczę tylko "SZMARAGDA" tak dla wzoru.

"SZMARAGD"

TYP STATKU: katamaran pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 08.1980r.;Stocznia "Wisła" w Gdańsku.
NR. BUD: KP2/1
POJEMNOŚĆ:
brutto-654 RT;netto-373 RT
WYMIARY:
długość-37.60 m ,szerokość- 11.88 m, zanurzenie- 2.60 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki spalinowe;typ:6AL25;6 cylindrowe; producent: Zakłady Przemysłu Mechanicznego
„H.Cegielski",Poznań.1980r.;moc:1140 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:13 węzłów;PASAŻEROWIE:520 osób obecnie 450 osób.:ZAŁOGA:6 do 9 ludzi

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1980.VIII.14:SZMARAGD - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk
1983: SZMARAGD - dzierżawiony przez armatora francuskiego Navigascogne, Bayonn na trasie Bayonne-San Sebastian.
1984: SZMARAGD - w kraju.
1986: MONTENEGRO EXPRESS - dzierżawiony przez Montenegrotourist, Budva.
- pływał na trasie Budva-Dubrownik.
1987.X:SZMARAGD - w kraju.
1988: SZMARAGD - w czarterze szwedzkiego armatora [Klan] na linii Kopenhaga-Malmo.
1991: RUBIN - zmiana nazwy i powrót do Gdańska.
1994: RUBIN - dzierżawiony przez Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Ltd., Gdańsk.
1996.VII.01: RUBIN - P.U.M.Żegluga Ltd.Spółka z.o.o., Gdańsk.
1996.X: RUBIN - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z.o.o., Gdańsk.
2001.V: RUBIN - Żegluga Gdańska. Sp. z.o.o., Gdańsk
2012: - w eksploatacji.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

Daleko mi do Twojej wiedzy o "Białej Flocie", post o Szmaragdzie mnie zdruzgotał, jak mało wiem :cry:

1) Szmaragd (IMO 7909920/PRS 120028) (SQMV; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/1, uk. VIII.1980, podn. band. 14.VIII.1980; 654 BRT, 373 NRT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1983 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Navigascogne --> 1984 Żegluga Gdańska) --> 1986 Montenegro Express (właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Nontenegrotourist) --> X.1987 Szmaragd (Żegluga Gdańska --> 1988 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: Klan) --> 1991 Rubin (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Autor: Andrzej Patro via Waldemar Danielewicz
Autor: Andrzej Patro via Waldemar Danielewicz
Montenegro Express(1).jpg (75.04 KiB) Przejrzano 12278 razy
Rubin w czarterze firmy Klan?<br />Źródło: http://shipspotting.com
Rubin w czarterze firmy Klan?
Źródło: http://shipspotting.com
Rubin(2).jpg (97.86 KiB) Przejrzano 12278 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Rubin(1).jpg (105.51 KiB) Przejrzano 12279 razy
2) Opal (IMO 7911272/PRS 120031) (SQNA; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/2, uk. VI.1981; 654 BRT, 373 NRT; 35,78×11,55×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Opal(1).jpg
Opal(1).jpg (65.92 KiB) Przejrzano 12278 razy
&quot;Opal&quot; w czarterze na Wyspach Kanaryjskich. <br />Źródło: http://shipspotting.com
"Opal" w czarterze na Wyspach Kanaryjskich.
Źródło: http://shipspotting.com
Opal(2).jpg (73.94 KiB) Przejrzano 12278 razy
Autor Ryszard Łakomski
Autor Ryszard Łakomski
Opal(3).jpg (58.3 KiB) Przejrzano 12278 razy
3) Szafir (IMO 7911284/PRS 120032) (SPG2190; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/3, uk. XII.1981; 654 BRT, 373 NRT; 35,79×11,85×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska --> 1994 właściciel: Żegluga Gdańska; operator: PUM Żegluga --> 1.VII.1996 PUM Żegluga --> X.1996 PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> 2005 rosyjski Sapfir (Сапфир) (????) --> nadal w służbie
Źródło: http//fow.pl
Źródło: http//fow.pl
Sapfir(1).jpg (86.07 KiB) Przejrzano 12278 razy
4) sowiecki --> 1992 gruziński Iveriya (Иверия) (IMO 7911296/PRS 100790) (UPIT; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/4, uk.29.XII.1983; 654 BRT, 373 NRT, 50 DWT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Georgian Shipping Co.) --> 2002 ukraiński Globus (Глобус) (UBZI; 608 GT, 83 DWT) (Kovalevskiy Institute Sevastopol) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Globus(1).jpg (120.13 KiB) Przejrzano 12278 razy
5) Nefryt (IMO 7911301/PRS 100791) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/5, uk. IX.1984; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 35,78×11,85×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska - nie odebrany) --> przed ukończeniem sprzedany do Związku Sowieckiego --> sowiecki (od 1992 ukraiński) Akhtiar (Ахтяр) (UKES) (Georgian Shipping Co.) --> 1995 st. vincent (od ???? panamski; od 2005 niemiecki) Ute ( Oder-Haff-Seetouristik & Reederei Peters) --> 2007 Onyx (SNTK) (Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Ute(1).jpg (100.81 KiB) Przejrzano 12278 razy
Onyx(1).jpg
Onyx(1).jpg (104.9 KiB) Przejrzano 12278 razy
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

6) sowiecki (od 1992 ukraiński) Khadzhibey (Хаджибей) (IMO 8411097) (UUEN; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/6, uk. VI.1985; 654 BRT, 373 NRT, 63 DWT; 35,78×11,88×2,60m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Blach Sea Shipping Co. --> Odessa Commercial Port) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Khadzhibey(1).jpg (96.83 KiB) Przejrzano 12278 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Khadzhibey(2).jpg (76.47 KiB) Przejrzano 12278 razy
7) sowiecki Annon Lakht (Аннон Лахт) (IMO 8418708) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/7, uk. IX.1986; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 35,78×11,88×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Estonian Shipping Co. --> 1992 Eesti Merelaevandus A.s.) --> 1992 planowana przebudowa na statek ratowniczy nie doszła do skutku --> 1992 estoński (1993 maltański, od ???? panamski) Liivi Laht (Estonian Livesaving Committee --> 1993 Oder-Haff-Seetouristik & Reederei Peters) --> 2007 Jantar (PRS ??????) (SPS2512) (Kołobrzeska Żegluga Pasażerska) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Liivi Laht(1).jpg (103.82 KiB) Przejrzano 12278 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
Jantar(1).jpg (82.45 KiB) Przejrzano 12278 razy
8 ) sowiecki (od 1992 rosyjski) Dagomys (Дагомыс) (IMO 8418710/PRS 100804) (UROB --> UBUJ; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/8, uk. IX.1986; 654 BRT, 373 NRT, 80 DWT; 35,78×11,85×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/D, 1140 KM; 13 w) (Novorossiisk Shipping Co.) --> nadal w służbie
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
dagomys(1).jpg (126.25 KiB) Przejrzano 12278 razy
Źródło: http://shipspotting.com
Źródło: http://shipspotting.com
dagomys(2).jpg (55.79 KiB) Przejrzano 12278 razy
9) sowiecki (1992 rosyjski) Gelendzhik (Геленджик) (IMO 8805949/PRS 100865) (UGWG; Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/9, uk. IV.1988; 654 BRT, 373 NRT, 80 DWT; 35,78×11,50×2,70m; sil. HCP-Sulzer 6AL20D, 1140 KM; 13 w) (Novorossiisk Shipping Co.) --> 1997 Agat (SPG2526) (PUM Żegluga Gdańska --> V.2001 Żegluga Gdańska Sp. z o.o.) --> nadal w służbie
Autor Adam Woźniczka via http://shipspotting.com
Autor Adam Woźniczka via http://shipspotting.com
Agat(1).jpg (160.23 KiB) Przejrzano 12278 razy
Agat(2).jpg
Agat(2).jpg (70.17 KiB) Przejrzano 12278 razy
Agat(3).jpg
Agat(3).jpg (91.59 KiB) Przejrzano 12278 razy
10) Rubin (IMO 8812019/PRS 100791) (Stocznia „Wisła”, Gdańsk, nr budowy KP-2/10, uk. I.1994; 654 BRT, 373 NRT, 83 DWT; 33,00×11,80×?m; sil. HCP-Sulzer 6AL20/24, 1140 KM; 13 w) (Żegluga Gdańska - nie odebrany) --> armator zrezygnował z odbioru statku --> 1994 nigeryjski Odoragushin --> gambijski Gambi Bolong --> nadal w służbie
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Statki śródlądowe

Post autor: RyszardL »

W.Danielewicz pisze:Chciałem powrócić jeszcze do statków typu KP-2. Wprawdzie są to statki żeglugi przybrzeżnej i raczej powinny zniknąć z tematu Statki śródlądowe. Ale skoro już tu są to niech tak będzie. A może moderator je przeniesie i założy nowy temat np. Katamarany pasażerskie.
Fakt. Nie da się zaprzeczyć. Jedyny kontakt z wodą słodką, jaki ma "Opal" to taki, że stacjonuje na Motławie.
W ciągu dnia zwrócę się do Moderatorów, żeby to przenieść do nowego wątku, tym bardziej, że już jest, bo kolega Chemik go założył.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

Waldku napisałeś, że zmiana nazwy Szmaragdu nastąpiła w wyniku utyskiwania czarterującego na niemożliwość wypowiedzenia nazwy statku :wink: , jednak nie wymieniasz ponownego czarteru firmie Klan. Zamieściłem fotografię, na której jest właśnie Rubin w czarterze dla firmy Klan.
Jeżeli jesteśmy już przy czarterach to zmieściłem również fotografie Opala znajdującego się w Las Palmas (!) w czarterze nieznanej mi firmy.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Statki śródlądowe

Post autor: Chemik »

RyszardL pisze:W ciągu dnia zwrócę się do Moderatorów, żeby to przenieść do nowego wątku, tym bardziej, że już jest, bo kolega Chemik go założył.
To nie ja założyłem wątek o katamaranach typu KP-2 :oops: Waldek był szybszy :brawo:
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Statki śródlądowe

Post autor: RyszardL »

Chemik pisze:To nie ja założyłem wątek o katamaranach typu KP-2 :oops: Waldek był szybszy :brawo:
O... :x Bardzo rano było u mnie i się pomyliłem.
Waldku, sorki. :-(
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Lista jest ok :D Bedę miał pewne uzupełnienia. Tylko czy je uwzględnić tak jak to zrobiłem z "Szmaragdem" czy po napisać o co chodzi. Myślę ze skumulujemy twoje wiadomości i moje w wersji mojej podpisując że jest to opracowanie wspólne tak będzie przejżyście.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze: Bedę miał pewne uzupełnienia. Tylko czy je uwzględnić tak jak to zrobiłem z "Szmaragdem" czy po napisać o co chodzi. Myślę ze skumulujemy twoje wiadomości i moje w wersji mojej podpisując że jest to opracowanie wspólne tak będzie przejżyście.
Masz rację, w końcu to tylko dziesięć statków więc 10 postów nie robi wielkiego problemu.
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Opal w sezonie 2012
Opal w sezonie 2012
Opal45.jpg (74.43 KiB) Przejrzano 12249 razy
„OPAL”

TYP STATKU: katamaran pasażerski typu KP-2
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1981. 06; Stocznia „Wisła”, Gdańsk Stogi; stoczniowy numer budowy: KP-2/2
DANE TECHNICZNE:
wymiary
długość całk.:37,59 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,10 m; zanurzenie:2,86 m
pojemność brutto: 578 GT; netto: 188 NT; nośność: 86 t.
silniki główne
dwa silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24; prod.: Zakłady Przemysłu Maszynowego „H.Cegielski”, Poznań; rok prod.: 1980; moc: 840 kW [1141 KM]; średnica cylindrów:200 mm; skok tłoka: 240 mm
inne dane
pędnik: 2 śruby napędowe; prędkość max.: 13 w.; załoga: 6-9 osób; pasażerów: 450 osób; sygnał wywoławczy: SQNA; port macierzysty: Gdańsk
PRZEBIEG SŁUŻBY
1981.06: OPAL - P.P. Żegluga Gdańska, Gdańsk [PL]
1982.06: 10 czerwca statek wszedł na mieliznę w pobliżu Jastarni, próba zejścia
o własnych siłach nie powiodła się. Ściągnięty przez statek ratowniczy
Polskiego Ratownictwa Okrętowego „Cyklon”.
1984: OPAL - Varustano Valtonen Oy, Kotka [PL]
w czarterze, pływał na linii Kotka-Leningrad i Kotka –Vyborg.
1986: OPAL - City Linie Malmoe, Malmo [PL]
w czarterze, pływał na linii Malmo-Kopenhaga
1987.05: OPAL - Copenhagen Linie A.B., Malmo [PL]
w czarterze
1991. 12: - powrót do Gdańska
1994: OPAL - Hansa Linie, Flensburg [PL]
w czarterze, pływał na linii Langgaligenbau – Sondenborg.
1996.07: OPAL - Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: Przedsiębiorstwo Usług Morskich „Żegluga Ltd” Sp. z .o.o.,Gdańsk [PL]
1996.10: OPAL - Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: P.U.M. Żegluga Gdańska Ltd. Sp. z o.o., Gdańsk
1997: pływał w sezonie letnim w oparciu o port w Ustce do portu Nexo
na Bornholmie, potem na linii Gdańsk-Bałtyjsk
2000.06: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
2001.06: - w sezonie letnim działał w oparciu o port w Kołobrzegu w rejsach do Nexo.
2004.10: - opuścił Gdańsk udając się do Freetown [Sierra Leone], podczas rejsu schronił
się przed sztormem w Vigo a potem w Las Palmas gdzie uzupełnił zapasy.
Następnie ze statkiem „Helena” na holu udał się do Freetown.
2005.01: OPAL - Silver Star African Linie, Dakar [SEN]
początkowo pływał z Freetown do Konakry, potem statek w czarterze pływał pod banderą Senegalu na linii Dakar – Banjoul [Gambia] oraz Banjoul – Bissau [Gwinea Bissau]
2006.III: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o. Gdańsk - powrót do Gdyni
2010.VII. – podczas rejsu na Hel na rz. Motławie w Gdańsku zderzył się ze statkiem pasażerskim „VIKING II”.
2012. – w eksploatacji.
kapitanowie: T. Bartol; R. Cybulski; B. Giza, Z. Litkowski, Z. Sacewicz, M. Sobczyński i W. Piasecki
Załączniki
OPAL w Ustce
OPAL w Ustce
Opal2 (2).jpg (86.84 KiB) Przejrzano 12249 razy
Opal na linii Kopenhaga-Malmo
Opal na linii Kopenhaga-Malmo
Opal322.jpg (76.31 KiB) Przejrzano 12249 razy
Ostatnio zmieniony 2012-09-03, 23:16 przez W.Danielewicz, łącznie zmieniany 1 raz.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:"SZMARAGD"
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 08.1980r.;Stocznia "Wisła" w Gdańsku.
W.Danielewicz pisze:„OPAL”
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1981. 06; Stocznia „Wisła”, Gdańsk Stogi; stoczniowy numer budowy: KP-2/2
Waldku, czy mógłbyś podać szczegółowe dany związane z budową katamaranów?
W.Danielewicz pisze:2000.06: OPAL - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
2004.10: - opuścił Gdańsk udając się do Freetown [Sierra Leone], podczas rejsu schronił
się przed sztormem w Vigo a potem w Las Palmas gdzie uzupełnił zapasy.
Następnie ze statkiem „Helena” na holu udał się do Freetown.
2005.01: OPAL - Silver Star African Linie, Dakar [SEN]
początkowo pływał z Freetown do Konakry, potem statek w czarterze pływał pod banderą Senegalu na linii Dakar – Banjoul [Gambia] oraz Banjoul – Bissau [Gwinea Bissau]
Domyślam się, że właścicielem w czasie senegalskiego czarteru była Żegluga Gdańska Sp. z o.o.?
W.Danielewicz pisze:"SZMARAGD"
WYMIARY:
długość-37.60 m ,szerokość- 11.88 m, zanurzenie- 2.60 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki spalinowe;typ:6AL25
W.Danielewicz pisze:„OPAL”
wymiary
długość całk.:37,59 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,10 m; zanurzenie:2,86 m
silniki główne
dwa silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24
PRS 1985 podaje inne wymiary dla obu statków (wiem że nie jest wolny od błędów, "przerabialiśmy to" już na kutrach nie jeden raz):
Szmaragd: 35,78×11,88×2,60m
Opal: 35,78×11,55×2,60m
Ponadto w/g tego źródła silniki na Szmaragdzie są tego samego typu co na Opalu
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Tak właścicielem statku w czasie pobytu w Afryce była ŻGdańska. Moje dane techniczne tzn. wymiary pochodzą ze Świadectwa Pomiarowego wydanego przez PRS a znajdujacego się na statku. Jest to ważny dokument statkowy. Identyczne dane są w Certyfikacie Okrętowym wydanym przez Izbę Morską w Gdyni. Z racji funkcji mam dostęp do tych dokumentów, Chemik ma rację rejestry PRS-u nie są wolne od błędów.
Co masz na myśli szczegółowe dane o budowie ?. Czy chodzi o daty połozenia stępki, wodowania i podn. bandery ?. A dane "Szmaragda" zostaną wkrótce poprawione i uzupełnione. Przy silniku jest mój bład. "Rubin" ma taki sam typ silnika jak "Opal". Wkrótce to poprawie.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: W.Danielewicz »

Szafir tr.jpg
Szafir tr.jpg (103.89 KiB) Przejrzano 12205 razy
"SZAFIR"

TYP STATKU: Katamaran pasażerski typu KP-2
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 07.1982; Stocznia "Wisła" w Gdańsku-Stogach; stoczniowy numer budowy: KP-2/3
DANE TECHNICZNE:
wymiary: długość całk.: 37,55 m; długość m.p.: 34,13 m; szerokość: 11,50 m; wysokość od stępki do pokładu głównego: 4,40 m; zanurzenie: 2,67 m; pojemność brutto: 596 GT; netto: 183 NT.
silniki główne: 2 silniki wysokoprężne 6 cylindrowe typu: 6AL20/24; prod. Zakłady Przemysłu Maszynowego "H.Cegielski", Poznań; rok prod. 1981; moc: 840 kW [1141 KM]; średnica cylindrów: 200 mm; skok tłoka: 240 mm; ilość obr. silnika max.: 750/min; ilość obrotów śruby max.: 250/min.
inne
pędnik: 2 śruby napędowe; prędkość max.:13 w; załoga: 6-9 osób; pasażerów: 470 osób; sygnał wywoławczy: SPG 2160
PRZEBIEG SŁUŻBY
1982.07: SZAFIR - P.P. Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
1990: - czarter przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Turystyczne "Iglotur" z Gdańska, pływał z turystami niemieckimi z Gdyni do Kaliningradu.
1991.12: - czarter przez Gerda Mullera z Kapeln [RFN]. Pływał z Kappeln do Flensburga i Neustadt oraz Schleswigu.
1993. - powrót do kraju.
1994: - czarter przez Hansa Linie z Flensburga. W Kilonii [Kiel] dobudowano werandę rufową. Pojemność brutto: 656 GT; netto: 213 NT.
pływał z duńskiego portu Aabenra do Langgaligenbau w Niemczech.
1996.07: SZAFIR -Laila Polska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
operator: Przedsiębiorstwo Usług Morskich "Żegluga Ltd" sp. z o.o., Gdańsk
2000.06: SZAFIR - Żegluga Gdańska Sp. z o.o., Gdańsk [PL]
w rejsach na Zatoce Gdańskiej oraz na linii: Gdynia-Bałtyjsk
2005.12: SAPHIR - czarter Sudodnaja Kompanija "Elien" St. Petersburg [RU]
2006.07: SAPHIR - Sudodnaja Kompanija "Elien" [Alien Schipping Company] St. Petersburg [RU]
pływał na trasie St. Petersburg-Kronsztadt i St. Petersburg-Petrodworec
2009: - na linii Belomorsk-Soloweczkie Ostrowa.
2012: w eksploatacji.

kapitanowie: T. Bartnicki, T. Bartol, W. Błaszczyk, R. Cybulski, H. Kaliszczyk, E. Kuczkowski, Z. Litkowski, M. Oporski i A. Rybarczyk.
Załączniki
SzafirRubin.jpg
SzafirRubin.jpg (96.19 KiB) Przejrzano 12205 razy
Sapfir12.jpg
Sapfir12.jpg (213.64 KiB) Przejrzano 12205 razy
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: Chemik »

W.Danielewicz pisze:Co masz na myśli szczegółowe dane o budowie ?. Czy chodzi o daty połozenia stępki, wodowania i podn. bandery ?
Tak dokładnie o te daty mi się rozchodzi (ewentualnie również datę ukończenia, bo czasem o parę dni się różni od daty podniesienia bandery) - jakoś umknęło mi to twoje pytanie :D
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: KATAMARANY PASAŻERSKIE typu KP2

Post autor: RyszardL »

Szanowni mieszkańcy Gdyni.
Zechciejcie proszę wybrać się do portu, obejrzeć "Agat" i napisać mi, czy szyby w oknach w kadłubie są przyciemniane, czy przezroczyste. Powstały sprzeczne opinie na ten temat i trzeba je wyjaśnić. O jakiś dodatkowych fotkach, nie wspominam, żeby nie być uciążliwym :clever: Pewne jest, że okna w nadbudówce i w sterowni nie są przyciemniane.
Trzeba się wybrać w tygodniu, bo w soboty "Agat" kursuje do Bałtijska.
"Agat" ma się dobrze, i w tym tygodniu powinien być ukończony, jeżeli Neptun nie będzie miał nic przeciwko temu.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
ODPOWIEDZ