Kraków, statki, stocznie, porty

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Kraków, statki, stocznie, porty

Post autor: admiralcochrane »

Postanowiłem utworzyć nowy wątek, częsciowo pokrewny z wątkiem stoczni Zieleniewskiego, postaram się by w większości był tu mój wkład, ale dla nabrania rozpędu, chętnie przyjmę wszelkie wskazówki i informacje. Poniewąż zdecydowałem o tym parę godzin temu, więć na dobry początek kilka fotek związanych z Krakowem

NIMFA - przez wiele lat jedyny pasażer kursujący po Wiśle, fotka z 2002 r.
http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1074

a także trzy fotki zagadki z 1974 r. czy ktoś mógłby pomóc w identyfikacji tej jednostki - zdjęcia z terenów portu krakowskiego

http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1075
http://fow.aplus.pl/forum/album_thumbna ... ic_id=1076
http://fow.aplus.pl/forum/album_thumbna ... ic_id=1077
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Załączam tym razem jedną fotkę oraz jej powiększenie z albumu fotografii krakowskich Krugera, któe pokazują pod Wawelem pogłębiarkę, ok. 1890. I znowu pytanie czy ktoś zna tę jednostkę?

http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1080

http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1081
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

i oczywiscie w temacie pogłębiarki na Wiśle i Pinie była jeszcze ta pogłębiarka działająca pod Krakowem:
http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1071
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

ta fotka parowca Krakow pewnie jest znana, ale dla porządku ją przypominam
http://fow.aplus.pl/forum/album_pic.php?pic_id=1082
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Widzę, że narazie ten temat ciagnę w pojedynkę, mam nadzieję, że możę jednak coś drgnie. Tym razem załączam pierwszą tutaj, oczywiście niekompletną listę statków zbudowanych przez Krakowską Stocznię Rzeczną, już niestety niestniejącą. Lista została sporządzona w oparciu o PRS 1996 - (przy okazji chętnie nabyłbym ksera innych rocznikó dla żeglugi śródlądowej)
kolejno podane są numer stoczniowy, typ jednostki,nazwa, armator(stan na 1996) oraz rok budowy. Wszelkie uzupełnienia mile widziane jak oryginalne nazwy, pierwotni własciciele a także dodanie brakujących statków. W kilku przypakdach dałem w kwadratowych nawiasach przypusczalne typy brakujących jednostek na podstawie numeracji stoczniowej)
KRAKOWSKA STOCZNIA RZECZNA
*Stocznia remontowa Żeglugi Śródlądowej

011 bar BP-20 SZ-III-73 Okr.Dyr.Gosp.Wodnej-Szczecin 1961
011 bar BP-20 SZ-III-95 Okr.Dyr.Gosp.Wodnej-Szczecin 1962
103 holownik Hol-150KM KRAK Zakł.Budż.Bud.Wodn., Puławy 1961
104 holownik Hol-150KM WARS Zakł.Budż.Bud.Wod.Puławy 1961
105? holownik Hol-150 KM ALBATROS W.W.O.P.R., Włocławek 1961
[106 holownik Hol-150KM]?
107 holownik Hol-150KM TADEK Warsz.ZakłEspl.Kruszywa 1962
[108]?
[109]?
110 holownik Makrela MINOG Zakł.Budż.Bud.Wodn.Bydgoszcz 1962
304 barka BP-335 BA-SPELW 200 Hydrotech. Sp. Pracy „SPELWAR” Gdańsk 1962
[111]?
[112]?
[113]?
114 holownik Hol-150KM HARNAŚ P.B.W. Warszawa 1963
[115 holownik Hol-150KM]?
116 holownik Hol-150KM BOHUN P.B.H. „Odra-3”, Szczecin 1963
117 holownik Hol-150KM KMICIC P.B.H. „Odra-2”, Wrocław 1963
[118 holownik Hol-150KM]?
119 holownik Hol-150KM WERNYHORA O.D.G.W.Gosp.Pom.Giżycko,Ostróda 1963
[120 holownik Hol-150KM]?
[121 holownik Hol-150KM]?
122 holownik Hol-150KM DELFIN Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz 1964
[123 holownik Hol-150KM]?
124 holownik Hol-150KM MIECZYSŁAW Warsz.Zakł.Ekspl.Kruszywa 1964
[125 holownik Hol-150KM]?
[126 holownik Hol-150KM]?
127 holownik Hol-150KM SOPLICA Zakł.Budż.Bud.Wodn.,Puławy 1964
[128 holownik Hol-150KM]?
[129 holownik Hol-150KM]?
130 holownik Hol-150KM KLEŃ Żegluga Gdańska, Gdańsk 1965
[131 holownik Hol-150KM]?
[132 holownik Hol-150KM]?
133 holownik Hol-150KM PIAST Zakł.Budż.Bud.Wodn.Bydgoszcz,Toruń 1965
134 holownik Hol-150KM SZCZUPAK P.B.H.”Odra-2” Wrocaw 1965
135 holownik Hol-150KM NORWID P.B.W.-Poznań 1965
137 holownik Hol-150KM KRZYSZTOF BACZYŃSKI Zakł.Budż.Bud.Wodn.,Puławy 1965
201 pasażerski SP-JK KORMORAN Żegluga Ostródzko-Elbląska 1965
203 pasażerski SP-JK PINGWIN Żegluga Ostródzko-Elbląska,Ostróda 1966
204 pasażerski SP-JK BIRKUT Żegluga Ostródzko-Elbląska 1966
205 pasażerski SP-JK MARABUT Żegluga Ostródzko-Elbląska 1966
139 holownik Hol-150KM CZARNIAK Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz 1966
[140 holownik Hol-150KM]?
[141 holownik Hol-150KM]?
[142 holownik Hol-150KM]?
[143 holownik Hol-150KM]?
144 holownik Hol-150KM GOPŁO Zakł. Budżetowy Bud. Wodn.-Bydgoszcz 1966
[145 holownik Hol-150KM]?
[146 holownik Hol-150KM]?
147 holownik Hol-150KM MEWA P.B.W.Warszawa 1966
148 holownik Hol-150KM STEFAN CZARNIECKI P.B.W.Poznań, Gorzów Wlkp. 1966
601 ponton Dier KAROL Żegluga Bydgoska, Bydgoiszcz 1966
602 poton Dier ODRA-O-01 „ODRATRANS S.A.” Wrocław 1967
603 ponton Dier PN-ZS-01 Żegluga Szczecińska, Szczecin 1967
604 ponton Dier STAŚ P.H.U.”Anex” Kraków 1967
149 holownik Hol-150KM ALBATROS R.B.W., Warszawa 1967
[150 holownik Hol-150KM]?
151 holownik Hol-150KM SKRZETUSKI Zakł.BudżBud.Wodn. Puławy 1967
[152 holownik Hol-150KM]?
153 holownik Hol-150KM GNIEZNO P.B.W.-Warszawa, Płock 1967
802 pchacz PS150 MIESZKO P.B.H.”Odra-1”Wrocław 1967
156 holownik Hol-150KM KORAL Poleszczuk A. Warszawa,Mikołajki 1968
157 holownik Hol-150KM MIESZKO-I P.B.W.-Poznań 1968
[158 holownik Hol-150KM]?
159 holownik Hol-150KM JURAND P.B.W.-Tczew 1968
160 holownik Hol-150KM JAGIEŁŁO P.B.H. „Odra-2”, Wrocław 1968
161 holownik Hol-150KM KOPERNIK Zakł. Budż. Bud.Wodn.-Bydgoscz,Toruń 1968
803 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-11 P.P.H.U. Anex” Kraków,Kraków 1968
[804 pchacz Łoś-PS200]?
805 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-03 Warsz. Zakł. Ekspl.Kruszywa,Zegtrze 1968
[806 pchacz Łoś-PS200]?
807 pchacz Łoś-PS200 NAVIGAR-1 „Navigar” S.C.,Szczecin 1969
315 bar BPP-300 ŻPP-B-3006 Żegluga Bydgoska 1969
808 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ P.B.W.Warszawa 1970
809 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-B-02 Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz 1970
810 pchacz Łoś-PS200 KRAKUS Wrocł.Kop.Sur.Miner.,Mietków 1970
811 pchacz Łoś-PS200 NIEGOCIN O.D.G.W. Gosp.Pom., Giżycko 1970
01 pasażerski SP-75 BIESZCZADY Czerwski Jerzy, Solina 1970
02 pasażerski SP-75 POSEJDON Skoczek Henryk, Kazimierz Dolny 1970
03 pasażerski SP-75 ŻUBR Czerwski Jerzy,Solina 1971
04 pasażerski SP-75 PERKOZ Żegluga Ostródzko-Elbląska,Augustów 1971
813 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-0-01 :Odratrans” S.A.,Wrocław 1971
[814 pchacz Łoś-PS200]?
[815 pchacz Łoś-PS200]?
816 pchacz Łoś-PS200 TYNA P.B.W.Tczew 1972
817 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-B-03 Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz 1972
818 pchacz Łoś-PS200 STEFAN P.P.H. „Konpasz” Wrocław 1972
819 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-X-02 P.B.H.”Odra-2”, Wrocław 1973
820 pchacz Łoś-PS200 BOLKO Okręg. Dyr.Gosp.Wodnej-Gliwice, Opole 1973
821 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-01 P.B.H.”Odra-3”, Szczecin 1973
822 pchacz Łoś-PS200 OPOLE P.B.H>”Odra1”Opole 1974
823 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-06 Warszawa 1974
824 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-07 Warszawa 1974
825 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-08 „TROJAN” S-ka z .o.o. Warszawa 1974
826 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-09 Warszawa 1974
827 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-B-04 Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz 1975
[828 pchacz Łoś-PS200]?
829 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-11* Transport Wodny Międzynarodowy,W-wa 1975
830 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-W-12* „TROJAN” S-ka z .o.o. Warszawa 1975
[831 pchacz Łoś-PS200]?
832 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-02* P.B.H.”Odra-3”, Szczecin 1975
833 pchacz Łoś-PS200 ZAWISZA P.B.H.”Odra-1”,Opole 1975
834 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-13* Kraków 1976
835 pchacz Łoś-PS200 ANNA* Port Handlowy Sandomierz,, przed.pryw, 1976
836 pchacz Łoś-PS200 MAMRY-II* O.D.G.W.Gosp.Pom.Giżycko 1976
[837 pchacz Łoś-PS200]?
103 sort Pgk-15/300 CZESŁAW SKAWIŃSKI*SzczecKopSurMinerSA,Szcz 1976/94
838 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-15* P.P.H.U. Anex”Kraków-,Kraków 1977
839 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-16* P.P.H.U. Anex”Kraków-,Kraków 1977
840 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-17* P.P.H.U. Anex”Kraków-,Kraków 1977
[841 pchacz Łoś-PS200]?
[842 pchacz Łoś-PS200]?
[843 pchacz Łoś-PS200]?
844 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-A-I* Okr.Dyr.Gosp.Wod.Wrocław,Opole 1978
845 pchacz Łoś-PS200 NYSA P.B.H.”Odra-1”Wrocław 1978
[846 pchacz Łoś-PS200]?
847 pchacz Łoś-PS200 JACEK* P.P.H. „Konpasz”. Sp. Zo.o. Wrocław 1978
[848 pchacz Łoś-PS200]?
849 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-X-03 P.B.H.”Odra-2”,Wrocław 1978
850 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-18* P.P.H.U. Anex”Kraków-,Kraków 1978
851 pchacz Łoś-PS200 NETTA* „ODRATRANS S.A.” Wrocław 1979
852 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-X-05 P.B.H.”Odra-2”,Wrocław 1979
853 pchacz Łoś-PS200 MAŁA PANEW*P.B.H.”Odra-1”Wrocław 1979
[854 pchacz Łoś-PS200]?
[855 pchacz Łoś-PS200]?
856 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-K-19* P.P.H.U. Anex”Kraków-,Kraków 1981
857 pchacz Łoś-PS200 HARNAŚ P.B.W.I. Kraków 1981
112 pogłębiarka PK-300 BARBARA Wrocł. Kop.Surowców Mineral., Mietków1982
858 pchacz Łoś-PS200 ZAWICHOST P.B.W. Sandomierz 1982
859 pchacz Łoś-PS200 KMICIC Zakł. Budżet. Bud.Wodn., Puławy 1982
860 pchacz Łoś-PS200 BARTEK P.B.W. Tczew 1983
861 pchacz Łoś-PS200 SOBIESKI P.B.W.Poznań 1983
101 prom - DUNAJEC Zarząd Dróg-Brzesko 1983
862 pchacz Łoś-PS200 ZBYSZKO P.B.W. Tczew 1984
2 pogłębiarka PSR-100 BASIA Siarkopol Tarnobrzeg,Nagajów 1985
863 pchacz Łoś-PS200 SANDOMIERZ P.B.W.Sanodmierz 1985
864 pchacz Łoś-PS200 ŁOS-X-06 P.B.H.”Odra-2”,Wrocław 1985
865 pchacz Łoś-PS200 ŁOŚ-03 P.B.H. „Odra-3”,Szczecn 1985
114 pogłębiarka PK-300 WR-III-1088 Wrocł.Kop.Surowców Mineral.Mietków 1985
116 pogłębiarka PK-200 WANDA KrakowskieZakł.Ekspl.Krusz.Januszowice 1987
866 pchacz KRAKUS HALNY P.B.W.I.-Kraków 1987
867 pchacz KRAKUS BZURA Zakł.Budżetowy Budown. Wodnego-Bydg. 1987
868? pchacz KRAKUS POŁANIEC P.B.W.Sandomierz 1988
06 pogłębiarka PSR-100H ŚWIDER P.B.W. Warszawa 1988
869 pchacz KRAKUS CASTOR Okręg.Dyr.Gosp.Wodnej-Wrocław 1989
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Moje uwagi do listy na początek

011 i 012 - Rejon Dróg Wodnych, Szczecin dalej RDW
WARS - RDW Puławy
KRAK - jw
ALBATROS ex ZAGŁOBA Nr bud 120 rok 1962 - RDW Warszawa
WITEK - nr bud 106 - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa W-wa
108 - SAWA - RDW Sandomierz
109 - JANOSIK - RDW Kraków
110 - typ HR150 - a nie Makrela - Zegluga Krakowska, Kraków
111- " 1962 SANDACZ - Zegluga Warszawska
112 " 1962 WĘGORZ - RDW Puławy
113 " 1963 ONDRASZEK - Okręgowy Zarzad Wodny (OZW) Opole
114 1963 HARNAŚ - OZW Płock
115 " 1963 ZAGŁOBA - Katowickie Przedsiebiorstwo Transportu Budownictwa Przemysłowego, Katowice
116 BOHUN - OZW Gorzów Wlkp.
117 KMICIC - OZW Wrocław
118 " 1963 KORDIAN - OZW Puławy
119 " 1963 WERNYCHORA - OZW Giżycko
120 patrz ALBATROS
121 " 1964 TUŃCZYK - Żegluga Bydgoska Bydgoszcz
123 " 1964 ZAWISZA - OZW Puławy

To tyle na razie, acha fotki sa nieczytelne 1076 i 1077 co do wraka to mam pewwne przypuszczenia ale musze sprawdzić
W.DANIELEWICZ
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Wielkie, ogromne dzieki za uzupełnienia. W kwestii zdjęc to prześlę mailem skany lepszej jakosci - niestety jakos nie potrafie odpowiednio wgrac by zmiescic sie w limicie wielkosci fotek na FOw, albo wychodza mi za male
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Dalsze uzupełnienia

125 - RZĘDZIAN - typ HR150 - 1964 OZW Wrocław
127 - SOPLICA - " - 1964 OZW Puławy
128 - ŁOSOŚ " - 1964 Żegluga Warszawska
129 - PSTRĄG " -1965 Tarnowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Tarnów.Zakład w Komorowie.
131 - RYSZARD " - 1965 Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa,Warszawa.
132 - REKIN " - 1965 Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
133 - PIAST " - 1965 Okręgowy Zarząd Wodny, Bydgoszcz
134 - SZCZUPAK " - 1965 Żegluga Warszawska
135 - NORWID " - 1965 Okręgowy Zarząd Wodny, Poznań
136 - MOSTOWIEC " - 1965 Okręgowy Zarząd Wodny, Warszawa.
137 - ŚLĄZAK pozn KRZYSZTOF BACZYŃSKI -1965 - Okręgowy Zarząd Wodny, Opole.
138 - CZORSZTYN typ HR 150 - 1965 - Okręgowy Zarząd Wodny, Kraków.
139 - CZARNIAK typ HR 150 - 1965 - Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz
201 - KORMORAN typ SPJK - pasaż - 1965 - Zegluga Gdańska, Gdańsk.
202 - ŁABĘDZ " " 1965 - "
203 - PINGWIN " " 1966 - "
204 - BIRKUT " " 1966 - "
205 - MARABUT " " 1966 - Żegluga Mazurska, Giżycko
140 - KRAKOWIAK typ HR150 1966 - Szczecinskie Przedsiębiorstwo Produkcyjne Kruszyw w Szczecinie
141 - LIPIEŃ typ HR150 1966 - P.P.Żegluga Krakowska, Kraków.
142 - GŁOGÓW " 1966 - Okręgowy Zarząd Wodny, Wrocław.
144 - GOPŁO " 1966 - Okręgowy Zarząd Wodny, Bydgoszcz.
145 - UKLEJA " 1966 - Żegluga Krakowska, Kraków
146 - ORKAN " 1966 - Okręgowy Zarząd Wodny, Warszawa.
147 - MEWA " 1966 - Okręgowy Zarząd Wodny, Warszawa,Oddział Płock.
148 - KMICIC " 1966 - Okręgowy Zarząd Wodny, Szczecin, Oddział w Gorzowie Wlkp. plożn STEFAN CZARNIECKI
149 - ALBATROS " 1967 - Okręgowy Zarząd Wodny, Warszawa.
Ciąg dalszy nastąpi
W.DANIELEWICZ
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

To się nie zgadza, Zagłoba ma nr 115,
to jak ALBATROS ex ZAGŁOBA ma nr 120 ?
Pozdrowienia, Krzysztof
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Wyjaśniam
1. ZAGŁOBA - HR150/115 1963 póżniej STASZIC
2. ZAGŁOBA - HR150/120 1964 pózniej ALBATROS
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Ciąg dalszy stoczni:
KRAKOWSKA STOCZNIA RZECZNA


1946: barka – 13 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Państwowa Żegluga, Ekspozytura, Kraków
1946: barka – DANKA - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1946: barka – HANKA - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1946: barka – JANKA - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1946: barka – R-0432 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1946: barka – R-0437 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1946: barka – R-0369 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1946: krypa – R-0385 - 24,9 x 5,1 x 0,20 m 54 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1946: krypa – R-0386 - 24,82 x 5,14 x 0,30 m 54 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1947: barka – R-0438 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1947: barka – R-0439 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1947: barka – Ż-147 - 31,2 x 5,5 x 0,25 m 80 t – Państwowa Żegluga, Ekspozytura Kraków
1948: barka – R-0440 - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1948: koszarka – R-0449 – 15,25 x 3,00 x 0,25 m 20 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: krypa – R-0450 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 51 t – Państwowy Zarząd Wodny, Toruń
1949: krypa – R-0451 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 51 t – Państwowy Zarząd Wodny, Toruń
1949: krypa – R-0452 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 51 t – Państwowy Zarząd Wodny, Toruń
1949: krypa – R-0453 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 51 t – Państwowy Zarząd Wodny, Toruń
1949: krypa – R-0453 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 51 t – Państwowy Zarząd Wodny, Toruń
1949: krypa – R-0454 - 25,0 x 5,0 x 0,18 m 50 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: krypa – R-0455 - 25,3 x 5,0 x 0,20 m 50 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: krypa – R-0456 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 50 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: krypa – R-0457 - 25,0 x 5,0 x 0,20 m 50 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: krypa – R-0458 - 25,0 x 5,3 x 0,19 m 50 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1949: barka - Nr 1050 - 33,0 x 6,4 x 0,2 150 t – Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1006 - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1007 - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1008 - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1009 - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1010- - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Ż-1011 - 33,0 x 6,4 x 0,2 m 140 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Nr 11 - 33,0 x 6,5 x 0,2 m 150 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Nr 12 - 33,0 x 6,5 x 0,2 m 150 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Nr 13 - 33,0 x 6,5 x 0,2 m 150 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Nr 14 - 33,0 x 6,5 x 0,2 m 150 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: barka – Nr 15 - 33,0 x 6,5 x 0,2 m 150 t - Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1949: prom – 1428 - 15,95 x 5,0 x 0,25 m 16 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1950: barka – EWA - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t - Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1950: barka – R-0916 - 37,4 x 7,13 x 0,19 m 110 t – Państwowy Zarząd Wodny, Kraków
1951; koszarka – R-0365 - 16,0 x 3,05 x 0,25 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Kraków
1951: barka – A-1062 – 20,0 x 7,0 x 0,25 m – Rejon Dróg Wodnych, Kraków
1957: łódz ciężarowa - Ł-23 - 16,0 x 3,0 x 0,95 m 20 t - Rejon Dróg Wodnych Tczew
1957: łódz ciężarowa - Ł-24 - 16,0 x 3,0 x 0,95 m 20 t - Rejon Dróg Wodnych Tczew
1957: łódz ciężarowa - Ł-25 - 16,0 x 3,0 x 0,95 m 20 t - Rejon Dróg Wodnych Tczew
1957: łódz ciężarowa - Ł-26 - 16,0 x 3,0 x 0,95 m 20 t - Rejon Dróg Wodnych Tczew
1957: łódż ciężarowa – Ł-27 - 16,0 x 3,0 x 0,95 m 20 t - Rejon Dróg Wodnych, Kraków
1957: krypa – 1408 – 25,0 x 5,0 x 0,25 m 16 t – B1/0181- Krakowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Kraków
1957: łódz ciężarowa – Ł-28 - 16,0 x 3,0 x 0,15 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Sandomierz
1957: łódz ciężarowa – Ł-29 - 16,0 x 3,0 x 0,15 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Sandomierz
1957: łódz ciężarowa – Ł-30 - 16,0 x 3,0 x 0,15 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Sandomierz
1958: barka – A-3658 - 15,15 x 3,02 x 0,30 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Tczew
1958: barka – A-3659 - 15,15 x 3,02 x 0,30 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Tczew
1958: barka – A-3660 - 15,15 x 3,02 x 0,30 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Tczew
1958: barka – OLA - 25,0 x 5,0 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1958: barka – TOSCA - 25,0 x 5,5 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1958: barka – ZOSIA - 25,0 x 5,5 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1959: barka - A – 1730 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/01 - Rejon Dróg Wodnych Kraków
1959: barka - A – 1731 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/02 - Rejon Dróg Wodnych Kraków
1959: barka - A – 1732 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/03 - Rejon Dróg Wodnych Kraków
1959: barka - A – 1733 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/04 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1734 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/05 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1735 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/06 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1736 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/07 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1737 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/08 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1738 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/09 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1739 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/10 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1740 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/11 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1741 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/12 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1742 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/13 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka - A – 1743 - 15,5 x 3,0 x 0,15 m 20 t typ P59/14 - Rejon Dróg Wodnych Sandomierz
1959: barka – KASIA - 25,0 x 5,5 x 0,15 m 50 t – Sądeckie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Marcinkowice
1959: barka pchana – Nr 1139 - 14,72 x 3,0 x 0,3 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Puławy
1959: barka pchana – Nr 1140 - 14,72 x 3,0 x 0,3 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Puławy
1959: barka pchana – Nr 1141 - 14,72 x 3,0 x 0,3 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Puławy
1959: barka pchana – Nr 1142 - 14,72 x 3,0 x 0,3 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Puławy
1959: barka pchana – Nr 1143 - 14,72 x 3,0 x 0,3 m 20 t – Rejon Dróg Wodnych, Puławy
1960: holownik- BOLEŃ – typ Makrela/101 – 18,5 x 3,7 x 0,65 m 150 KM – Żegluga Krakowska, Kraków
1960: holownik – BRZANA – typ Makrela/102 - 18,5 x 3,7 x 0,65 m 150 KM – Żegluga Krakowska, Kraków
1960: barka – A-1084 - 15,15 x 3,02 x 0,40 m typ P60/19 – Rejon Dróg Wodnych, Poznań
W.DANIELEWICZ
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Jeszcze raz wielkie dzieki za te uzupelnienia - mam tylko jedno pytanie co do jednostek z lat 40-ych. POsiadalem informację, żę KRakowska Stocznia Rzeczna powstała w 1950 r. na bazie poprzedniej stoczni. Czy zatem te jednostki były firmowane przez tę stocznę czy jej poprzedniczkę?
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

Ogromne podziękowania za wyjaśnienie odnośnie dwóch Zagłob, ale dalej jest dziura w postaci nr 105. Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie czy był jakiś statek z KSRz zbudowany pod tym numerem. Pozdrowienia, Krzysztof.
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Basen i zaplecze, które zajmowała Krakowska Stocznia Rzeczna zbudowano w 1928 roku. Były to Warsztaty Remontowe administracji wodnej.
Po oswobodzeniu Krakowa w 1945 roku stocznię przejął ponownie Państwowy Zarząd Wodny, który rozpoczął remonty statków swoich i Żeglugi Polskiej S.A.
Nazwy stoczni:
1. I.1945 - VII.1948 - Warsztaty Remontowe Państwowego Zarządu Wodnego w Krakowie.
2. VIII 1948 - 22.IX. 1949 - Dyrekcja Okręgowa Dróg Wodnych Zakład Remontowy w Krakowie
3. 1.I.1950 - 1952 - P.P. Stocznie Rzeczne Wrocław. Stocznia Główna w Krakowie.
1953-1954 - Krakowski Zarząd Eksploatacji Kruszywa, Zakład Remontowy w Krakowie.
1.I.1955 - 31.12.1973 - P.P. Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków
1. I. 1974 - 31.12. 1981 - Stocznia Remontowa Żeglugi Śródladowej w Krakowie.
1. I. 1982 - do końca (kiedy) Krakowska Stocznia Rzeczna.
To tyle ponieważ można uznać że zmieniały sie tylko nazwy wiec chyba produkcje można zaliczyć od 1946 roku na konto KSRz.
Co do numeru 105 to na pewno był jakiś statek ale ponieważ lista powstaje na bieżąco więc mam nadzieje wkrótce i do tego dojdziemy.
W.DANIELEWICZ
admiralcochrane
Posty: 806
Rejestracja: 2004-05-28, 15:45

Post autor: admiralcochrane »

Po pierwsze kolejny raz dziekuję, ale przy okazji, może mógłbym tu na miejscu pod Wawelem pomóc jakoś? Narazie planuję wyprawę do Muzeum komunikacji - tylko co chwila wpadają mi zlecenia i kolejne terminy obsuwają się
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

admiralcochrane pisze:Po pierwsze kolejny raz dziekuję, ale przy okazji, może mógłbym tu na miejscu pod Wawelem pomóc jakoś? ...
Lista statków zbudowanych przez Zieleniewskiego?
Zdjęcia?
Rysunki?

Może coś jest w Muzeum Fotografii?
ODPOWIEDZ